در مد و فشن به همه لوازم جانبی به‌غیر از لباس‌های اصلی اکسسوری می‌گویند. از آن‌ها برای زیبایی هرچه بیشتر استایل استفاده می‌شود. اکسسوری در مد و فشن برای تکمیل لباس شما و همچنین بیان هویت و شخصیت شما ضروری است. آنها به‌راحتی در انواع، کیفیت‌ها، شکل‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود هستند. هنگام انتخاب یک اکسسوری، مطمئن شوید که در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی نمی‌کنید، زیرا اکسسوری‌های شما به‌جای تکمیل، با لباس شما رقابت می‌کنند. از این لوازم بیشتر برای بیان شخصیت، هویت و سلیقه شخصی افراد استفاده می‌شود. در ادامه چند نمونه از اکسسوری‌های رایج و کاربردی برای خانم‌ها و آقایان را معرفی می‌کنیم.

اکسسوری؛ ساعت

ساعت مچی

ساعت یکی از بهترین و کاربردی‌ترین اکسسوری هستند که شما‌ می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ساعت‌ نه‌تنها موجب جذابیت استایل شما می‌شود؛ بلکه هدف اصلی یک آن، یعنی نشان‌دادن زمان را نیز انجام می‌دهد. علاوه بر این، ساعت‌های لوکس می‌توانند نشان‌دهنده موقعیت اجتماعی و اعتبار شما باشند. ساعت وسیله‌ای ظریف‌تر برای بررسی زمان به‌جای چک کردن گوشی در طول جلسه است. همچنین استفاده از آن در استایل نشان‌دهنده وقت‌شناسی و وظیفه‌شناسی است. شما می‌توانید ساعت خود را با دستبند چرمی یا مهره‌ای ست کنید تا ظاهری زیباتر ایجاد کنید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای جامع خرید ساعت را نیز مطالعه کنید تا درباره این اکسسوری خاص بیشتر بدانید.

اکسسوری؛ دستبند

دستبند

دستبند جزو اکسسوری‌هایی محسوب می‌شود که انواع مختلف آن برای مردان و زنان از هر مدلی در بازار موجود هست. دستبند‌ها انواع مختلفی دارند؛ برای مثال النگو‌ هم در همین دسته‌بندی قرار می‌گیرید. دستبند مهره‌ای و چرم یکی از رایج‌ترین مدل‌ها برای خانم‌ها و آقایان هستند. از دستبند طلا و نقره می‌توانید در استایل رسمی استفاده کنید و دستبند‌های بافت چرمی و مهره‌ای برای استایل کژوال مناسب هستند.

اکسسوری؛ عینک

عینک آفتابی

عینک یک اکسسوری ضروری تابستانی است که علاوه‌بر محافظت از چشمان شما، می‌تواند جذابیت استایل شما را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. عینک آفتابی همچنین باعث دید بهتر در طول روز می‌شود و می‌تواند از چشم‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه مضر فرابنفش خورشید محافظت کند. به همین دلیل عینک فقط مختص به فصل تابستان نیست؛ بلکه از این اکسسوری در تمام سال می‌توان استفاده کرد. انواع مختلفی از عینک‌ها در بازار موجود هستند، مدل‌هایی مانند عینک خلبانی، مربع، گرد، بیضی، مستطیل و شکل‌های ستاره و قلب در دسترس هستند. برای انتخاب عینک آفتابی مناسب، بهتر است فرم صورت خود را بشناسید.

اکسسوری؛ کمربند

کمربند

کمربند برای تکمیل لباس شما ضروری است. آن‌ها در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف موجود هستند. کمربند‌ها به همان اندازه که ساده هستند، به جذابیت لباس شما کمک می‌کنند. درگذشته تنها کاربرد کمربند‌ها برای پوشش دور شلوار و نگهداری از آن بود؛ اما امروزه از آن برای تزئین استایل هم استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید اشیا مختلفی را به کمربند خود مانند، جای گوشی، جاکلیدی، کیف و موارد دیگر را متصل کنید.

اکسسوری؛ گوشواره

خرید گوشواره

گوشواره‌ها از دسته‌بندی زیورآلات هستند که روی قسمت‌هایی از گوش خارجی قرار می‌گیرند و توسط همه استفاده می‌شود و امروزه در بین آقایان هم محبوب است. گوشواره‌ها دو مدل میخی و حلقه‌ای هستند و ازفلزات مختلفی مانند نقره، طلا، پلاتین، مس و… ساخته می‌شوند. اگر به جواهرات ظریف علاقه دارید، گوشواره گزینه مناسبی برای تکمیل استایل شماست.

اکسسوری؛ کیف پول

خرید کیف پول

کیف پول یکی دیگر از اکسسوری‌های رایج و کاربردی برای خانم‌ها و آقایان است. آن‌ها انواع مختلفی دارند و معمولاً از پارچه، چرم و پلاستیک تولید می‌شوند. کیف پول‌های چرم شیک و جذاب هستند همچنین گزینه مناسبی برای هدیه دادن بشمار می‌روند. همچنین چرم به دلیل بادوام بودن مقرون‌به‌صرفه نیز هست. کیف پول مردانه معمولاً در جیب جا می‌شوند. کیف پول‌های زنانه معمولاً با سایز بزرگ و بر اساس مد روز طراحی می‌شوند و جای کافی برای موبایل و سایر وسایل دیگر دارند و از آن‌ها می‌توان به‌عنوان کیف‌ دستی هم استفاده کرد.

اکسسوری؛ جوراب

خرید جوراب

یکی از اهداف اصلی استفاده از جوراب جذب عرق است؛ زیرا پاها یکی از بیشترین تولیدکننده عرق در بدن انسان هستند. جوراب‌ها طوری طراحی شده‌اند که این عرق را جذب کرده و اجازه می‌دهند در هوا تبخیر شود. در آب‌وهوای سردتر از جوراب برای عایق‌کاری پا و محافظت در برابر سرمازدگی نیز استفاده می‌شود. جوراب‌ها دارای رنگ‌ها و مدل‌های فراوانی هستند. در سال‌های اخیراً به‌عنوان اکسسوری در مد و فشن بسیار محبوب شده‌اند. در فروشگاه اینترنتی تگموند انواع مختلف جوراب مانند جوراب شلواری، جوراب ورزشی، جوراب دمپایی و… برای استفاده در دسترس شما هستند.

اکسسوری؛ انگشتر

خرید انگشتر

انگشتر‌ یکی دیگر از اکسسوری‌های مشترک برای خانم‌ها و آقایان هستند. انگشتر از جمله اکسسوری ظریف و کوچکی است که در عین سادگی جذابیت استایل شما را چندبرابر می‌کند. رایج‌‌ترین انگشترها از طلا، نقره، مس و سنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند. همچنین حلقه ازدواج هم مورداستفاده اکثر زوج‌ها قرار می‌گیرد و جذاب است.

پیشنهاد مقاله: انگشتر، اکسسوری دوست داشتنی و پر معنا

سخن آخر

‌شما می‌توانید با تهیه اکسسوری مناسب که با استایل‌تان مطابقت داشته باشد، به ظاهر خود رنگ ببخشید. فقط یک اکسسوری می‌تواند تفاوت بزرگی در لباس شما ایجاد کند و شما را بیشتر به چشم بیاورد. چه مرد و چه زن، همه می‌توانند با این نکات اولیه ظاهر اصلی خود را به ظاهری جذاب تبدیل کنند.و توجه داشته باشید هنگام استفاده از همه اکسسوری‌ها، تعادل را رعایت کنید.

منبع: Threadcurve ،inveiglemagazine

برچسب ها:

,