کاپشن مردانه جزو لباس‌های محسوب می‌شود که دست کم یک مدل از آن در کمد همه آقایان موجود است. کاپشن‌ها مدل‌های متنوعی دارند و طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و طرح‌های مختلف را در بر می‌گیرد. انتخاب کاپشن مناسب برای هر موقعیت، مهمانی سفر و گردش می‌تواند مشکل باشد، به‌خصوص اگر با انواع مختلف آن آشنا نباشید. خوشبختانه، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم هر بار که از در بیرون می‌روید، مطمئن باشید که لباس‌های بیرونی‌تان را درست انتخاب کنید. در ادامه بهترین مدل‌های کاپشن مردانه اینجا را که هر آقایی باید درمورد آن بداند و داشته باشد را معرفی می‌کنیم.

کاپشن مردانه بامبر Bomber Jackets

کاپشن مردانه بامبر یک کت کوتاه و بادوام است که قسمت جلوی آن با زیپ بسته می‌شود. این مدل کاپشن درگذشته توسط نیروی هوایی ایالات متحده و نیروهای نظامی استفاده می‌شد. اما به‌مرور زمان با طراحی کمی متفاوت وارد بازار شد و مورد علاقه مردم قرار گرفت. کاپشن‌های بامبر سنتی معمولاً چرمی هستند. این مدل در حال حاضر از الیاف مصنوعی مانند پلی‌استر و لاکرا یا الاستین تولید می‌شود. این کاپشن مردانه شامل مدل‌ها و طرح و رنگ‌های متنوعی است. کاپشن بامبر برای طیف وسیعی از استایل‌های غیررسمی ایده‌آل است. شما می‌توانید کاپشن بامبر را با انواع شلوار جین و کتان ست کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع شلوار جاگر مردانه و نحوه استایل با آن

کاپشن مردانه تراکر Trucker Jacket

کاپشن مردانه تراکر

کاپشن مردانه تراکر نوعی کت جلوباز و دکمه‌دار است که در قسمت سینه جیب دارد. این کاپشن معمولاً قد کوتاهی دارد و از پارچه‌های مخمل، جین و جیر دوخته می‌شود. برای انتخاب رنگ مشکی و قهوه‌ای کاربردی‌ترین انتخاب هستند؛ زیرا با اکثر لباس‌ها ست می‌شوند. شما می‌توانید کاپشن تراکر را با یک شلوار جین آبی یا شلوار مشکی کلاسیک ست کنید و آن استایل را با یک تیشرت و پلیور تکمیل کنید.

کت جین jean coat

کت جین مردانه

اگر در حال حاضر در کمدتان کت جین ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً روی آن سرمایه‌گذاری کنید. کت جین لباسی همه‌کاره است؛ و تقریباً با همه لباس‌های اسپورت و غیررسمی شما ست می‌شود. در هوای خنک پاییز، کت جین انتخاب مناسبی برای گرم نگه داشتن شماست. اما در فصل زمستان کت جین به‌تنهایی کافی نیست و بهتر است برای لباس زیر آن یک هودی ضخیم یا پلیور پشمی بپوشید. در شب‌های تابستان می‌توانید کت جین خود را با یک تیشرت یقه‌دار سفید ست کنید؛ و در روزهای زمستانی برای زیر کت جین یک پولیور پشمی و روی آن یک پالتو شتری بپوشید.

کاپشن مردانه پارکا Parka jaket

کاپشن مردانه پارکا

برای خرید کاپشن مردانه، مدل پاراکا بهترین انتخاب برای فصل‌های سرد است. کاپشن پاراکا یک مدل کاپشن بلند و گرم است که معمولاً دارای کلاه خزدار است. این کاپشن اغلب از الیاف مصنوعی تولید می‎‌شود. شما می‌توانید انواع رنگ‌ها و سبک‌های مختلف از کاپشن پاراکا را در بازار بیابید. این نوع کاپشن‌ها برای ماه‌های سردتر بهترین انتخاب هستند و وقتی با لباس مناسب ست می‌شوند می‌توانند انتخابی عالی برای استایل‌های غیررسمی باشند. پیشنهاد می‌شود برای خرید کاپشن پاراکا مدل‌های کمی گشادتر از سایز اصلی خود را انتخاب کنید؛ زیرا این مدل به شیک‌تر شدن استایل شما کمک می‌کند. علاوه بر این برای انتخاب قد لباس، مدلی را انتخاب کنید که از وسط ران تا زانو باشد. همچنین برای حمل وسایل یا گرم نگه‌داشتن دستانتان می‌توانید از مدل‌های جیب‌دار انتخاب کنید.

پالتو مردانه Overcoat

پالتو مردانه

پالتوها در طرح‌ها و سبک‌های متنوعی عرضه می‌شوند. وجه مشترک همه آنها این است که بلند و گرم هستند و برای پوشیدن روی لباس‌های اسپورت و رسمی طراحی شده‌اند. برای انتخاب رنگ، شتری، سرمه‌ای یا مشکی بهترین گزینه‌ها برای ست شدن با اکثر لباس‌ها هستند. پالتو مردانه بر روی کت‌وشلوار رسمی عالی به نظر می‌رسد. همچنین پالتو مردانه برای پوشش بر روی لباس راحتی نیز جذاب هستند. یک مدل پالتو را به سبکی که علاقه دارید انتخاب کنید، برای مهمانی، یک سفر زمستانی، محل کار، و استایل خیابانی همیشه این لباس برای شما کاربرد دارد.

ترنچ کت Trench Coat

ترنچ کت مردانه

ترنچ کت یک سبک کلاسیک و همه‌کاره است. این کت علاوه بر ظاهری خاص و شیک، یک‌تکه لباس بیرونی کاربردی است که می‌تواند به شما کمک کند و در طول پاییز و زمستان شما را گرم و خشک نگه دارد. در حالت سنتی و کلاسیک، قد کت‌های ترنج تا زیر زانو می‌رسد، آن‌ها دارای یقه‌هایی پهن هستند و با کمربند بسته می‌شوند. تقریباً می‌توان گفت ترنچ کت با اکثر لباس‌ها و کفش‌های اسپورت و رسمی ست می‌شود. شما می‌توانید برای یک استایل نیمه رسمی و کلاسیک، ترنچ کت خود را بر روی کت‌وشلوار رسمی خود بپوشید و برای یک گفتگوی رسمی آماده شوید. همچنین ترکیب ترنچ کت با یک شلوار جین مشکی و پلیور رنگی، برای استایل خیابانی بهترین انتخاب است.

کاپشن مردانه نخودی Pea coat

کاپشن نخودی

کت نخودی یک کت کوتاه است که دارای یقه‌های پهن و قسمت جلوی آن با دکمه بسته می‎‌شود. این لباس در گذشته از پشم سنگین برای ملوانان هلندی طراحی شده بود. اما الان لباسی برای همه آقایان است. کت یا کاپشن نخودی معمولاً از پاچه‌ پشمی ضخیم دوخته می‌شود و در قسمت داخلی آن آستر به‌کاررفته است. اغلب دارای دکمه‌های بزرگ و جیب‌های عمودی یا مورب است. برای داشتن یک استایل نیمه‌رسمی با این کاپشن مردانه، می‌توانید آن را با یک پیراهن مردانه و کراوات ست کنید. همچنین برای یک استایل اسپورت، کاپشن نخودی را با شلوار جین و یک پلیور با رنگ‌های خنثی ترکیب کنید.

جلیقه مردانه Vest

جلیقه مردانه

جلیقه یکی از انواع لباس‌های بیرونی است که نزد اکثر آقایان بسیار پرطرف‌دار است. برای روزهایی که پوشیدن کاپشن مردانه به شما احساس گرما می‌دهد، جلیقه مردانه انتخاب مناسبی است. جلیقه بدون عایق کردن بازوها، بالاتنه را می‌پوشاند و گرم نگه‌ می دارد. این یک آیتم عالی برای آقایانی است که زیاد عرق می‌کنند. در واقع جلیقه مردانه یک لباس رویی مناسب برای روزهایی است که نمی‌توانید با پیراهن ساده خود بیرون بروید. در زورهای سردتر سال، شما می‌توانید جلیقه را بر روی پیراهن مردانه خود بپوشید و روی آن یک ژاکت یا کاپشن اضافه کنید.

کاپشن مردانه چرمی Leather Jacket

کاپشن چرم مردانه

برای انتخاب کاپشن مردانه، کاپشن چرمی را در اولویت قرار دهید. این مدل کاپشن هیچ‌گاه از مد نرفته است و برای همه موقعیت‌های غیررسمی کاربرد دارد. هنگامی که مشغول خرید کاپشن چرمی هستید، ابتدا کیفیت آن را در نظر بگیرید، زیرا چرم‌های بی‌کیفیت ماندگاری کوتاهی دارند و فوراً غیرقابل‌استفاده می‌شوند. کاپشن چرم را با شلوار تیره‌تر، ترجیحاً شلوار مشکی یا جین ست کنید. برای پوشش زیر کت چرم، تیشرت بهترین انتخاب است. برای هوای سردتر می‌توانید آن را یک هودی یا پولیور پشمی یقه دار بپوشید. بهترین رنگ برای خرید کت یا کاپشن چرمی مشکی است؛ زیرا با اکثر لباس‌ها ست می‌شود و بعد از آن قهوه‌ای انتخاب مناسبی است.

کاپشن مردانه آنوراک Anorak

اگرچه بسیاری از مردم آنوراک‌ها و پارکاها اشتباه را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. اما این دو کاپشن مردانه با یکدیگر متفاوت هستند. پارکا یک کاپشن بلند است که معمولاً کلاه‌ خزدار دارد درحالی‌که آنوراک یک کاپشن جلوبسته، ضد آب و کلاه‌دار است. این کاپشن گاهی اوقات در قسمت کمر و سرآستین بندکشی دارد. همچنین آنوراک در قسمت سینه یک زیپ نصفه دارد و معمولاً از نایلون برای محافظت از باد و آب ساخته می‌شود. از آنوراک‌ها اغلب در فصل سرد و هوای بارانی استفاده می‌شود. شلوار جین و بوت بهترین آیتم‌ها برای ست کردن با این کاپشن هستند.

سخن آخر

در نوشتار بالا ۱۰ مدل از کاربردی‌ترین کاپشن‌های مردانه را معرفی کردیم. کاپشن مردانه انواع مختلفی دارد بعضی از آن‌ها برای فصل پاییز و زمستان ضروری هستند. انتخاب کاپشن باکیفیت تا سال‌ها برای شما دوام و ماندگاری دارد. شما عزیزان می‌توانید جدیدترین مدل‌های کاپشن مردانه را از بهترین برندهای خارجی و ایرانی باکیفیت در وبسایت فروشگاه اینترنتی تگموند مشاهده کنید.

منبع: thetrendspotter