در ایران یکی از اصلی‌ترین لباس‌های عرف خانم‌ها مانتو است. در بیرون از خانه، هنگام پیاده‌روی، خرید، در محل کار و بعضی موقعیت‌های رسمی، مانتو جزو اولین انتخاب‌ها برای خانم‌هاست. ازاین‌رو مهم‌ترین تأثیر را در استایل دختران و خانم‌ها دارد. برای اینکه در استایل روزمره و رسمی خود جذاب به نظر برسید باید انواع مدل مانتو جدید را بشناسید و شیوه ست‌کردن آن با سایر اجرای استایل خودتان را بدانید. در این مقاله انواع مدل مانتو دخترانه و زنانه را معرفی می‌کنیم و نحوه استایل کردن با آن را آموزش می‌دهیم.

مانتو کتی

مدل مانتو کتی

مانتو‌های کتی یا همان مدل بلیزر در سال‌های اخیر محبوبیت زیاده داشته‌اند. رنگ و طرح مدل مانتو کتی باتوجه ‌به موقعیتی که در آن قرار می‌گیرید متفاوت است. برای مثال بلیزر تک‌رنگ برای موقعیت‌های رسمی مناسب است. پارچه‌های چهارخانه ‌معمولاً برای موقعیت روزمره مورداستفاده قرار می‌گیرند.بهتر است برای پوشش زیر مانتو کتی از شومیز، تیشرت، تاپ، پولیور یا یقه اسکی با رنگ‌های خنثی و ساده استفاده کنید. استفاده از انواع جین‌های روشن برای مانتو کتی مانند مام استایل و یا جین بگ، استایل شما را غیررسمی می‌کند و شلوارهای پارچه‌ای و ست کت‌وشلوار برای موقعیت‌هی رسمی مناسب هستند. اگر اندام کوچکی دارید، مانتو کتی با پارچه‌های ضخیم و سرشانه سفت برای شما مناسب است و اگر سرشانه پهن دارید بهتر است از پوشیدن بلیزر با اپل خودداری کنید.

مانتو بلند

مدل مانتو بلند

مانتوهای بلند هیچ‌وقت از مد خارج نمی‌شوند چراکه در خیلی از موقعیت‌های رسمی و دانشگاه‌ بسیار کاربردی هستند. مانتو بلند برای افرادی که قد کوتاهی دارد گزینه بسیار مناسبی است.  اگر قد بلندی دارید باید اندازه مانتو شما تا زانو باشد. همچنین مانتو بلند برای افرادی که اندام توپری دارند مناسب است. می‌توانید باتوجه ‌به موقعیتی که در آن قرار می‌گیرید اجزای استایل خود را با مانتو بلند تکمیل کنید. برای استایل کژوال، ترکیب مانتو بلند به همراه کتونی و یا کالج و شلوار جین مام استایل بسیار جذاب است. ترکیب شلوار بگ پارچه‌ای به همراه مانتو بلند و کفش پاشنه‌دار برای موقعیت‌های رسمی مناسب هستند.

آموزش طرز صحیح اتوکشی لباس

مدل مانتو جلو بسته

مانتو جلو بسته

مانتو جلوبسته معمولاً کوتاه و اسپرت و ساده است. مانتوهای جلو بسته در فصل تابستان طرف‌داران بیشتری دارند چرا که معمولاً جنس پارچه آن نخی و خنک است. این مدل مانتو انواع مختلفی دارد. افرادی که دارای اندام پُر هستند و چربی شکم و پهلو دارند باید از مانتو جلوبسته به شکل کلوش استفاده کنند. مانتوهایی که در قسمت کمر و استین چین خوردگی دارند برای افراد با اندام لاغر بسیار مناسب هستند زیرا باعث می‌شود اندامشان پُر تر نشان ‌داده شود. برای ساختن استایل کژوال مانتو جلو بسته با انواع شلوار جین وشال‌های رنگی ست می‌شود. مانتو جلو بسته با دوخت ساده و نخی بهترین گزینه برای سفر و طبیعت‌گردی در فصل‌های گرم سال است. این مدل مانتو را با شال و روسری طرح‌دار ست کنید و تابستانی و راحت استایل کنید.

٧نکته برای ساختن بهترین استایل دانشجویی دخترانه

مدل مانتو جلو باز

مدل مانتو جلو باز

یکی از گزینه‌های مناسب و خنک برای تابستان مدل مانتو جلوباز است. این مانتوها معمولاً دکمه ندارند و یا با قزن‌ بسته می‌شوند. پوشش زیر مانتو جلو باز اهمیت زیادی در استایل شما دارد. با توجه به مدل و رنگ مانتو خودتان می‌توانید شومیز، بلوز، تاپ و یا کراپ تاپ، بادی، و یا تیشرت انتخاب کنید. برای مانتو جلو باز مجلسی باید از شومیز یا بلوز و برای مانتوهای اسپرت می‌توانید از تیشرت استفاده کنید. رنگ‌های مکما استایل شما را زیباتر می‌کنند. برای مثال اگر رنگ مانتو شما مشکی است، از رنگ سفید برای پوشش زیر مانتو استفاده کنید و یا یک مدل مانتو جلوباز طرح‌دار شلوغ را با لباس ساده ست کنید.

۳ ترفند جذاب برای ست کردن کیف و کفش زنانه

مدل مانتو شومیزی

شومیز بلند دخترانه

یکی از پرکاربردترین لباس‌های کمدتان شومیز‌ها هستند. شومیزهایی که قد بلندتری داشته باشند به‌عنوان مانتو از آن‌ها استفاده می‌شود. مدل مانتو شومیزی در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی در استایل دختران جوان داشته است. این مدل مانتو در فصل تابستان بسیار خنک و راحت است و برای استایل کژوال گزینه مناسبی محسوب می‌شود. می‌توانید از مانتو شومیزی هم به شکل جلو‌باز و هم به شکل جلو‌بسته استفاده کنید. شومیز جلو باز و شلوار جین مام استایل ترکیب زیبایی است. همچنین این مدل مانتو به شکل جلو بسته به هماره شلوار بگ جین یا پارچه‌ای با کتونی بسیار ترکیب زیبایی برای استایل کژوال است.

مدل مانتو اور سایز

مانتو اور سایز

بعضی از افراد به‌اشتباه استایل اورسایز را با سایز پلاس اشتباه می‌گیرند. لباس پلاس سایز برای افراد با سایز بزرگ مناسب است درحالی‌که لباس و مدل مانتو اورسایز را افراد با اندام لاغر هم استفاده می‌کنند. این مدل مانتوها گشاد و راحت هستند و سبک خاصی شبیه به استایل مردانه را تداعی می‌کنند. در مدل مانتو اورسایز معمولاً دو تا چهار سایز لباس از اندازه اصلی شما بزرگ‌تر است. مانتو اورسایز برای فصل‌های بهار، تابستان مناسب است. اخیراً در فصل پاییز هم  این مدل مانتو ترند شده است. اگر اندام ریزی دارید در پایین تنه از لباس اورسایز استفاده نکنید اما در پوشش بالاتنه یک مانتو اورسایز و یا شومیز بلند اور گزینه مناسبی است. پیشنهاد می‌شود مانتو اورسایز را به شکل ساده استایل کنید و از مانتو و یا تیشرت‌هایی را رنگ و طرح ساده استفاده کنید. اما می‌توانید در استفاده از اکسسوری با خلاقیت استایل خود را آراسته کنید. یک کمربند چرمی برای مانتو و استفاده از جواهرات درشت می‌تواند جذابیت استایل شما را چندین برابر کند.

مدل مانتو دخترانه جدید

کلام آخر

در مقاله بالا سعی کردیم تا جدیدترین مدل مانتو که امسال ترند هستند را برای شما معرفی کنیم. برای انتخاب مانتو فقط کافی است تا باتوجه‌به سایز اندام خودتان و موقعیت‌هایی که در آن هستید بهترین تصمیم را بگیرید. به‌طورکلی رابطه بین سایز اندام شما و اندازه لباس‌ها باید برعکس یکدیگر باشند. اگر اندام ریز و کوچکی دارید مانتو‌ و لباس‌هایی با اندازه بزرگ‌تر مناسب شما هستند و برای افراد با اندام درشت هم عکس این مثال صدق می‌کند. فقط نباید در انتخاب سایز افراط به خرج دهید و در آخر هرآنچه که در آن احساس راحتی و حال خوب دارید را به ‌تن کنید.

برای مشاهده انواع مدل مانتو جدید دخترانه و زنانه از وبسایت تگموند دیدن کنید.

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

,