تابستان فصل لذت بردن از تعطیلات و آفتاب دلچسب است. اما باید بدانیم که در این فصل نیاز پوست به مراقبت و به خصوص آبرسانی بیشتر از هر زمان دیگری است. چرا که آفتاب تند تابستان و هوای گرم آن می‌تواند به ساختار پوست آسیب وارد کند و در برخی موارد مشکلات بسیار جدی نظیر سوختگی، آکنه‌های دردناک و خشکی شدید برای فرد به وجود بیاورد. به همین خاطر در این مقاله نکات مراقبت از پوست در فصل تابستان و روتین پوستی تابستانه را برایتان جمع آوری کرده‌ایم.

نکات مراقبت پوست در تابستان

به صورت کلی، مراقبت پوست در تابستان درواقع عبارت است از مراقبت پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب که به بافت پوست شما آسیب می‌زنند. همچنین هیدراته نگه داشتن پوست از اصلی‌ترین نکات مراقبت پوست در تابستان است. در ادامه نکات مهم را توضیح می‌دهیم. هرچند این یک مقاله کلی است، اما در مقاله‌ای دیگر نکات مراقبت از پوست آقایان را برایتان شرح داده‌ایم.

ضدآفتاب را جدی بگیرید

هرچند استفاده از ضدآفتاب باید در همه فصل‌ها جدی گرفته شود، اما در تابستان نیاز پوست به مراقبت در برابر اشعه‌های آفتاب به حداکثر می‌رسد. در فصل تابستان اشعه‌های خورشید به صورت عمود و با بیشترین توان می‌تابند و قرار گرفتن در معرض این اشعه‌ها بدون محافظ مناسب می‌تواند شما را در ریسک ابتلا به سرطان پوست، سوختگی و چروک زودرس پوست قرار دهد. به همین خاطر لازم است که برای محافظت از پوست در برابر آفتاب از محصولات ضدآفتابی با Spf حداقل ۳۰ را به صورت روزمره استفاده کرده و در فواصل منظم تمدید کنید.

اهمیت استفاده از ضد آفتاب

اهمیت آبرسانی پوست در تابستان

آبرسانی پوست و نوشیدن آب به مقدار کافی در این فصل می‌تواند از خشکی، خارش و سوزش پوست در اثر دهیدراته شدن جلوگیری کند. آبرسانی مناسب پوست در فصل تابستان باعث شفاف شدن پوست و کاهش چین چروک نیز می‌شود. توجه داشته باشید که آبرسان و مرطوب کننده‌ها با هم تفاوت‌های زیادی دارند و نباید به جای یکدیگر استفاده شوند.

چرا باید در تابستان پوست خود را پاکسازی کنیم؟

پاک‌سازی پوست در فصل تابستان یکی از کارهای مفیدی است که می‌تواند سلامت پوست شما را در این فصل تضمین کند. چرا که عرق، چربی‌های ترشح شده از غدد پوست و رادیکال‌های آزاد موجود در هوا می‌توانند باعث انواع جوش، چروک و تیرگی شوند. پاکسازی پوست کمک می‌کند تا این موارد به حداقل برسند.

اهمیت لایه برداری پوست صورت و بدن در تابستان

لایه برداری هم یکی از روش‌های مؤثر مراقبت از پوست در هوای گرم است. با این روش شما لایه مرده روی پوست خود را از بین می‌برید و به تنفس پوست و بازسازی آن کمک زیادی خواهید کرد که در احساس خنکی نیز تاثیر زیادی دارد. توجه داشته باشید که اسکراب‌های قوی نباید به فواصل کم روی پوست انجام شوند.

مرطوب نگه داشتن پوست در تابستان

مرطوب کننده‌ها باید بعد آبرسان‌ها روی پوست استفاده شوند. این محصولات درصد روغن بیشتری نسبت به آبرسان‌ها دارند و به واسطه لایه روغنی که روی پوست از خود به جای می‌گذارند، اجازه نمی‌دهند که آب پوست به راحتی خارج شود و پوست را به مدت طولانی‌تری شاداب نگه می‌دارند. به همین خاطر بعد از آبرسانی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

آبرسانی پوست در تابستان

از آرایش سنگین در تابستان بپرهیزید

آرایش‌های سنگین و کرم‌هایی با پوشانندگی بالا می‌توانند باعث تعریق بیشتر پوست و انواع جوش شوند. به همین خاطر بهتر است در این فصل از مواد آرایشی سبک استفاده کنید تا پوست اجازه تنفس داشته باشد. همچنین کرم‌ها و رژ لب‌های دارای اس پی اف حداقل ۳۰ می‌تواند گزینه مناسبی برای روزهای گرم و آفتابی تابستان باشد.

دوش آب داغ ممنوع

دوش آب داغ می‌تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد و این امر به‌مرور زمان باعث از بین رفتن آب بافت پوست می‌شود. به همین خاطر بهتر است که در تابستان که هوا آب بافت پوست را کاهش می‌دهد و پوست تحت فشار گرماست، از گرفتن دوش آب داغ خود داری کنید.

لباس‌های مناسب بپوشید

کلاه‌های لبه دار، عینک آفتابی و لباس‌های نخی که بیشتر بدن را پوشش می‌دهند از جمله بهترین لباس‌ها برای فصل تابستان و مراقبت پوست شما در برابر اشعه‌های آفتاب هستند. اگر به دنبال خرید عینک آفتابی اصل و خرید کلاه و سرپوش هستید، می‌توانید خرید خود را به راحتی از طریق وبسایت تگموند انجام دهید.

 

لباس های مناسب تابستان

در ساعات اوج گرما از خانه خارج نشوید

در ساعاتی که خورشید بیشترین تابش را دارد (۱۰ صبح الی ۴ عصر) سعی کنید که در معرض اشعه‌های آفتاب نباشید. چرا که در این ساعات اشعه‌های خورشید در مخرب‌ترین حالت خود قرار دارند و پوست شما در معرض آسیب جدی است.

پیشنهاد مقاله: بهترین عطرهای خنک زنانه

روتین پوست تابستانه

تابستان فصل تفریحات بیرون از خانه است. اما نباید اجازه داد که این تفریحات سلامت بدن و پوست شما را به خطر بیندازند. همان‌طور که گفتیم در این فصل پوست به توجه بیشتری نیاز دارد، در ادامه یک روتین پوستی تابستانه را معرفی می‌کنیم که بتوانید شادابی پوست خود را در این فصل گرم حفظ کنید.

پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله روتین پوستی بهاره نیز بزنید، در این مقاله دو روتین جامع صبح و شب را به صورت گام به گام نیز معرفی کرده‌ایم که در فصل تابستان هم می‌توانید از آن ها استفاده کنید. همچنین در فروشگاه اینترنتی تگموند و از طریق عکس زیر می‌توانید طیف گسترده‌ای از محصولات مراقبت پوست را مشاهده و خریداری نمایید.

پیشنهاد مقاله: بهترین عطرهای خنک مردانه

ابتدا پوست خود را کامل بشویید

اولین قدم در روتین پوست تابستانه، تمیز کردن پوست است. اگر در آخر روز می‌خواهید روتین پوستی خود را اجرا کنید، ابتدا از یک میسلار استفاده کنید تا تمامی مواد آرایشی را از روی پوست پاک کند. سپس به کمک یک شوینده مخصوص نوع پوست باقی مواد و چربی‌ها را از سطح پوست خود بزدایید. این کار کمک می‌کند تا تمام مواد آرایشی، گرد و غبار و رادیکال‌های آزاد از روی پوست شما پاک شوند و پوست شما برای گرفتن مواد مغذی روتین پوست شود. بهتر است به صورت دوره‌ای از لایه بردار‌های مخصوص صورت هم استفاده کنید.

روتین پوستی تابستانه

 

پوست خود را آبرسانی کنید

آبرسانی پوست در روتین‌های پوستی از اهمیت بالایی برخوردار است، اما شاید فکر کنید که منظور ما در این بخش فقط استفاده از آبرسان‌هاست. اما حقیقت این است که نوشیدن آب کافی به خصوص در فصل‌های گرم که بدن به آب بیشتری به واسطه تعریق احتیاج دارد هم برای سلامت پوست از اهمیت بالایی برخوردار است. بعد از آن استفاده از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده بیشترین کمک را به پوست شما خواهد کرد.

در این مرحله می‌توانید از انواع سرم‌های مغذی پوست و ماسک صورت استفاده کنید. بهتر است که مرطوب کننده یا روغن پوست شما مرحله آخر روتین پوستی باشد. چرا که بعد از کرم‌ها و سرم‌های آبرسان، این لایه روغنی به از بین نرفتن آب پوست شما کمک زیادی خواهد کرد.

مراقب پوست لب خود نیز باشید

پوست لب از جمله مواردی است که کمتر به مراقبت از آن فکر می‌کنیم. اما حقیقت این است که پوست لب هم نیاز به رسیدگی دارد. پوست لب در اثر گرما و اشعه‌های آفتاب دهیدراته و خشک می‌شود. پوسته پوسته‌های لب ظاهری زشت به آن می‌بخشند و برای رفع این مشکل باید لایه برداری کنید. برای لایه برداری از پوست لب می‌توانید از اسکراب‌های مخصوص یا شکر استفاده کنید. پس از اسکراب پوست لب، بهتر است از بالم لب‌های حاوی ویتامین E و A و ضد آفتاب استفاده کنید.

 

مراقبت از پوست لب

سخن پایانی

به صورت کلی داشتن یک روتین پوستی تابستانه می‌تواند سلامت پوست شما را در این فصل تضمین کند و شادابی را به چهره شما ببخشد. به همین خاطر موارد گفته شده در این مطلب را جدی بگیرید و دنبال کنید تا نتیجه دلخواه خود را بگیرید. اگر دوست دارید درمورد روتین پوستی بیشتر بدانید، مقاله نکات روتین پوستی می‌تواند برایتان مفید باشد.

برچسب ها: