خوش‌تیپ بودن در فصل بهار یکی از مواردی است که به‌خاطر هوای متغییر فصل و محدودیت در انتخاب لباس و نوع پارچه همه درگیر آن هستیم و ممکن است مدام بپرسیم در فصل بهار چه لباس‌هایی بپوشیم؟ اگر برای شما هم مهم است که در فصل بهار علاوه بر داشتن استایلی خنک و راحت، استایلی شیک نیز داشته باشید، باید در رابطه با لباس های بهاره، رنگ‌های مناسب و انواع اکسسوری مناسب این فصل آشنا باشید.

در این مقاله سعی داریم به شما در انتخاب لباس مناسب برای فصل بهار کمک کنیم و عوامل تأثیرگذار مختلف را بررسی کنیم پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

جنس لباس مناسب فصل بهار

لباس‌های مناسب فصل بهار اکثرا با پارچه‌هایی نظیر جین، ریون، سوئیت، میکرو، کتان و نخ تولید می‌شوند. این پارچه‌ها عموماً سبک هستند و بهترین انتخاب لباس های بهاری افراد محسوب می‌شوند. شما می‌توانید سبک‌های مختلفی از لباس بهاره را در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف از این پارچه‌ها پیدا کنید.

بهترین جنس پارچه بهاره

در فصل بهار چه رنگ‌هایی بپوشیم

انتخاب رنگ لباس یکی از مهم‌ترین موارد در انتخاب استایل مناسب است. شاید فکر کنید رنگ لباس اهمیتی ندارد و تنها رنگی که دوست دارید در انتخاب لباس مهم است. اما باید به شما بگوییم که اگر داشتن استایلی اصولی و کامل برایتان در اولویت است، سخت در اشتباهید! رنگ لباس باتوجه‌به فصل و نوع پوست شما می‌تواند متفاوت باشد.

رنگ‌ها یکی از اصلی‌ترین نکات انتخاب لباس در فصل‌های مختلف هستند و علاوه بر هماهنگ‌کردن استایل شما با فصل می‌توانند در میزان خنکی لباس شما در فصل گرم هم مؤثر باشند. به همین خاطر مد بهاره بیشتر به سمت رنگ‌های روشن پاستلی یا تند می‌رود. چراکه رنگ‌های روشن به‌خصوص رنگ سفید اشعه‌های خورشید را بازتاب می‌دهد و به خنک ماندن شما کمک می‌کند.

پر استفاده‌ترین رنگ‌ها در مد بهاره عبارتند از سبز، نارنجی، بنفش، صورتی، آبی و سفید که در طیف های مختلف تند، پاستلی و آبرنگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در عکس زیر راهنمایی از رنگ‌های بهاری برای رنگ‌های مختلف پوست را برایتان حاضر کرده‌ایم که می‌توانید آن را سیو کنید و رنگ لباس‌های جدید خود را بر این اساس تنظیم کنید.

پیشنهاد مقاله: معرفی رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون نمادی از قدرت و شجاعت

رنگ لباس بهاره

استایل مناسب فصل بهار

هوای بهار یکنواخت نیست و دمای هوا به‌صورت سینوسی و مداوم در حال تغییر است به همین خاطر نمی‌توان برای کل روز یک لباس خنک یا یک لباس نسبتاً گرم پوشید و پوشیدن لباس‌های لایه‌لایه بهترین انتخاب است. چراکه به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با کم و زیاد کردن لباس‌هایتان در دماهای مختلف راحت باشید.

استایل زنانه مناسب بهار

تنوع استایل بانوان در فصل بهار بسیار بالاست. خانم‌ها می‌توانند از بین لباس‌های مختلف مانند بلوزهای مردانه، کت‌های سبک و خنک، مانتو‌های جلو بسته، پیراهن بلند نخی، دامن، شلوار مام استایل، بگ و نیم بگ یا پارچه‌ای ترکیب‌های خاص و زیادی را ایجاد کنند و با استایلی شیک و خاص از خانه خارج شوند.

استایل زنانه بهاری

استایل مردانه مناسب بهار

فصل بهار دارای صبح و عصری خنک و ظهر‌هایی گرم است. به همین خاطر پوشیدن لباس‌های لایه‌لایه یکی از پیشنهادهای ثابت استایلیست‌ها در این فصل است. آقایان در بهار می‌توانند بلوزهای نخی رنگ روشن با شلوارهای کتان و کت سبک یا تیشرت و شلوار جین با یک بلوز مردانه نخی یا کت جین سبک را برای این روزها انتخاب کنند که در عین زیبایی بصری از هرگونه تعریق بیش از حد و اذیت شدن در هوای درهم بهار جلوگیری می‌کند.

استایل مردانه بهاری

اکسسوری‌های مناسب فصل بهار

اکسسوری یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین بخش‌های هر استایل است و می‌توان گفت که استایل بدون اکسسوری تکمیل نخواهد شد. اکسسوری‌ها دارای دسته‌بندی بسیار گسترده‌ای هستند که در این متن به بررسی مهم‌ترین آن‌ها پرداخته‌ایم.

شال، روسری و کلاه

شال، روسری و کلاه یکی از مواردی است که با آن می‌توانید استایل خود را تکمیل کنید و از آسیب‌دیدن موها و پوست صورت و گردن در اثر تابش نور خورشید جلوگیری کنید.

آقایان به‌عنوان سرپوش می‌توانند کلاه‌هایی با مدل‌های مختلف مانند کلاه کپ، بولر، هامبورگ، باکت، فدورا (شاپو) و بوتر استفاده کنند.

اما به‌عنوان یک خانم ممکن است ترجیح بدهید یک مینی اسکارف استفاده کنید و آن را پشت گردنتان ببندید، از یک کلاه با لبه‌های کوچک استفاده کنید یا یک شال را به‌سادگی روی سر و شانه‌هایتان بیندازید. پیشنهاد می‌کنیم شال و روسری‌های موجود در تگموند را در این لینک ببینید و استایل خود را تکمیل کنید.

کلاه بهاره

کیف مناسب فصل بهار

کیف‌ها هم یکی از مهم‌ترین اکسسوری‌ها هستند که وسائل ضروری ما را در خود جای می‌دهند. به‌خصوص در فصل بهار که مواردی مانند بطری آب، ضدآفتاب، جلد عینک و… را نیاز دارید حتماً همراه خود داشته باشید.

بهترین کیف برای فصل بهار کیف‌های پارچه‌ای یا کوچک با بند‌های بلند است که به زیر بغل یا پشت شما نمی‌چسبند و در صورت تماس با بدن شما هوا را عبور می‌دهند و باعث تعریق نمی‌شوند و می‌توانید آن‌ها را به‌صورت کج روی شانه بیندازید.

کیف بهاره

عینک آفتابی

استفاده از عینک آفتابی از اهمیت بالایی برخوردار است و استفاده از آن را برای حفاظت از چشم و پوست حساس دور آن باید در نظر داشته باشید. برای خرید عینک آفتابی در فصل بهار و تابستان بهترین انتخاب عینک‌های دسته باریک و شیشه بزرگ است که چشم و اطراف آن را به‌صورت کامل می‌پوشاند و کمترین تماس را با پوست شما دارد. به‌عنوان مکمل هم می‌توانید از بند عینک‌های پارچه‌ای و نخی استفاده کنید که روی گردن باعث تعریق نمی‌شوند.

راهنمای خرید عینک آفتابی

کفش مناسب فصل بهار

انتخاب کفش یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که به پوشش و استایل خود خیلی اهمیت می‌دهند. کفش مناسب فصل گرم ویژگی‌های ساده‌ای دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. شما می‌توانید صندل‌ها، کفش‌های کالج، اسپرت و دمپایی‌های چرمی یا پارچه‌ای را برای این فصل انتخاب کنید تا علاوه بر راحتی و سبکی از گرم‌شدن پا جلوگیری کنند.

شما می‌توانید انواع کفش زنانه و کفش مردانه را از طریق وبسایت تگ‌موند خریداری کنید.

سخن پایانی

مواردی که در بالا معرفی کردیم همگی توسط استایلیست‌ها تأیید شده‌اند و با توجه به نکات گفته شده می‌توانید استایلی شیک در بهار ۱۴۰۲ داشته باشید و عکس‌هایی خاص و به یادماندنی بگیرید. شما همچنین می‌توانید سؤالات خود را در رابطه با این مطلب در بخش نظرات از ما بپرسید یا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دسته بندی شده در: