اگر آماده باشید یا نه پاییز اینجاست! یکی از چیزهایی که بسیاری از ما هنگام شروع فصل جدید به آن فکر می‌کنیم این است که چگونه باید مطابق با آغاز هر فصل ظاهر خود را تغییر دهیم و همراه با ترند‌های جدید استایل کنیم. همان‌طور که در پاییز استایل و لباس شما تغییر می‌کند و هودی‌ و پولیور‌ها بازمی‌گردند، آرایش شما هم باید مطابق با حال و هوای پاییز باشد. در ترند آرایشی پاییز ۲۰۲۳ مدل‌های جذاب بسیاری وجود دارد. در ادامه با مجله تگموند همراه باشید تا ۱۰ مدل ترند آرایش پاییز ۲۰۲۳ را به شما معرفی کنیم.

امروزه ترندهای روز محدود به مد و پوشاک نیستند. ترندهای میکاپ از جمله پرطرفدارترین اتفاقات روز هستند که توسط فضای مجازی و فشن‌شوهای در میان افرادی که به ترندها اهمیت می‌دهند جا می‌افتند. در این مقاله جدیدترین ترند میکاپ پاییز ۱۴۰۲ را برایتان شرح می‌دهیم.

ترند آرایشی چیست؟

ترند آرایشی درواقع یک الگوی مشخص برای آرایش است که در یک برهه خاص از زمان به دلایل مختلف محبوبیت پیدا می‌کند. این ترندها الزاما در خصوص رنگ و شکل نیستند و ممکن است به یک محصول یا تکنیک آرایشی نیز مربوط باشند.

ترند میکاپ ممکن است توسط یکی از افراد یا برندهای مشهور استارت زده شود و مانند یک دومینو همه گیر شود. این ترندها عموما به افراد کمک می‌کنند تا ظاهر خود را به روز کنند و بدرخشند.

عوامل تأثیرگذار بر ترندهای آرایشی:

  • مد و فشن: مد شدن یک رنگ تاثیر زیادی بر رنگ آرایش و ترندهای آرایشی جدید دارد.
  • فرهنگ: یکی دیگر از تاثیرگذارترین عوامل بر ترند آرایشی فرهنگ است. دربرخی جوامع آرایش‌های پررنگ و در برخی آرایش‌های مینیمال رایج است که در صورتی که ترند از محلی خاص شروع شود، تاثیر فرهنگ آن منطقه بر ترند کاملا آشکار خواهد بود.
  • فناوری: برخی برندهای آرایشی که فناوری جدیدی را وارد بازار می‎‌کنند باعث ترند شدن آن محصول می‌شوند.

داشتن پوست سالم

شاید فکر کنید که داشتن پوست سالم ربطی به ترند آرایشی ندارد، اما واقعیت این است که پس از پاندمی کرونا اهمیت زیبایی طبیعی به طرز چشمگیری بالاتر رفت و تعداد زیادی از سلبریتی‌ها با به اشتراک گذاشتن عکس‌های بدون فیلتر و بدون آرایش خود موجی را راه انداختند که باعث شد محصولات مراقبت پوست و روتین پوستی به یکی از ترندهای داغ تبدیل شود و امروزه در پاییز ۲۰۲۳ هم داشتن یک روتین پوست و پوستی سالم اهمیت زیادی دارد.

به صورتی که در میکاپ ترند پاییز ۲۰۲۳ هم شاهد کاهش مصرف کرم پودر و دیگر کرم‌های پوشاننده هستیم و بیشتر تاکید بر روی آرایش چشم و لب است.

پیشنهاد مقاله: مدل مو مناسب فرم صورت

میکاپ با تم لته

پالت رنگی لته ترکیبی از رنگ‌های نود کرم، زرد، نارنجی و قهوه‌ای است که چهره شما را در سرمای زمستان گرم و دلپذیر می‌کند. هرچند هُلم معتقد است که ترندهای برگرفته شده از خوراکی راه به جایی نمی‌برند، اما امسال پالت رنگی لته در پوشش و آرایش غوغایی به پا کرده که کمتر کسی به این گفته اهمیت می‌دهد. شما می‌توانید از این رنگ‌ها در آرایش چشم، لب، گونه یا ناخن‌های خود استفاده کنید.

ریمل رنگی و آرایش پاییزه

ریمل یکی از اصلی‌ترین لوازم آرایش است که تاثیر زیادی در چهره دارد. امسال ریمل رنگی یکی از جدیدترین ترندهای پاییز ۱۴۰۲ است و خاص بودن را به چهره و آرایش شما القا کند. مخصوصا با توجه به خط چشم‌های خاص و گرافیکی که ترند شده، ریمل رنگی یک انتخاب هوشمندانه است. برندهایی نظیر YSL، لورآل و سیشیدو از جمله برندهایی هستند که ریمل‌های رنگی را به بازار ارائه کرده‌اند.

لب‌های صورتی در فصل نارنجی

رژ لب قرمز یک انتخاب کلاسیک است و امسال به صورت محو در ترند آرایشی ۲۰۲۳ حضور دارد. در ترند آرایشی پاییز ۱۴۰۲ مدل رژ لب به صورت توت‌فرنگی گاز گرفته است و رژ در میانه لب قرمز و به سمت اطراف محو و صورتی است.

آرایش پر زرق و برق

جلوه براق آرایش یکی دیگر از ترندهای آرایشی پاییز ۲۰۲۳ است. سایه‌ها و رژهای متالیک و براق یکی از مواردی هستند که می‌توانید برای آرایش خود انتخاب کنید و بدرخشید!

خط چشم‌های گرافیکی

با فراگیر شدن خط چشم‌های رنگی، طرح‌های مدرن و مدل‌های خاص گرافیکی هم ترند شدند و امسال یکی از داغ‌ترین مدل‌های آرایش به خط چشم‌های خاص محدود می‌شود. با یک آرایش لب ساده و آرایش چشم خاص به راحتی خواهید درخشید. اگر استفاده از خط چشم‌های رنگی را دوست ندارید، با همان خط چشم مشکی هم می‌توانید خطوط دنباله دار بکشید و جلوه‌ای خاص به آرایش خود ببخشید.

آرایش ساده

اگر فکر می‌کنید که خط چشم‌های گرافیکی و آرایش‌های براق یا ریمل‌های رنگی را دوست ندارید، حتما شیفته این ترند خواهید شد! یک آرایش کاملا ساده با یک لایه کرم پودر سبک و سایه با رنگ‌های نود که جوانی و زیبایی را به چهره شما هدیه خواهد کرد از اساس این آرایش است. اما در این سبک میکاپ خط چشم‌های غیر متعارف جایگاه خودشان را حفظ خواهند کرد!

خط لب پررنگ دهه ۹۰

خط لب پررنگ یکی از ترندهای آرایش در دهه ۹۰ بود که به مرور زمان کمرنگ شد، اما امسال در فصل پاییز این سبک دوباره جان گرفته و به عرصه بازگشته است. یک خط لب مات که فرم لب‌های شما را مشخص کند با یک رژ ملت بهترین انتخاب برای رژ پاییزه ۲۰۲۳ است. بهتر است در این مدل دور لب خود را تیره کنید و به سمت داخل خط را محو کنید.

سخن پایانی

تفاوتی که میکاپ ترند پاییز ۱۴۰۲ با ترندهای سال‌های قبل دارد استفاده از رنگ‌های نود در کنار ظواهر خاص و رنگی آرایش چشم و طبیعی بودن رنگ چهره و سلامت پوست بسیار است. حال شما به ما بگویید که کدام یک از ترندهای امسال را بیشتر دوست دارید؟ آیا برای شما مهم است که حتما بر اساس ترند روز آرایش کنید یا میکاپ شما همیشه ساده است؟

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

, ,