اکثرا برای داشتن دست‌هایی زیبا سراغ کاشت ناخن می‌روند. در هنگام کاشت ناخن فرم‌های متنوعی را می‌توانید برای دست خود انتخاب کنید که حالت دست شما را عوض می‌کند. حال شاید بپرسید چه مدل ناخنی به چه دستی میاد؟ در این مقاله سعی داریم تا انواع فرم ناخن برای انواع دست را به شما معرفی کنیم تا مدل مناسب دست خود را بشناسید و بتوانید انتخابی عالی و دست‌هایی زیبا داشته باشید.

انواع فرم دست

دست‌ها انواع متنوعی دارند که بهتر است براساس آن مدل ناخن خود را انتخاب کنید تا زیبایی دست‌هایتان را به حداکثر برسانید. اگر برایتان سوال است که چه مدل ناخنی به چه دستی میاد پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما باشید که انواع شکل دست و فرم ناخن متناسب آن نوع را معرفی می‌کنیم. همچنین پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله چگونه ناخن‌هایی بلند و محکم داشته باشیم بزنید تا از شکستن ناخن‌های خود جلوگیری کنید.

شکل دست بیضی

افراد دارای دست بیضی افرادی خوش شانس هستند و تقریبا همه مدل ناخنی به این دست‌ها می‌آید. با این حال بهترین فرم برای این فرم دست، ناخن بادامی تیز است که انگشتانی بلند و ظاهری بسیار شکیل به دست شما خواهد بخشید.

مدل ناخن بادامی

شکل دست مربع

دستان مربعی بهترین فرم ناخن، بدون زاویه است. برای دست مربعی زاویه ناخن بدترین انتخاب است و بهتر است به سراغ شکل‌های منحنی بروید. بهترین فرم ناخن برای دست مربعی بیضی و گرد است که دست شما را زنانه خواهد کرد.

شکل دست گرد

برای دست‌های گرد بهتر است به سراغ ناخن‌های کوتاه یا گرد نروید چرا که دست شما را چاق و انگشت‌های شما را کوتاه نشان خواهد داد. به همین خاطر بهتر است برای اصلاح فرم دست و بلندتر نشان دادن انگشت‌هایتان به سراغ ناخن‌های زاویه دار مربعی یا اسکووال (ترکیبی از بیضی و مربع) بروید. این مدل ناخن‌ها بهترین مدل ناخن برای دست های تپل و کوتاه هستند.

مدل ناخن اسکوال

شکل دست مستطیلی

دست‌های مستطیلی دارای کف دست پهن و انگشت‌های بلند هستند. اگر شما هم دست مستطیلی دارید و دوست دارید بدانید که چه مدل ناخنی به دست کشیده میاد، بهتر است برای تعدیل بلندی انگشت‌ها فرم ناخن خود را کوتاه و مربعی یا بالرین (مربع گرد) انتخاب کنید که به انگشت‌های شما ظرافت می‌بخشد.

مدل ناخن بالرین

رنگ پوست در انتخاب رنگ لاک ناخن

رنگ پوست هم یکی دیگر از مواردی است که باید برای مدل ناخن خود در نظر داشته باشید. در ادامه به شما کمک می‌کنیم که رنگ لاک خود را  متناسب با رنگ پوست خود انتخاب کنید. اما قبل از آن باید سری به مقاله تشخیص تناژ پوست بزنید و تناژ و رنگ پوست خود را به روش ساده مشخص کنید.

پیشنهاد مقاله: همه چیز درباره لاک ناخن

رنگ لاک مناسب پوست روشن

هرچند به پوست روشن هر رنگ لاکی برازنده است، اما رنگ‌های پاستلی روشن مانند صورتی کم‌رنگ، یاسی، سبز نعنایی و لیمویی انتخاب باست یک کنتراست دلپذیر برروی دست شما ایجاد می‌کند. همچنین سایه‌های صورتی و فرنچ هم می‌تواند برای این رنگ پوست انتخاب مناسبی باشد.

رنگ لاک مناسب پوست متوسط

رنگ‌های خاکی یا بسیار قوی از رنگدانه روی این رنگ پوست بسیار دلپذیر و زیبا خواهد بود. مرجانی، هلویی و آبی روشن از دسته رنگ‌های مناسب برای پوست شماست. فراموش نکنید که تمیز لاک زدن هم اصولی دارد که رعایت آن‌ها به جلوه دست‌های شما کمک خواهد کرد.

مدل ناخن برای دست مربعی

رنگ لاک مناسب پوست تیره

رنگ‌های جیغ هردو به راحتی روی این رنگ پوست جلوه می‌کنند. این بسته به سلیقه شماست که چه ترجیحی داشته باشید. زمردی، بنفش سلطنتی و زرشکی از رنگ‌های پرطرفدار لاک روی پوست تیره هستند. همچنین طلایی و برنز که جلوه خاص و لاکچری به دست شما می‌بخشند.

لاک جدید 1402

سخن پایانی

حال که با رنگ‌ها و فرم مناسب ناخن خود آشنا شدید، وقت انتخاب مدل و طرح روی ناخن است که سبک شخصی شما را به دیگران نشان می‌دهد و در اینترنت می‌توانید طیف گسترده‌ای از طرح‌های ناخن را پیدا کنید. حال شما بگویید که چه مدل و رنگی را برای ناخن‌های خود می‌پسندید.

دسته بندی شده در: