برای همسو شدن با جریان فصل و به یادگار گذاشتن عکس های خاص، داشتن استایل خوب از اهمیت بالایی برخوردار است و رنگ یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی است که باید در نظر بگیرید. در دنیای مد و استایل هر فصل دارای رنگ‌هایی است که برای تکمیل استایل خود طبق فصل و‌ ترند روز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم تا رنگ‌های پرطرفدار فصل بهار را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در این اردیبهشت دلپذیر استایل‌هایی خاص داشته باشید و عکس‌هایی زیبا بگیرید.

اهمیت انتخاب رنگ لباس بر اساس رنگ پوست

بسیاری از افراد بر این باورند که هنگام خرید لباس تنها رنگ مورد علاقه مهم است، اما حقیقت این است که رنگ لباس در زیباتر رسیدن چهره شما می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. به همین خاطر است که می‌گوییم هنگام خرید لباس رنگ پوست خود را هم در نظر بگیرید تا از نتیجه نهایی رضایت کامل داشته باشید. در عکس زیر بهترین گزینه ‌ها را برای رنگ پوست‌های مختلف مشخص کرده ایم.

مقاله مفید: همه چیز در مورد علائم شستشوی لباس

رنگ‌های بهاری مناسب برای استایل بهاره

در دنیای مد و فشن هر فصل دارای رنگ‌های منحصر به فردی است که به شما اجازه می‌دهد استایلی متناسب با محیط اطراف خود داشته باشید. رنگ‌های زیادی هستند که می‌توانید آن‌ها را در استایل بهاره خود استفاده کنید. اما در خصوص‌ترکیب این رنگ‌ها قوانینی وجود دارد که بر اساس تئوری رنگ تدوین شده اند. پیشنهاد می‎ کنیم سری هم به مقاله راهنمای بهترین ترکیب رنگ کفش و لباس برای آقایان بزنید تا در این مورد اطلاعات بیشتری کسب کنید. در ادامه برایتان چند ‌ترکیب مهم و کلی  رنگ های بهاری برای استایل بهاره را شرح داده‌ایم.

رنگ های پرطرفدار بهاره

ترکیب رنگ‌های تیره روشن

تضاد یکی از جذاب‌ترین کانسپت‌های دنیای مد است. شما می‌توانید از طیف‌های مختلف تیره و روشن یک رنگ مشخص برای استایل خود استفاده کنید و تضادی خاص را به تصویر بکشید. برای مثال یک شلوار جین آبی با یک مانتو کتی آبی روشن و یک شال نیلی می‌تواند یک‌ترکیب دلپذیر از رنگ آبی در بهار باشد.

ترکیب رنگ‌های گرم و خنثی

اگر طرفدار استایل بولد نیستید و  رنگ‌های خنثی را ترجیح می‌دهید اما نمی‌دانید باید چگونه آن‌ها را با رنگ‌های دیگر‌ ترکیب کنید، پیشنهاد می‌کنیم در استایل بهاره خود از رنگ‌های مکمل استفاده کنید. برای مثال می‌توانید استایل بنفش خود را با اکسسوری‌های زرد به تعادل برسانید یا می‌توانید از یک کیف کمری با رنگ قرمز روی یک استایل خاکستری استفاده کنید.

ترکیب رنگ‌های جیغ

رنگ‌های تند و جیغ یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های مورد استفاده در فصل بهار هستند که به استایل شما ظاهری متفاوت می‌بخشند و شما را بولد خواهند کرد. اگر به دنبال داشتن استایلی بولد هستید می‌توانید از این دسته رنگ‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده زیاد از رنگ‌های جیغ در استایل می‌تواند نتیجه عکس بدهد. بهترین حالت استفاده از این رنگ‌ها به صورت تک است. برای مثال یک شلوار کتان مردانه مشکی با یک تی شرت مردانه زرد یا بلوز قرمز ترکیبی جذاب و ایده‌آل محسوب می‌شود.

ترکیب رنگ‌های پاستلی

رنگ‌های پاستلی از رنگ‌های پرطرفدار مورد استفاده بهار و تابستان هستند. اگر به دنبال استایلی کژوال و در عین حال خاص هستید می‌توانید به سراغ این رنگ‌ها بروید. تعداد رنگ‌های پاستلی بسیار زیاد است و می‌توانید به راحتی آن‌ها را با یکدیگر ست کنید. تنها نکته قابل توجه در خصوص این رنگ‌ها پرهیز از تک رنگ پوشیدن است که شما را بی روح جلوه می‌دهند.

 

استایل با ترکیب رنگ های بهاره

پر طرفدارترین رنگ های بهاری

هرچند هرسال دارای ‌ترند رنگی خاصی است، اما برخی رنگ‌ها هستند که هرسال بهار جزو ‌ترندهای روزند و شما می‌توانید از آن‌ها در استایل خود استفاده کنید. در ادامه برخی رنگ های پرطرفدار بهار را برایتان با رنگ‌های مکمل شرح داده‌ایم.

سبز

بهار فصل سبز شدن و سرسبزی است. به همین خاطر استفاده از این رنگ در‌ترکیب با رنگ‌های بهاری دیگر می‌تواند انتخاب مناسبی برای استایل بهاره باشد. خصوصا سبز زارا که یکی از‌ترندهای روز ۲۰۲۳ است و لباس‌های زیادی با این رنگ جسورانه در بازار موجودند.

  • شاید برایتان جالب باشد بدانید که طیف خاصی از رنگ سبز (ترکیبی از سبز و زرد) به نام رنگ سبز بهاری در پنتون ثبت شده است و از رنگ های محبوب این فصل است.
طیف رنگ سبز بهاری

نارنجی جیغ

نارنجی جیغ یکی از‌ترندهای جسورانه ۲۰۲۳ است که اگر به دنبال یک استایل بولد و خاص هستید می‌توانید از آن در استایل خود استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود با لباس‌های نارنجی جیغ اکسسوری‌های خنثی استفاده کنید تا شاهد یک استایل اصولی شوید.

آبی

رنگ آبی یکی از رنگ‌های خاص و اصلی چرخه رنگ است که هر طیف آن در فصل‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اما در بهار روشن‌ترین طیف‌های این رنگ را می‌توانید در استایل خود استفاده کنید. در ادامه چند آبی خاص و پرکاربرد در فصل بهار را معرفی می کنیم.

آبی بهاره

فیروزه‌ای

فیروزه ای یکی از رنگ‌های خاصی است که در استایل‌های زنانه و مردانه می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد، این رنگ خاص آسمانی یکی از رنگ های پرطرفدار بهار است که با سفید، زرد و کرم بهترین جلوه را به استایل شما می‌بخشد.

آبی پوست تخم مرغی

آبی پوست تخم مرغی یا Robin egg Blue یک رنگ بسیار خاص است که احتمالا اسم آن را نشنیده اید، این اسم به خاطر این است که رنگ پوسته تخم مرغ سینه سرخ به این رنگ خاص است و یک گزینه برای استایل‌های بهاره محسوب می‌شود. این رنگ را می‌توانید با رنگ‌های تند و گرم در استایل خود استفاده کنید.

آبی پوست تخم مرغی

صورتی پاستلی

صورتی به خودی خود یک رنگ دلپذیر است که طرفداران زیادی دارد، اما رنگ صورتی پاستلی یکی از طیف‌های بسیار پرطرفدار رنگ صورتی است که در استایل‌های مینیمال و دخترانه کاربرد زیادی دارد. شما می‌توانید این صورتی را با سفید، خاکستری و زرد ست کنید.

انواع صورتی پاستلی

یاسی

یاسی هم مانند صورتی پاستلی برای استایل‌های مینیمال مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهترین‌ترکیب رنگ یاسی با سفید، سبز و کرم است که استایل بهاره خاصی به شما می‌بخشد. همچنین می‌توانید از اکسسوری‌های نارنجی جیغ هم استفاده کنید.

کاهی

کاهی یکی از رنگ‌های دلپذیر و ملایمی است که هم‌نشینی خوبی با دیگر رنگ‌های بهاره دارد. شما می‌توانید به راحتی آن را با دیگر لباس‌هایتان ست کنید و استایلی جذاب و خاص داشته باشید.

رنگ کاهی در استایل بهاره

رنگ مناسب ناخن در فصل بهار

رنگ لاک هم یکی از مواردی است که در استایل شما تاثیر بسیاری دارد و افراد بسیاری به دنبال رنگ لاک بهاری ۱۴۰۲ هستند. برای داشتن رنگ لاک بهاری ایده‌آل بهتر است از رنگ‌های خنثی و ساده‌ای استفاده کنید که با همه لباس‌های شما همخوان باشند. این رنگ‌ها عبارتند از سفید، بژ، نقره‌ای و خاکستری. اما اگر برایتان مهم است که رنگ سال را روی ناخن‌هایتان بزنید، تیتر بعدی را برای شما آماده کرده‌ایم.

رنگ سال ۱۴۰۲

کپانی پنتون رنگ سال ۲۰۲۳/۱۴۰۲ را رنگ قرمز پرشین یا Viva Magenta معرفی کرد. این رنگ خاص را شما می توانید در بهار امسال با رنگ های خنثی یا همنشین ست کنید و یک استایل به روز و جسورانه را از خودتان به نمایش بگذارید.

رنگ سال 1402

سخن پایانی

حال که تا انتهای مطلب را خوانده اید و با رنگ های پرطرفدار بهار آشنا شده‌اید، حتما سرشار از ایده هستید که کدام لباستان را با کدام لباس ست کنید یا به فکر خرید لباس جدید هستید. پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی تگموند بزنید و لباس‌های  کالکشن بهاره برند مورد علاقه خود را به صورت مستقیم از نمایندگی برند خریداری کنید.