کانسیلر یکی از محصولات آرایشی است که می‌تواند تغییرات زیادی در روتین آرایشی شما ایجاد می‌کند. کانسیلر می‌تواند به روشن‌کردن ناحیه زیر چشم، پوشاندن لک‌ها و یکدست شدن رنگ پوست شما کمک کند. باید بدانید کدام نوع از کانسیلر را انتخاب کنید که رنگ پوست شما را تکمیل کند. هدف اصلی استفاده از کانسیلر این است که سیاهی و لکه‌های زیر چشم و صورت را استتار کند و کمک کند پوستی بی‌عیب‌ونقص داشته باشید.

انواع کانسیلر

انواع کانسیلر

بهترین نوع کانسیلر به نحوه استفاده شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید یک جوش را پنهان کنید، پس باید یک کانسیلر با رنگ‌دانه‌های شدید داشته باشید که حاوی ذرات منعکس‌کننده نور نباشد؛ زیرا توجه را به آن ناحیه جلب می‌کند. برای سیاهی زیر چشم، کانسیلر سبکی می‌خواهید که آبرسان باشد تا پوست شما را نرم کند. این نوع کانسیلرها اغلب دارای ذرات منعکس‌کننده نور هستند که منطقی است؛ زیرا اگر از هایلایتر استفاده می‌کنید این قسمت از صورت را می‌خواهید برجسته کنید.

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین نکاتی که برای خرید کرم پودر باید بدانید.

کانسیلر کرمی

کانسیلر کرمی

کانسیلر کرمی دارای بافت سنگینی است و ماندگاری و دوام بالاتری دارد. مدل کرمی از پوشش‌دهی بالایی برخوردار است و برای مهمانی‌ها با زمان طولانی انتخاب مناسبی است. بهتر است از یک براش، اپلیکاتور اسفنجی یا انگشت خود برای پخش کردن کانسیلر کرمی روی پوست استفاده کنید. کانسیلر‌های کرمی به دلیل ساختارش برای پوشش‌دهی چین‌وچروک پیشنهاد نمی‌شود و توانایی پوشاندن آن را ندارد.

کانسیلر استیکی

کانسیلر استیکی

کانسیلر‌های استیکی شبیه به رژ لب جامد است و سرشار از رنگ‌دانه هستند. این نوع کانسیلر را می‌توان روی پوست نقطه‌گذاری کرد یا روی آن کشید و سپس پخش کرد. می‌توانید از انگشت خود یا براش کانسیلر برای پخش کردن آن روی پوست استفاده کرد. این نوع کانسیلر برای پوشاندن لک‌ها و قرمزی‌ها مناسب هستند. اگر پوست صورت شما جوش دارد این کانسیلر برای آن توصیه نمی‌شود؛ زیرا برای پوست ضرر دارد و موجب بیشتر شدن جوش‌ها می‌شود.

کانسیلر مدادی

کانسیلر مدادی

کانسیلرهای مدادی معمولاً محصولاتی بر پایه کرم هستند که برای پوشاندن لک‌های کوچک طراحی شده اند. مدل مدادی در هوای گرم شکل جامد خود را حفظ می‌کند و برای مسافرت‌ها انتخاب مناسبی هست. همچنین می‌توانید از آن‌ها برای برجسته‌کردن گوشه‌های داخلی چشم‌ها یا اطراف ابروها استفاده کنید.

کانسیلر مایع

کانسیلر مایع

کانسیلر مایع بهترین نوع کانسیلر برای اکثر  پوست‌ها به جز پوست خیلی خشک مناسب است. این مدل سبک است برای پوشاندن لک‌ها عالی عمل می‌کند. کانسیلر مایع خیلی زود روی پوست خشک می‌شود و بهتر است قبل از خشک‌شدن با کرم پودر ترکیب شود. کانسیلر مایع براق برای زیر چشم بهترین است. استفاده از آن آسان است و می‌توان آن را با استفاده از براش یا نوک انگشتان خود، روی صورت پخش کنید.

بیشتر بخوانید: با انواع برس آرایشی بیشتر آشنا شوید!

کانسیلر پودری

کانسیلر پودری

کانسیلر پودری شبیه به شبیه پنکیک است، اما رنگ‌دانه آن بسیار بیشتر است. مدل پودری فرمول ملایم‌تری دارد، بنابراین برای افرادی با پوست حساس و همچنین افرادی که پوست چرب دارند مناسب است و پوست را مات می‌کند. همچنین برای وقت‌هایی قصد دارید بدون آرایش باشید انتخاب مناسبی برای پوشاندن لک‌ها است. برای کسانی که به ماندگاری بیشتر آرایش خود نیاز دارند، کانسیلر پودری انتخابی عالی است.

کانسیلر‌های رنگی

کانسیلر‌های رنگی

احتمالاً کانسیلرهای رنگی را در فروشگاه خواهید دید. به‌طورکلی، این‌ها تنها زمانی استفاده می‌شوند که کانسیلرهای معمولی پوشش کافی را ایجاد نکنند. اگر از مدل رنگی استفاده می‌کنید، همیشه کرم پودر را روی کانسیلر قرار دهید تا رنگ کانسیلر را بپوشاند. کانسیلرهای اصلاح‌کننده رنگ برای پنهان کردن عیوب پوست مانند قرمزی، زردی و تغییر رنگ عمومی طراحی شده‌اند. آنها به‌ویژه برای افرادی که نقاط تیره، جای زخم، لکه‌های تیره دارند، مناسب هستند.

  • رنگ زرد: زردرنگ صورتی و قرمز ملایم را اصلاح می‌کند. مگر اینکه قرمزی شدید دارید، برای اصلاح مویرگ‌های کم‌رنگ یا حساسیت‌های خفیف از رنگ زرد استفاده می‌شود. زرد برای قرمزی اطراف بینی و دهان عالی است.
  • رنگ صورتی: مقداری از کانسیلر صورتی را روی استخوان گونه و گوشه داخلی چشم پخش کنید؛ زیرا باعث برجسته و براق شدن این نقاط می‌شود. رنگ صورتی برای پوشاندن کبودی‌ها بسیار کاربرد دارد.
  • رنگ بنفش: کانسیلر بنفش برای رنگ پوست زرد و ازبین‌بردن تیرگی صورت کاربرد دارد. بنفش برای مبارزه با ته‌رنگ‌های زرد و روشن‌کردن پوست بهترین انتخاب است.
  • رنگ نارنجی: کانسیلر نارنجی برای افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند و یا در زیر چشم‌های خود حلقه‌های تیره دارند گزینه مناسبی است. اگر پوست تیره‌تری با نقطه‌های تیره آبی دارید، رنگ نارنجی می‌تواند به پوشاندن آن کمک کند. افرادی که پوست روشن‌تری دارند باید از رنگ نارنجی اجتناب کنند و به‌جای آن از رنگ هلویی استفاده کنند.
  • رنگ سبز: کانسیلر سبز برای رفع قرمزی‌ها و آکنه کاربرد دارد. برای پنهان کردن قرمزی روی صورت شما، مانند جای جوش و جای آکنه، عالی است. اگر روزاسه دارید، پرایمر سبزرنگ قرمزی را پنهان کرده و به‌عنوان پایه و زیرسازی برای استفاده از کرم پودر کاربرد دارد.

طرز استفاده از کانسیلر

طرز استفاده از کانسیلر

کانسیلر یکی از مهم‌ترین محصولات برای داشتن یک‌پوست یکدست است. ازاین‌گذشته، این محصول به پنهان کردن هر مشکل پوستی کمک می‌کند و باعث می‌شود صورت شما صاف و بی‌عیب به نظر برسد. قبل از استفاده از هر محصول آرایشی روی صورت خود، باید مطمئن شوید که پوست شما به‌درستی تمیز و مرطوب شده است. با یک شستشوی ملایم صورت بشویید، خشک کنید و تمام سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌های خود را بمالید. برای زیرسازی و ماندگاری بهتر آرایش، پرایمر بزنید و بعد آن مرطوب‌کننده استفاده کنید. اگر از کانسیلر رنگی استفاده می‌کنید، باید آن را قبل از کرم پودر به پوست صورت بزنید و اگر از کانسیلر معمولی استفاده می‌کنید، می‌توانید پس از کرم پودر کانسیلر بزنید.

سخن پایانی

در مقاله بالا در مورد کانسیلر و انواع آن صحبت کردیم و طرز استفاده از آن را توضیح دادیم. کانسیلر یکی از لوازم‌آرایشی‌های ضروری و مهم در آرایش روزمره است. باید هنگام خرید آن به کیفیت و اصل بودن آن توجه داشته باید؛ زیرا لوازم آرایشی ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت باعث پوسته‌پوسته شدن زیر چشم‌ها شده و جذابیت آرایش را از بین می‌برد. شما عزیزان می‌توانید انواع کانسیلر باکیفیت و اصل را از بهترین برند‌های خارجی و داخلی در فروشگاه اینترنتی تگموند مشاهده کنید.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: