یلدا یکی از طولانی‌ترین شب‌های سال است که ایرانیان از دیرباز آن را جشن می‌گرفتند و شب زنده داری می‌کردند. در این شب خوراکی‌های قرمز رنگ نظیر هندوانه، انار و سیب در کنار آجیل و شیرینی‌های مخصوص خورده می‌شود. به همین خاطر رنگ نمادین یلدا قرمز است. اگر برای مهمانی‌های یلدایی خود به دنبال ایده آرایش و ایده ناخن یلدایی هستید، این مقاله مناسب شماست.

آرایش شب یلدا ساده

انتخاب رنگ آرایش

برای آرایش‌های مناسبتی، انتخاب ترکیب رنگ از اهمیت بالایی برخوردار است. این رنگ باید با مناسبت و رنگ پوست شما و لباستان همخوانی داشته باشد تا بتوانید تاثیرگذار باشید. رنگ‌هایی که در شب یلدا می‌توانید استفاده کنید عبارتند از طلایی، قرمز، سبز، مشکی و نارنجی.

استفاده از ترندهای آرایشی

برای داشتن یک میکاپ یلدایی عالی، بهتر است از ترندهای روز هم در آرایش خود استفاده کنید. در مقاله ترندهای آرایشی پاییز ۲۰۲۳ به صورت کامل به ترندهای روز پرداخته‌ایم که با استفاده از آن‌ها و ترکیبشان با نکات این مقاله یک میکاپ یلدایی عالی و ایده‌آل خواهید داشت.

آرایش چشم یلدایی

آرایش ساده یلدایی

انتخاب مات بودن یا براق بودن سایه، کاملا به سلیقه شخصی شما باز می‌گردد. اگر به دنبال آرایش چشمگیر هستید می‌توانید از یک سایه براق قرمز برای برجسته کردن چشم‌هایتان کمک بگیرید و با خط چشم مشکی ظاهر آن را متعادل کنید. اما اگر ظاهر ساده را ترجیح می‌دهید، می‌توانید از سایه‌های مات استفاده کنید.

با توجه به این که روزهای اخیر استفاده از نگین در گوشه چشم و روی لب از ترندهای روز است، می‌توانید با لوازم آرایش چشم مخصوص چند نگین قرمز یا زرشکی را در امتداد خط چشم یا دور لب خود بگذارید و عکس‌های یلدایی خاص بگیرید.

پیشنهاد مقاله: نحوه استفاده از ریمل 

آرایش یلدایی

آرایش لب یلدایی

فرقی نمی‌کند از رژهای براق مایع استفاده می‌کنید یا ترجیح می‌دهید که رژمات استفاده کنید. لب‌های قرمز از ترندهای آرایشی یلدا هستند که هم با آرایش چشم و بدون آن می‌توانید این رنگ رژ را بزنید و بدرخشید. اما اگر آرایش چشم تندی دارید، بهتر است که از رژهای مات با رنگ نود استفاده کنید.

پیشنهاد مقاله: ۵ نکته برای استفاده از رژ قرمز

ایده آرایش یلدایی

آرایش صورت یلدایی

باتوجه به این که در آرایش لب و چشم یلدایی از رنگ قرمز استفاده می‌شود، بهتر است برای آرایش صورت و رژگونه خود هم از تم قرمز و صورتی استفاده کنید تا هماهنگی رنگ چهره شما برهم نخورد. آشنایی با بهترین کانسیلر هم از جمله مواردی است که برای داشتن آرایش صورت عالی باید به آن توجه کنید.

آرایش شب یلدا

لوازم آرایشی

خرید لوازم آرایش اصل از اساسی‌ترین نکات داشتن یک آرایش صورت عالی و کامل است. چراکه لوازم آرایشی اورجینال به پوست آسیب نمی‌رسانند و جلوه و ماندگاری بیشتر و بهتری نسبت به لوازم آرایش بی‌کیفیت دارند. اصل بودن لوازم آرایشی دلیلی بر گران‌قیمت بودن نیست و لوازم آرایش اسنس از جمله لوازم آرایشی با کیفیت و مقرون به صرفه‌ای هستند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

ارایش ژورنالی یلدا

نکات تکمیلی آرایش یلدایی

  • از آرایش‌های سنگین و غلیظ خودداری کنید.در این شب، بهتر است آرایش شما طبیعی و ملایم باشد تا چهره شما خسته و یا خیلی ‌چشمگیر به نظر نرسد.
  • از لوازم آرایشی با کیفیت استفاده کنید.لوازم آرایشی با کیفیت، ماندگاری بیشتری دارند و به پوست شما آسیب نمی‌رسانند.
  • قبل از آرایش، پوست خود را به خوبی تمیز و مرطوب کنید.این کار به ماندگاری بیشتر آرایش شما کمک می‌کند.
  • بعد از آرایش، صورت خود را با پاک کننده مناسب پاک کنید. این کار به جلوگیری از آسیب دیدن پوست شما کمک می‌کند.

ایده آرایش ژورنالی یلدا

استفاده از رنگ‌های سبز و قرمز در آرایش به شما کمک می‌کند تا آرایش یلدایی خاصی برای ژورنال خود داشته باشید. برای مثال استفاده از نقاط سیاه روی یک پس زمینه قرمز، چه سایه باشد چه رژ، نشانگر هندوانه شب یلدا خواهد بود و عکس‌های خاص و ژورنالی زیادی را می‌توانید با این مدل آرایش بگیرید. در ادامه چند عکس برای ایده گرفتن گذاشته‌ایم.

آرایش ژورنالی یلدا

ایده مدل ناخن یلدایی ۱۴۰۲

استفاده از المان‌های شب یلدا نظیر انار، هندوانه و سیب قرمز در لاک ناخن شما می‌تواند به خوبی شما را با حال و هوای این شب هماهنگ کند. اگر طرفدار طرح‌های مینیمال هستید، استفاده از نقاط مشکی روی لاک قرمز طرح خوبی محسوب می‌شود.

اگر هم جسور هستید و دوست دارید از طرح‌های بولد استفاده کنید راه راه سبز پررنگ و کمرنگ در کنار ناخن‌های قرمز یک طرح یلدایی خاص و بولد خواهد بود. در ادامه چند تصویر دیگر از ناخن یلدایی برایتان گذاشته‌ایم. همه چیز درباره لاک ناخن هم مقاله‌ای است پیشنهاد می‌کنیم اگر در خانه لاک می‌زنید حتما آن را مطالعه کنید.

طرح ناخن یلدایی

ایده طرح ناخن یلدایی

ایده رنگ ناخن یلدایی

طرح ناخن یلدایی

ایده ناخن یلدایی

مدل ناخن برای شب یلدا

طرح ناخن یلدایی

برچسب ها:

,