حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام خرید لباس پاییزه به اصطلاحاتی مانند ژاکت، پلیور، دورس، شکت و هودی برخورده باشید. اما فرق بین پلیور و ژاکت چیست؟ تفاوت دورس و پلیور در چیست؟ در این مقاله از تگ‌مگ تفاوت لباس‌های گرم فصل سرما را برایتان توضیح می‌دهیم تا بتوانید یک استایل پاییزه عالی و ایده‌آل داشته باشید. پس با ما همراه باشید. اگر طرفدار مد و استایل هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ۱۰ ترند برتر پاییز ۲۰۲۳ را از دست ندهید.

ژاکت مردانه و نحوه استایل

تفاوت بین پلیور و ژاکت

پلیور و ژاکت دو نمونه از لباس‌هایی هستند که عموما به عنوان رویه استفاده می‌شوند و جنس پلیورها ممکن است از الیاف طبیعی مانند پشم و یا الیاف مصنوعی و پلی‌استر باشد. اما ژاکت‌ها می‌توانند از پارچه، چرم و دیگر موارد تهیه شوند.

تفاوت اصلی ژاکت و پلیور در نحوه بسته شدن آن است. پلیور یک بلوز آستین بلند یا آستین حلقه پشمی و گرم است که ممکن است یقه آن گرد یا هفت باشد. در حالی که ژاکت دقیقا با همین ویژگی است اما جلوی آن زیپ و دکمه برای باز و بسته شدن وجود دارد. برخی ژاکت‌ها و پلیور یقه‌هایی متنوع‌تر از هفت و گرد نیز دارند.

حال ممکن است بپرسید تفاوت ژاکت و سوییشرت چیست؟

استایل مردانه با پلیور

شما می‌توانید پلیور مردانه را با شوار جین و کتان ست کنید و به عنوان اکسسوری هم از کیف و کفش چرم و یک کت چرمی هم رنگ با کیف و کفشتان کمک بگیرید.

پیشنهاد مقاله: انواع لباس بافت مردانه مناسب پاییز

استایل با پلیور مردانه

استایل زنانه با پلیور

برای داشتن یک استایل خاص با پلیور زنانه پیشنهاد می‌کنیم پلیور مورد علاقه خوتان را با دامن پشمی یا شلوار جین و یک کفش اسپرت ست کنید. همچنین برای استایل کلاسیک می‌توانید از شلوار کتان هم کمک بگیرید.

استایل با پلیور زنانه

تفاوت ژاکت و سوییشرت

سوییشرت عموما از جنس پارچه‌هایی لاکرا، ویسکوز، نخ پنبه و پشم است و این فرق بین سوییشرت و ژاکت است. سوییشرت نمی‌تواند از جنس چرم باشد و استایلی اسپرت دارد. برخی سوییشرت‌ها دارای کلاه نیز هستند ولی ژاکت‌ها کلاه ندارد. به همین خاطر هودی‌های زیپ دار در دسته سوییشرت‌ها قرار می‌گیرند.

استایل زنانه با ژاکت

ایده استایل با ژاکت زنانه

ژاکت‌ها تنوع بالایی دارند، شما می‌توانید بر اساس لباس‌های زیری خود و سبک استایلتان نوع خاصی از آن را انتخاب کنید و بپوشید.

انواع ژاکت زنانه

استایل مردانه با ژاکت

استایل با ژاکت مردانه

اگر دوست دارید از یک ژاکت مردانه در استایل خود استفاده کنید، فراموش نکنید که شلوار جین یک ترکیب برنده در کنار یک ژاکت اسپرت و خاص است.

انواع ژاکت زنانه

تفاوت دورس و هودی

گمراهی بعدی که در خرید لباس گرم ایجاد می‌شود بر سر تفاوت دورس و هودی است! دور درواقع نوعی پارچه تریکو است که برای انواع لباس بچگانه، زنانه و مردانه استفاده می‌شود. دورس یک بلوز گرم است که عموما یقه‌ای گرد دارد و دم آستین‌های آن کشباف است.

هودی ممکن است از جنس دورس یا تریکو باشد و عموما داخل آن کرکی است، یک کلاه دور یقه و یک جیب در وسط و پایین آن قرار دارد و امروزه در انواع استایل‌های روزمره و اسپرت از آن استفاده می‌شود.

دورس مردانه

استایل زنانه با هودی

هودی زنانه انواع متنوع با رنگ‌های فانتزی زیبا دارد و بهترین انتخاب برای دختران جوانی است که به دنبال استایلی خاص و منحصر به فرد هستند.

ایده استایل دخترانه با هودی

استایل مردانه با هودی

هودی مردانه یکی از پرطرفدارترین لباس‌های فصل سرماست، شما می‌توانید با مراجعه به مقاله نحوه استایل کردن هودی مردانه به راحتی برای استایل خود با هودی برنامه ریزی کنید.

استایل با هودی

جدول تفاوت هودی، سوییشرت، پلیور و ژاکت

پلیور ژاکت دورس هودی سوییشرت
جنس پشم، کشمیر، الیاف مصنوعی پنبه، پشم، چرم، پلی استر تریکو، نخ پنبه، پلی استر پنبه، پلی استر، گاهی اوقات کشمیر، تریکو پنبه، پلی استر، گاهی اوقات کشمیر
ویژگی‌ها بافتنی یا قلاب بافی یا ساده ماشینی بسته شدن از جلو (زیپ یا دکمه) جلو بسته، عموما در انتهای آستین و پایین لباس دارای چند انگشت کشباف است. کلاهدار و اغلب دارای جیب کانگورویی است دوخت عادی لباسی، جلو باز (عموما بسته شونده با زیپ)
کلاه ندارد گاهی ندارد همیشه گاهی
موارد استفاده نیمه کژوال، نیمه رسمی، رسمی نیمه غیررسمی، نیمه رسمی، کمپینگ، لباس ورزشی، شرایط بارانی کژوال، اسپرت، کمپینگ استایل کژوال، لباس ورزشی، کمپینگ لباس کژوال، لباس ورزشی، کمپینگ
دسته بندی دیگر نوع جلو باز آن در دسته ژاکت‌ها قرار میگیرد ممکن است در برخی موارد با کاپشن در یک دسته قرار بگیرد. در برخی موارد در دسته پلیور قرار میگیرد بله، هودی ها نوعی گرمکن و گاهی اوقات جلوباز آن ژاکت محسوب میشود بله، گاها در دسته بندی هودی قرار میگیرد

نحوه نگهداری و شستوشوی لباس زمستانی

برای لباس‌های زمستانی به هیچ عنوان از آب خیلی داغ برای شست و شوی استفاده نکنید. همچنین چنگ زدن و مچاله کردن آن‌ها باعث گشادی و از فرم رفتن لباس شما خواهد شد. توجه داشته باشید که آویزان کردن لباس زمستانی خیس به واسطه وزن سنگین آن می‌تواند باعث کشیده شده بافت لباس شود.

سخن پایانی

حال که با انواع لباس زمستانی و نحوه استایل زمستانه آشنا شدید، وقت خرید لباس است. شما می‌توانید انواع متنوعی از دورس، هودی و … را در فروشگاه اینترنتی تگموند و از میان چندین برند خارجی و ایرانی معتبر مشاهده و به صورت آنلاین خریداری نمایید. همچنین یک قابلیت شگفت انگیز در اپ تگموند وجود دارد که به واسطه آن می‌توانید ابتدا استایل خود را ساخته و سپس خرید خود را نهایی کنید.

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

, ,