امروزه مدل مو اهمیت زیادی در استایل افراد پیدا کرده است. به همین خاطر در این مقاله از تگ‌مگ برایتان راهنمای جامع مدل مو مناسب فرم صورت را آماده کرده‌ایم. صورت مدل‌های مختلفی دارد که برای هرکدام آن‌ها مدل موی متفاوتی مناسب است و زیبایی بیشتری به چهره شما خواهد بخشید.

انواع مدل مو مناسب برای فرم صورت

حتما برای شما هم پیش آمده که خودتان یا یکی از نزدیکانتان با مدل موهای مختلف حالت چهره متفاتی دارد و برخی مدل‌ها چهره‌ای ناخوشایند ایجاد می‌کنند در حالی که برخی دیگر بسیار برازنده هستند. این اتفاق به دلیل تفاوت فرم صورت و توهم دیداری است که مدل مو ایجاد می‌کند. در این مقاله انواع فرم صورت و مدل موی مناسب هر کدام را معرفی می‌کنیم.

انواع فرم صورت

برای انتخاب مدل مو براساس فرم صورت ابتدا باید فرم صورت خود را بشناسید. بهترین راه برای تشخیص فرم صورت جمع کردن مو و توجه به تناسب چهره است. پس از جمع کردن صورت به طول پیشانی، طول صورت و عرض چانه و پیشانی توجه کنید و ببینید که اگر اطراف چهره خود را خط بکشید، به چه فرم هندسی نزدیک‌تر است.

روش بدی تشخیص فرم چهره این است ک با ماژیک وایت‌برد دور صورت خود را روی آینه مشخص کنید و ببینید که چه فرمی روی آینه نقش بسته است.

پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله تشخیص فرم صورت بزنید و به صورت کامل‌تر با نحوه مشخص کردن فرم صورت و آرایش متناسب با انواع فرم صورت آشنا شوید.

ویژگی فرم صورت بیضی

در فرم صورت بیضی، طول صورت (از پیشانی تا انتهای چانه) دوبرابر عرض صورت (فاصله بین دو گونه) است. فرم صورت بیضی ایده‌آل‌ترین فرم برای بانوان است.

فرم صورت بیضی

مدل موی مردانه برای صورت بیضی

موی بلند و ساده، پمپادور، پامپ، فاکس، کوف و یا تراشیده از جمله مدل هایی است که به صورت مردانه بیضی بسیار برازنده است. همچنین برای زاویه دار کردن صورت می توانید فرق مویتان را کج و به سمت عقب (مدل موی کلاسیک) باز کنید.

مدل موی مناسب برای زنان با صورت های بیضی

زنان دارای صورت بیضی خیلی خوش شانس هستند. چرا که تقریبا هر مدل مویی به آن ها برازنده است. اما باید توجه کنند که از موهای بسیار بلند (بلندتر از زیر کتف) و دارای چتری که صورت را بلند نشان می دهند اجتناب کنند. همچنین اگر موهای بلندی دارید برای زیباتر شدن یک سمت موها را پشت گوش بیاندازید.

مدل مو زنانه برای صورت بیضی

ویژگی فرم صورت گرد

صورت گرد دارای طول و عرض تقریبا برابر و فاقد زاویه است.

فرم صورت گرد

مدل موی مردانه برای صورت گرد

برای زاویه بخشیدن به صورت بهتر است از موهایی که قسمت بالایی پر دارند استفاده کنید و دور موهای خود را کوتاه کنید. اینکار صورت شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد. مدل موهایی با کناره‌های فید شده و مدل موی کوئیف یا فاکس هاوک هم برای آقایان با صورت گرد مناسب است.

مدل موی مناسب فرم صورت زنانه گرد

صورت گرد دارای عرض و طول برابر و فاقد زاویه است، برای کشیده نشان دادن صورت بهتر است که چند تار مو را اطراف صورت بریزید. موی دم اسبی با چتری مدل مناسبی برای این فرم صورت است. هم چنین موی کوتاه یا باب هم به طول چهره اضافه می‌کند. همچنین موی فر و حالت دار در اطراف چهره به زیبایی زنان با صورت گرد اضافه خواهد کرد.

مدل مو زنانه برای صورت گرد

ویژگی فرم صورت مربعی

فرم صورت مربع ایده‌آل‌ترین فرم صورت برای آقایان است. در این فرم صورت فک‌ها دارای زاویه هستند و استخوان گونه برآمده است و طول و عرض صورت تقریبا برابر هستند.

مدل موی مردانه برای صورت مربعی

مردان دارای صورت مربعی بسیار خوش شانس هستند و برای استفاده درست از این شانس لازم است تا مدل مویی درخور را انتخاب کنید. هرچند این فرم صورت هر مدل مویی را می تواند انتخاب کند، اما بهترین مدل مو برای مردان صورت مربعی آندرکات و اسلیکد بک لانگ است.

مدل موی مناسب فرم صورت زنانه مربعی

زنان دارای فرم صورت مربعی بهتر است مدل موهایی را انتخاب کنند که اطراف صورت آن ها را می پوشاند. موهای فر، موج دار با کوتاهی حداکثر تا استخوان فک بهترین انتخاب برای این افراد است. بانوانی با صورت مربی در صورتی که موی کوتاه مانند مدل موی باب یا دم اسبی را انتخاب کنند چهره‌ای زمخت و مردانه پیدا خواهند کرد.

دیگر مدل مطلوب برای زنان با فرم صورت مربعی چتری نا متقارن (کنار صورت) است که زوایای تند صورت را تعدیل و چهره‌ای متعادل به افراد می‌بخشد.

فرم صورت مربعی

ویژگی فرم صورت قلبی

صورت قلبی دارای پیشانی پهن و چانه باریک است و تقریبا فرمی بین صورت گرد و الماسی بدون زاویه دارد.

مدل موی مردانه برای صورت قلبی

برای مدل صورت قلبی بهتر است به سراغ مدل‌هایی بروید که تعادل را بین بالا و پایین صورت برقرار کند. خط ریش پهن و مدل موی لیر از جمله بهترین مدل موهایی هستند که برای این فرم صورت می‌توانید استفاده کنید.

مدل موی مناسب فرم صورت زنانه قلبی شکل

برای تعدیل تفاوت طول و رض چهره در قسمت‌های انتهایی و ابتدایی چهره بهتر است موی بلند تا شانه با فرق کج را انتخاب کنید.

فرم صورت قلبی

ویژگی فرم صورت مثلثی

صورت مثلث فرم بسیار خاص و نادری دارد. این مدل صورت برعکس مدل صورت قلبی است و عرض پیشانی از عرض چانه کمتر است.

مدل موی مردانه برای صورت مثلثی

برای عریض‌تر نشان دادن پیشانی در این فرم صورت بهتر است از موهای پرحجم با کناره‌های کوتاه استفاده کنید. همچنین مدل ساید پارت با حاشیه ملایم استفاده کنید.

انواع مدل مو مردانه براساس فرم صورت

مدل موی زنانه مناسب برای صورت با فرم مثلث

در این فرم صورت بهتر است که از چتری اجتناب کنید. موی فر و موج دار از جمله مدل‌های مناسب این فرم صورت است.

ویژگی فرم صورت مستطیلی

صورت مستطیلی فرمی بین صورت بیضی و مربعی دارد. صورتی کشیده با فک زاویه دار و طول بیشتر از عرض صورت از نشانه‌های این فرم صورت است.

مدل موی مردانه برای صورت مستطیلی

در این فرم صورت به اندازه کافی کشیده است پس باید مدل مویی را انتخاب کنید که چهره شما را خیلی کشیده نشان ندهد. مدل موی پمپادور و مودل موهایی که اطراف صورت را خیلی شلوغ نمی‌کنند بهترین انتخاب هستند. همچنین چتری می‌تواند برای این فرم صورت مناسب باشد.

مدل موی مناسب فرم صورت زنانه مستطیلی

بهتر است برای این فرم صورت ازچتری‌های نامرتب، مدل موی باب و مدل موهای لخت و صاف کمک بگیرید. اگر دوست دارید تا زوایای صورت خود را پنهان کنید، می توانید مدل موهای لایه لایه را انتخاب کنید که به صورت شما فرمی بیضی مانند می‌بخشند.

مدل مو زنانه صورت مستطیلی

ویژگی فرم صورت الماسی

در فرم صورت لوزی یا الماسی عرض صورت بیشتر از طول و عرض چانه و پیشانی هم کم است. در صورت لوزی چانه و فک دارای زاویه و گونه‌ها بر آمده هستند.

مدل موی مردانه برای صورت الماسی یا لوزی

به‌خاطر زاویه صورت بهتر است مردان دارای صورت الماسی از موهای صاف و ساده اجتناب کنند. بهترین مدل مو برای این افراد موهای بهم ریخته است که زاویه‌های شدید صورت را تعدیل کند. مدل کوئیف و فاکس برای این چهره مردانه از جمله بهترین انتخاب‌ها خواهد بود.

فرم صورت الماسی

مدل موی مناسب برای صورت لوزی یا الماسی شکل زنانه

شینیون کردن مو برای این فرم صورت زنانه بسیار مناسب خواهد بود و موهای پرحجم اطراف صورت و چتری بلند، صورت شما را کوچک‌تر نشان خواهند داد.

پیشنهاد مقاله: انواع عینک متناسب با فرم صورت شما

سخن پایانی

حال که به انتهای این مطلب از مجله تگموند رسیدیم شما می‌توانید با توجه به فرم صورت خودتان یک مدل موی جذاب را انتخاب کنید و بدرخشید. حال با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید که این مقاله چقدر به شما کمک کرد؟ آیا مدل‌های گفته شده متناسب هستند؟

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

, ,