مؤسسه پنتون رنگ سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد؛ سایه‌ای از رنگ قرمز که Viva Magenta 18-750 نام دارد و نشان‌دهنده قدرت و شجاعت است. این رنگ ترکیبی از قرمز، بنفش، سرخابی و زرشکی است. پنتون می‌گوید سرخابی جسارت و سرگرمی، اعتمادبه‌نفس و انسانیت را متعادل می‌کند. علاوه بر این پنتون معتقد است در سه سال گذشته مردم جهان در حال جنگ با یک بیماری همه‌گیر بودند، ناآرامی اجتماعی، شکست زنجیره تأمین و تغییرات آب‌وهوایی همه این‌ تجربیات نشان می‌دهد که ما به بهبود نیاز داریم. ما باید انگیزه‌ای برای ادامه پیدا کنیم، Viva Magenta این قدرت و انگیزه را به ما تزریق می‌کند.

رنگ سال پنتون چگونه هرسال انتخاب می‌شود؟

رنگ سال 2023 پنتون

در سال ۱۹۹۹، برنامه رنگ سال پنتون راه‌اندازی شد تا به گفتگوهای عمیق‌تر در مورد رنگ بپردازد. هدف از ایجاد این برنامه این بود که به شکلی عمیق‌تر در رنگ‌ها، احساسات و ادراکات فرهنگی جهانی کاوش انجام شود. این فرایند شامل تیمی از متخصصان رنگ از سراسر جهان است. آنها از طریق روندهای فرهنگی، رویدادهای اجتماعی و اقتصادی و موضوعاتی که پیشروی تغییرات پارادایم اصلی هستند، تصمیم‌گیری می‌کنند. به طور خلاصه، انتخاب رنگ سال از سوی مؤسسه پنتون بر اساس آنچه در جهان در حوزه فناوری، سیاست، اقتصاد و سایر جنبه‌های زندگی اتفاق می‌افتد، انجام می‌شود.

همان‌طور که در سال ۲۰۲۱ ترکیب زرد (Illuminating) و خاکستری (Ultimate Grey)را اعلام کرد. این ترکیب به‌عنوان نمادی از “تاب‌آوری و امید” برای جهان در حال بیرون آمدن از همه‌گیری کووید ۱۹ بود و در سال ۲۰۲۲، پنتون رنگ بنفش (Very Peri) را به‌عنوان نماد خلاقیت شجاعانه معرفی کرد و درنهایت رنگ سال ۲۰۲۳ سایه‌ای از قرمز یا سرخابی است که قدرت جسارت و توانمندی را معرفی می‌کند.

دلیل انتخاب Viva Magenta برای رنگ سال ۲۰۲۳

رنگ سال 2023 چیست

با نزدیک‌شدن به دنیای دیجیتالی، پنتون قصد داشت با انتخاب رنگ سال ۲۰۲۳ به طبیعت بازگردد. Viva Magenta از رنگ قرمز کارمینی استخراج شده از سوسک کوشینال الهام گرفته شده است. سوسک کوشینال قرن‌ها بدون ترس زنده مانده است و خود را تطبیق می‌دهد و در میان دنیایی که به طور مداوم در حال تکامل است، قوی می‌شود. هدف از انتخاب این رنگ، نشان‌دادن شجاعت مردم برای جنگیدن با کووید و قدرت و شجاعت آن‌ها در رسیدن به پیروزی است.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد پنتون و فرآیند انتخاب رنگ سال

نحوه استایل با رنگ سال ۲۰۲۳

مد و فشن با رنگ سال 2023

بعد از مشخص‌شدن رنگ سال جدید، الان بهترین زمان برای ایجاد تغییرات در کمد لباسمان است. سرخابی یک رنگ غنی و گرم، یک روند رنگ مد ایده‌آل برای شروع سال جدید است، زیرا جسارت را نشان می‌دهد، راهی ایده‌آل برای ورود به فصل جدید است. قرمز یا سرخابی با بسیاری از رنگ‌های دیگر به‌خوبی ترکیب می‌شود، از رنگ‌های خنثی کلاسیک گرفته تا رنگ‌های صورتی و آبی روشن‌تر ترکیب می‌شود و شما فرصت‌های زیادی برای استایل با این رنگ سال دارید.

لباس بیرونی

لباس بیرونی با رنگ سال 2023

وقتی نوبت به آخرین ترندهای کت و پالتو می‌رسد، رنگ امسال در این دسته از لباس‌ها بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. از سال گذشته رنگ صورتی در بین ترندها موجود بود، امسال اما از بین سایه‌های رنگ قرمز مانند بنفش، سرخابی و صورتی دستتان باز است تا انتخاب جذابی داشته باشید. به دنبال پارچه‌های دنج مانند ترکیب پشمی و ترمه باشید که در تمام طول زمستان ظاهری گرم و زیبا داشته باشید.

ژاکت

بهترین ژاکت‌ها با رنگ سال پنتون به‌راحتی کمد لباس شما را درخشان می‌کنند. یک ژاکت دنج با رنگ‌های گرمی مانند قرمز یا سرخابی به شیک و گرم بودن استایلتان کمک می‌کند. ژاکت‌های بافت همه‌کاره هستند و برای علاقه‌مندان به استایل کلاسیک بهترین انتخاب محسوب می‌شوند. شما می‌توانید ژاکت بافت خود را با دامن ست کنید؛ و یا آن را با با شلوار جین و کمربند ترکیب کنید.

پیراهن

پیراهن مجلسی با رنگ سال 2023

تمام پیراهن‌هایی که تم رنگ سال ۲۰۲۳ در آن به‌کار‌رفته باشد، گرم، زیبا و دلنشین هستند. این رنگ به‌راحتی با رنگ‌های مشکی و متالیک ترکیب می‌شود، برای مهمانی‌ها ایده‌آل است. رنگ سرخابی با پیراهن‌های ساتن و ابریشمی به زیبایی منعکس می‌شود و نور را به خود جذب می‌کند. انتخاب سرخابی به‌عنوان رنگ اصلی لباس به‌اندازه کافی پررنگ است؛ بنابراین بهتر است از اکسسوری‌های خثنی و ساده‌تر استفاده کنید. کفش‌های پاشنه بلند براق یا صندل به همراه کیف دستی مجلسی استایل رسمی شما را با این پیراهن رنگ سال تکمیل می‌کند.

شلوار و دامن

اگر از ابتدا عادت به پوشیدن لباس‌های رنگ روشن داشتید، رنگ سال ۲۰۲۳ پنتون در کمد لباس خود از طریق دامن و شلوار بسیار راحت خواهد بود. یک ترفند مهم در ساختن استایل این است همه چیز را در حد تعادل نگه داریم. این بدان معناست که اگر نیمه پایینی خود را روشن و پررنگ کرده‌اید، نیمه بالایی لباس خود را ساده و با رنگ‌های خنثی ست کنید. پیشنهاد می‌شود برای پوشیدن دامن یا شلوار به کمک کمربند، زیبایی اندام خود را برجسته کنید.

اکسسوری

اکسسوری با رنگ سال 2023

ازآنجایی‌که رنگ سال ۲۰۲۳ رنگی گرم و بسیار روشن است، خرید لباس‌های اصلی کمد بر اساس آن می‌تواند دلهره‌آور باشد؛ بنابراین شما می‌توانید از این رنگ مد در اکسسوری‌‌های خود استفاده کنید. کیف‌دستی‌های ترند سال جدید می‌توانند در چیدن کمد سال جدید به شما کمک کنند. همچنین جواهرات رنگ سرخابی یا یک جفت کفش رنگی Viva Magenta انتخابی ایده‌آل هستند.

چرا رنگ سال مهم است؟

انتخاب رنگ سال 2023

رنگ منتخب از سوی پنتون به‌طور مؤثری در تولیدات صنایع مختلف تأثیرگذار است. رنگ در رفتار مصرف‌کننده قدرت دارد. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که ۸۵ درصد از خریداران تصمیمات خرید خود را بر اساس رنگ یک محصول می‌گیرند. رنگ‌های انتخابی سال پنتون بر توسعه محصول و تصمیمات خرید در انواع صنایع از جمله مد، طراحی صنعتی و بسته‌بندی محصول تأثیر می‌گذارد. پنتون دیدگاه بلند مدتی دررابطه‌با انتخاب رنگ سال دارد و معتقد است معرفی رنگ سال نه فقط برای خریداران، بلکه بر روی کل جامعه تأثیرگذار خواهد بود.

سخن آخر

در مقاله بالا رنگ سال ۲۰۲۳ را معرفی کردیم و دلایل انتخاب آن از سوی مرجع جهانی، پنتون را عنوان کردیم. همچنین از تأثیر رنگ سال در مد و فشن و خرید پوشاک در سال جدید حرف زدیم. انتخاب یک رنگ به‌عنوان رنگ سال، زبانی بصری است که افراد در تمام جهان آن را می‌فهمند. زبانی که پیامش جنسیت‌ها، نسل‌ها و جغرافیا را در بر می‌گیرد. یادگیری بیشتر در مورد معانی منحصربه‌فرد رنگ‌های خاص به ما کمک می‌کند تا جامعه‌ای رساتر و به هم مرتبط‌تر باشیم، جامعه‌ای که به مردم درک جامع‌تری از همسالان و جوامع خود ارائه می‌دهد.

منابع: womanandhome، kimp

دسته بندی شده در:

برچسب ها: