نگهداری و مراقبت از موهای صاف آسان‌تر از موی فر است. موهای صاف معمولاً راحت‌تر باز می‌شوند، زیرا مدل آن مانند سایر بافت‌های مو پیچ‌وتاب ندارد. بااین‌حال، هر مدل مو مزایا و معایب خود را دارد و در مورد موهای صاف نیز همین‌طور است. مشکلات خاصی مانند ریزش، وز شدن بیشتر، مستعد چرب شدن و کم‌حجم شدن در مورد موی لخت بسیار شایع است. اگر موهای صافی دارید؛ اما نمی‌دانید چگونه از آنها مراقبت کنید، در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید. به شکل مستمر روتین مراقبت از موی لخت را انجام دهید تا موهای صاف خود را کاملاً لخت و براق نگه دارید.

راه‌هایی برای نگهداری و مراقبت از موی صاف

شانه مخصوص موی صاف

در پایین چند نکته اساسی برای مراقبت از موی لخت مطرح می‌کنیم:

  • از استفاده محصولات روغنی در نزدیکی ریشه مو خودداری کنید؛ زیرا روغن بیشتری به موهای شما می‌افزایند و آنها را چرب نشان می‌دهند.
  • محصولات روغنی را باید به انتهای موها یا قسمت‌های میانی آن بمالید، زیرا آن نقاط بیشتر به آن نیاز دارند.
  • از صاف کردن بیش از حد ریشه خودداری کنید، زیرا موی شما را صاف و کم‌حجم نشان می‌دهد.
  • ابتدا به انتهای موهای خود نرم‌کننده بزنید و با انگشتان خود به سمت بالا شانه کنید. هرگز نرم‌کننده را مستقیماً روی ریشه یا پوست سر خود قرار ندهید.

راه‌های زیادی برای نگهداری و مراقبت از موی صاف از آن‌ها وجود دارد. در اینجا ۱۱ نکته تخصصی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا موهایتان را براق، سالم نگه دارید.

بیشتر بخوانید: ۷ نکته مهم برای نگهداری و مراقب از موی فر

از شامپوی مناسب استفاده کنید

شامپو موی صاف

با استفاده از یک شامپوی ملایم و با کیفیت، موهای صاف و سالمی داشته باشید. شستن موها با شامپویی که سدیم لورت سولفات نداشته باشد ضروری است، زیرا چنین موادی موهای شما را خشک و شکننده می‌کند. همچنین شامپو‌هایی که دارای پروتئین‌های هیدرولیز شده از گندم، سبزیجات و برنج نیز می‌توانند برای موهای صاف مفید باشند، زیرا به ترمیم موهای آسیب‌دیده و بهبود آبرسانی کمک می‌کنند که می‌تواند ظاهری ضخیم‌تر به موهای شما بدهد.

از روغن مو استفاده کنید

روغن مو

روغن‌ها یکی از روش‌های درمان خانگی برای نگهداری و مراقبت از مو هستند. قبل از شستن مو‌ها روغن زدن و ماساژ، باعث بهبود گردش خون در پوست سر می‌شود و به آرامش عضلات شما کمک می‌کند. از دیگر فواید روغن درمانی این است که باعث درخشندگی و تغذیه مو می‌شود. روغن رطوبت را بازیابی می‌کند، رشد مو را تقویت می‌کند و موخوره پایین موها را ترمیم می‌کند. شما می‌توانید روغن نارگیل، روغن بادام، روغن زیتون و روغن کرچک را انتخاب کنید، زیرا آنها نوع مناسبی از رطوبت را فراهم می‌کنند و موهای صاف شما را زیبا می‌کنند.

ماسک مخصوص موهای صاف

اغلب تصور می‌کنند ماسک مو فقط مختص موهای فر و مجعد است. افرادی که موهای صاف دارند با برخی از مشکلات موی مشابه با سایر بافت‌های مو مواجه هستند. موهای صاف هم گاهی برای رفع آسیب و خشکی به ماسک مو نیاز دارند. هنگامی که از ماسک مو بر روی موهای صاف استفاده می‌کنید موهای شما براق‌تر می‌شود، موخوره آن کمتر می‌شود و گره کمتری در آن ایجاد می‌شود. توجه داشته باشید که ماسک مو را متناسب با جنس موی خود تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای ساختن بهترین روتین مراقبت از پوست

هنگام شستن موها از آب داغ اجتناب کنید

دوش آب گرم روغن‌های طبیعی پوست سر را از بین می‌برد و موهای شما را خشک و پوسته‌پوسته می‌کند. برای براق و بدون وز شدن موه، از آب سرد یا ولرم استفاده کنید. آب ولرم بهترین دوست موهای شماست؛ زیرا به آنها آسیب نمی‌رساند.

موهای خود را به طور طبیعی خشک کنید

حوله مو

استفاده بیش از اندازه از لوازم حرارتی مانند سشوار، به پوست سر آسیب می‌رساند و آن را خشک می‌کند. به‌طورکلی استفاده از لوازم حرارتی را به مواقع خاص یا مهمانی‌ها محدود کنید. پس از شستن مو، خشک‌کردن با هوا یا خشک‌کردن با حوله را انتخاب کنید. این بهترین راه برای داشتن موهایی سالم و درخشان است. از مالش شدید با حوله خودداری کنید، زیرا می‌تواند به کوتیکول موهای شما آسیب برساند. حوله نخی بهترین انتخاب برای موهای شماست و آسیبی به مو نمی‌رساند.

انتهای موها را کوتاه کنید

یکی از مشکلاتی که موهای صاف با آن روبرو هستند، احتمال ابتلا به موخوره است. کوتاه‌کردن موها هر چهارتا شش هفته بهترین راه برای جلوگیری از افزایش موخوره است. شما می‌توانید هر ماه یکبار، دو سانتی‌متر از نوک موهایتان را کوتاه کنید. این کار به جلوگیری از ایجاد مو‌خوره کمک می‌کند.

از محصولات شیمیایی بیش از حد استفاده نکنید

ماسک مو

استفاده بیش از حد از محصولات مختلف مو می‌تواند به موهای شما آسیب برساند. برخی از این محصولات مو دارای مواد شیمیایی مضر هستند؛ به همین دلیل می‌توانند مو‌های شما را سنگین کنند. اگر محصولی که استفاده می‌کنید مناسب موی شما نباشد، می‌توانند باعث ریزش مو شود و در صورت ادامه استفاده از آنها، رطوبت و درخشندگی موهای شما را از بین ببرند؛ بنابراین، مهم است محصولی را انتخاب کنید که مناسب نوع موهای شما باشد تا تغذیه مناسب را دریافت کنید. باید با توجه جنس موی خود اقدام به تهیه این محصولات کنید.

مراقب رژیم غذایی خود باشید

کیفیت موهای شما نیز نتیجه چیزی است که می‌خورید. اگر موهایتان چرب است، باید مصرف بیش از حد غذاهای چرب را کاهش دهید. چربی بیش از حد در بدن باعث می‌شود موهای صاف شما بی‌روح به نظر برسند. با گنجاندن میوه‌ها، سبزیجات، غلات، عدس، آجیل و سبزی‌های برگ‌دار در رژیم غذایی خود، سلامت موهای خود را حفظ کنید. این غذاهای غنی از مواد مغذی باعث سلامت مو می‌شوند.

از نرم‌کننده استفاده کنید

یک نرم‌کننده خوب به حفظ سلامت موهای صاف شما کمک می‌کند. قبل از شستن موها، آن‌ها را با یک شانه دندانه‌دار برس بزنید؛  زیرا از گره‌خوردن جلوگیری می‌کند و شستشو را برای شما آسان‌تر می‌کند. اگر موهای خشکی دارید استفاده از نرم‌کننده‌هایی که حاوی مرطوب‌کننده هستند ضروری است. با‌این‌حال، اگر موهای چرب دارید، باید از یک نرم‌کننده مخصوص، فقط برای ساقه موهای خود استفاده کنید.

استفاده از لوازم حرارتی را به حداقل برسانید

مراقبت از موی صاف

ابزارهای حالت دهنده اغلب به موها آسیب می‌رساند؛ زیرا به‌مرورزمان رطوبت طبیعی مو را از بین می‌برد. استفاده بیش از حد از لوازم حرارتی باعث شکستگی مو‌، خشکی و ریزش آن‌ها می‌شود. همچنین خوب است قبل از استفاده از سشوار یا اتو مو از اسپری محافظت استفاده کنید. اسپری محافظت را می‌توانید به همه نقاط مو به‌جز ریشه اسپری کنید.

آب بیشتری بنوشید

خوردن آب به‌طورکلی برای سلامت بدن بسیار مفید است. نوشیدن آب به مقدار لازم، به دفع سموم بدن کمک می‌کند. نوشیدن آب از خشکی کف سر و شوره جلوگیری می‌کند. فقط استفاده از محصولات و روغن‌های مرطوب‌کننده مراقبت از مو کافی نیست. اطمینان حاصل کنید که حداقل ۲ لیتر آب در روز برای حفظ سلامت پوست و موی خود می‌نوشید.

سخن پایانی

نگهداری از موی صاف

موهای صاف زمانی که تحت نگهداری و مراقبت دائمی قرار بگیرند، می‌توانند شگفت‌انگیز به نظر برسند. باید نکات مراقبتی از موهای صاف را بدانید و سلامت زندگی کنید. کاهش استرس برای داشتن موهای مهم است. ورزش به افزایش گردش خون کمک می‌کند و باعث می‌شود موهای شما سریع‌تر رشد کنند. از نکاتی که گفته شد بهترین استفاده را ببرید و موهایی زیبا و سالم داشته باشید.

برچسب ها: