فصل پاییز از راه رسید و هوا رو به خنک شدن است. پاییز یکی از بهترین فصل‌ها برای پوشیدن استایل‌های جذاب است؛ زیرا به دلیل تنوع آب‌وهوا در این فصل، دست شما برای پوشیدن انواع لباس‌ها باز هست. بافت مردانه یکی از کاربردی‌ترین لباس‌ها برای فصل سرما است. لباس بافت مردانه انواع مختلفی دارد و معمولاً جنس آن پشمی یا از پنبه است. در ادامه این نوشتار قصد داریم تا انواع لباس بافت مردانه و انواع پلیور را برای شما معرفی کنیم.

انتخاب رنگ برای لباس بافت مردانه

لباس بافتنی مردانه خوش رنگ

رنگ‌ها در استایل پاییزی اهمیت فراوانی دارند. پاییز فصل رنگ‌هاست؛ دست شما برای انتخاب همه نوع رنگی باز است. اگر رنگ پوست شما تیره است، بهتر است تا برای خرید لباس بافت ترک مردانه از رنگ‌های روشن استفاده کنید؛ زیرا لباس‌های تیره باعث کدر شدن چهره شما می‌شود. اما اگر پوست روشنی دارید، از لباس‌هایی با رنگ تیره استفاده کنید؛ زیرا این رنگ پوست را شاداب‌تر نشان می‌دهد و زیبایی ظاهر لباس شما به‌خوبی نمایان می‌شود.

اگر برایتان هنگام خرید آنلاین پلیور سوال پیش آمده که فرق پلیور و ژاکت چیست؛ خواندن مقاله تفاوت ژاکت، پلیور، هودی و دورس و نحوه استایل با آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

پلیور یقه‌گرد ساده

پولیور مردانه یقه گرد ساده

این مدل ساده‌ترین نوع پلیور است. از این مدل رنگ‌های متنوعی وجود دارد و تقریباً برای همه موقعیت‌ها قابل استفاده است. رنگ‌های روشن این مدل پلیور استایل شما را متمایز و جذاب می‌کنند. یک لباس بافت شیک را می‌توانید برای محل کار با یک پیراهن مردانه بپوشید. همچنین برای گرم‌تر شدن پوشش خود می‌توانید از یک کت تک استفاده کنید. استایل پلیور با پیراهن مردانه یکی از محبوب‌ترین استایل‌های مردانه پاییز است.

پلیور یقه هفت مردانه

پولیور مردانه یقه هفت

پلیور یقه هفت یکی از لباس‌های اصلی و کلاسیک برای فصل سرما است. اکثر آقایان این پلیور را روی پیراهن مردانه خود می‌پوشند. اگر پلیور شما طرح و رنگ ساده‌ای دارد می‌توانید یک پیراهن مردانه طرح‌دار برای زیر آن بپوشید و اگر پلیور شما طرح و رنگ شلوغی دارد، باید یک پیراهن مردانه ساده انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: چطور مراقب انواع لباس‌ بافتنی‌ باشیم؟

لباس بافت مردانه ؛ پلیور یقه اسکی

زمانی که هوا شروع به سرد شدن کرد، هیچ‌چیز بهتر از یک پلیور یقه اسکی بافتنی ضخیم برای حفظ گرما نیست. این لباس بافت مردانه بهترین گزینه برای استایل کژوال است. شما می‌توانید آن را با را با شلوار جین، بوت سنگین و یک کت ضخیم یا کت چرمی ست کنید تا ظاهری جذاب داشته باشید. همچنین می‌توانید یکی پلیور سبک‌تر نیز بپوشید و آن را با کت‌های کتانی ست کنید تا کمی به لباس‌هایتان زیبایی ببخشید.

هودی مردانه 

هودی مردانه

به هر نوع پلیور و سویشرت کلاه دار و جلو بسته هودی می‌گویند. هودی یکی لباس بافت مردانه بسیار پرطرف‌دار در فصل پاییز و زمستان است. البته هودی‌ها انواع مختلفی دارند و جنس بعضی از آن‌ها بافتنی و پشمی است. شما می‌توانید هودی رنگ روشن خود را با پافری به رنگ تیره ست کنید و این تضاد رنگ‌ها جذابیت زیادی ایجاد می‌کند. در هوای خیلی سرد، شما می‌توانید هودی خود را با کاپشن بپوشید و با یک شلوار جین راسته استایل خود را تکمیل کنید. توجه داشته باشید که هودی با کفش اسپورت و یا نیم بوت بسیار جذاب می‌شود.

لباس بافت مردانه ؛ جلیقه بافت

جلیقه بافتنی مردانه

جلیقه‌ مردانه یک مدل از لباس بافت محبوب مردانه در پاییز و زمستان هستند. جلیقه بهترین آیتم برای یک استایل کلاسیک در فصل پاییز است. نکته مثبت درمورد مورد جلیقه‌ها این است که می‌توانید آن‌ها را هم در استایل رسمی و هم در استایل کژوال خود بکار ببرید. برای مثال در موقعیت‌های رسمی یک جلیقه به رنگ تیره را با کت‌وشلوار رسمی خود ترکیب کنید و یا می‌توانید آن را با کت اسپورت خود ترکیب کنید. همچنین جلیقه‌ خود را می‌توانید با پیراهن مردانه و شلوار پارچه‌ای نیز بپوشید.

لباس بافت مردانه زیپ‌دار؛ ژاکت مردانه

بافت مردانه

بافت زیپ‌دار در دو مدل تولید می‌شود؛ بعضی از آن‌ها زیپ کامل دارند و بعضی دیگر فقط قسمت بالای یقه دارای زیپ است. ژاکت‌های زیپ‌دار کاربردی‌تر از پلیور‌ها هستند؛ زیرا تعویض آن راحت‌تر است و می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان لایه بیرونی استایل خود استفاده کنید. همچنین استفاده از لباس بافت زیپ‌دار نسبت به بافت دکمه‌دار راحت‌تر است.

نگهداری از لباس بافت مردانه

نگهداری از لباس بافت مردانه

ازآنجایی‌که پشم به‌راحتی کشیده می‌شود، بهتر است بافتنی‌های خود را به طور مرتب در یک کشو یا قفسه تا کنید، تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود. اگر قصد دارید لباس بافتنی خود را در ماه‌های تابستان بسته‌بندی کنید، به‌خاطر داشته باشید که هرازگاهی آن را به‌آرامی تکان دهید تا حشرات را از آن دور کنید. اگر لباس‌ بافت مردانه شما به هر دلیلی نخ کش شد، می‌توانید به‌راحتی نخ را با استفاده از میل قلاب‌بافی به پشت لباس بکشید، و آن را به‌صورت گره محکم کنید. از بریدن و کشیدن نخ خودداری کنید، زیرا باعث ایجاد سوراخ در لباس می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش طرز صحیح اتوکشی لباس

 شست‌وشوی لباس بافت مردانه

شستن لباس بافت مردانه

پشم دارای خاصیت تنظیم دما و خودتمیزشوندگی است، قابلیت تنفس دارد و بو را جذب نمی‌کند، بنابراین نیازی به شستشوی مکرر لباس بافتنی خود نخواهید داشت. در بیشتر مواقع کافی است که لباس‌های پشمی خود را با آرام تکاندن یا پهن کردن آن‌ها روی صندلی در طول شب، هوا دهید. معمولا بر روی برچسب لباس‌ها درمورد نحوه شستشوی آن توضیح داده شده است؛ اما به‌طورکلی بهتر است که لباس بافت با دست شسته شود.

اگر متوجه شدید که لباس بافتنی شما نیاز به تمیزکردن دارد، آن را با دست با آب سرد و مواد شوینده سازگار با لباس بافت بشویید. مهم است که از مواد شوینده و سفیدکننده خشن خودداری کنید، زیرا این مواد می‌توانند به مواد ظریف آسیب برسانند. سعی کنید لباس بافتنی خود را مالش و مالش ندهید، زیرا می‌تواند باعث سایش سطح شود. در عوض، قبل از اینکه لباس را کاملاً با آب تمیز بشویید، اجازه دهید تا ۱۰ دقیقه خیس بخورد.

همچنین می‌توانید سری به مقاله علائم و نحوه شست‌وشوی انواع لباس بزنید واطلاعات کاملی در خصوص شست‌وشوی لباس‌هایتان داشته باشید.

خشک کردن لباس بافت مردانه

خشک کردن لباس بافت مردانه

خشک‌کردن مناسب بافتنی‌ها برای حفظ کیفیت و شکل آنها مهم است. هرگز لباس‌های بافتنی را مخصوصاً وقتی خیس هستند، به شکل چروک آویزان نکنید، زیرا نخ لباس به‌راحتی کشیده می‌شود. در عوض، قبل از اینکه لباس را به‌آرامی فشار دهید، آن را در یک حوله تمیز و خشک بغلتانید. هنگامی که حوله آب اضافی را جذب کرد، بافتنی خود را با احتیاط فرم دهید و آن را روی یک حوله خشک یا قفسه خشک‌کن قرار دهید.

درحالی‌که ممکن است وسوسه شوید که لباس پشمی خود را نزدیک یا روی بخاری قرار دهید تا سریع‌تر خشک شود، باید از این کار اجتناب کنید، زیرا گرمای بیش از حد می‌تواند به الیاف ظریف آسیب برساند و باعث چروک شدن لباس بافتنی شما شود.

سخن آخر

در مقاله بالا چند مدل از لباس بافت مردانه مناسب فصل سرما را معرفی کردیم. همچنین نحوه مراقبت و نگهداری از لباس‌های بافت را نیز مطرح کردیم. لباس بافت انواع مختلفی دارد؛ خوب تا انواع آن را بشناسیم و نحوه استایل کردن با آن برای موقعیت‌های مختلف را بدانیم. شما عزیزان می‌توانید انواع لباس بافت مردانه از بهترین برند‌های داخلی و خارجی را در فروشگاه اینترنتی تگموند مشاهده کنید.