هدفون در زندگی هر عاشق موسیقی جایگاه ویژه‌ای دارد. همچنین با استفاده از هدفون می‌توان به چیزهایی مانند فیلم، اخبار و موارد مشابه گوش دهید. هدفون‌ها که به‌عنوان یک جفت درایور بلندگوی کوچک که روی یا اطراف سر و روی گوش شنونده قرار می‌گیرند، در اشکال، مدل‌ها، مارک‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارد. شما باید باتوجه‌به سبک زندگی خود و نیازی که به هدفون دارید دست به انتخاب بزنید. در این مقاله قصد داریم انواع هدفون را معرفی کنیم.

هدفون خارج از گوش (Over-Ear)

هدفون خارج از گوش

هدفون‌های خارج از گوش (همچنین به‌عنوان دور گوش نیز شناخته می‌شوند) رایج‌ترین نوع هدفون با ایرپدهایی هستند که به‌اندازه کافی بزرگ هستند تا در اطراف گوش شما قرار بگیرند. آنها از نظر اندازه بزرگ‌ترین هستند و دارای یک هدبند هستند که دو گوشواره را به هم متصل می‌کند. بالشتک‌های بزرگ روی گوش راحت هستند و معمولاً به‌خوبی پوشانده می‌شوند. هدفون‌های باکیفیت با مواد درجه یک به‌خصوص لوکس هستند. ازآنجایی‌که گوش‌های شما کاملاً محصور هستند، صدای کمی از محیط عبور می‌کند. گوشواره‌های چرمی بهترین عایق صدا را تضمین می‌کنند.

بیشتر بخوانید: هرآنچه که در مورد بلک فرایدی تگموند باید بدانید

هدفون روی گوش ( On-ear)

هدفون روی گوش

این هدفون‌ها از نظر ظاهری شبیه به هدفون خارج از گوش هستند و هدفون‌های فوق شنوایی مانند هدفون‌های روی گوش ساخته می‌شوند، اما دارای ایرپدهای کوچک‌تری هستند. در نتیجه، پدهای گوش روی لاله گوش شما قرار می‌گیرند. این مدل هدفون به این دلیل که محکم روی گوش قرار می‌گیرند مناسب ورزش هستند. هدفون روی گوش در مقایسه با هدفون خارج از گوش سبک‌تر هستند. بالشتک‌ها مانند روی گوشی‌ها روی پوست شما فشار می‌آورند و از گردش هوا جلوگیری می‌کنند. در نهایت پوست شما داغ می‌شود و شروع به عرق کردن می‌کند.

هدفون بی‌سیم(هنذفری بی سیم)

هنذفری بدون سیم

هدفون بی‌سیم به دلیل نداشتن سیم پرطرفدار هستند. آنها در یک جعبه شارژ هستند که به راحتی قابل حمل است و به افزایش عمر باتری آنها کمک می‌کند. این مدل هنذفری به کمک بلوتوث به دستگاه صوتی وصل می‌شود. این مدل هنذفری گوش‌ها را به طور کامل مهروموم می‌کنند و عایق صدای عالی را ایجاد می‌کنند. همچنین آن‌ها به دلیل ثابت و محکم بودن برای فعالیت‌های بدنی و ورزش گزینه مناسبی هستند. به طور متوسط مدت‌زمان شارژ باتری هنذفری بی سیم ۷ ساعت است؛ اما پس از گذشت تقریباً دو سال ‌می‌توانید انتظار کاهش قابل‌توجهی در عمر باتری را داشته باشید.

هدفون سیمی(هنذفری)

هنذفری

هدفون سیمی به‌وسیله کابل یا همان سیم به موبایل شما یا دستگاه پخش وصل می‌شود. این مدل هدفون‌ها از نظر قیمت نسبت به بقیه مدل‌ها ارزان‌تر و به‌صرفه هستند. کابل‌های باکیفیت باعث پخش صدای بهتر می‌شوند. سیم‌های این هنذفری نقاط ضعف آن هستند؛ زیرا در صورت آسیب‌دیدگی می‌توانند هنذفری شما را بی‌استفاده کنند. همچنین سیم‌های آن به دلیل گیرکردن مداوم به نقاط مختلف می‌توانند آزاردهنده باشند. از سوی دیگر، علاقه‌مندان به صدا همچنان هدفون‌های سیمی رده‌بالا را به دلیل انعطاف‌پذیری در رانندگی و کیفیت صدای برتر ترجیح می‌دهند.

هدفون بی سیم گردنی

ایرپاد گردنی

هدفون‌ بی سیم گردنی صدا را به‌صورت بی‌سیم از طریق بلوتوث دریافت می‌کنند، اما سیمی دارند که هدفون راست و چپ را به هم متصل می‌کند؛ هنگامی که آنها را از گوش خود بیرون می‌آورید، می‌توانید آنها را به گردن آویزان کنید. کیفیت صدای هدفون بی سیم گردنی با جدیدترین هدفون های بی سیم برابری می‌کند. در حالی که استثناهایی وجود دارد، اکثر هدفون‌های بی سیم کمتر از ۱۰ ساعت دوام می‌آورند. همچنین بعد از یک یا ۲ سال عمر باتری کاهش می‌یابد. یکی از مزایای این هدفون این است که هنگام تمرین و فعالیت بدنی در صورتی که یکی از هدفون‌ها در حین تمرین از گوش خارج شود، کابل از افتادن آن بر روی زمین جلوگیری می‌کند.

هدست

هدست

هدست‌ها فناوری منحصربه‌فردی ندارند؛ اما ترکیبی از هدفون و میکروفون هستند. رایج‌ترین هدست‌ها برای بازی یا جلسات از راه دور هستند. انواع مختلفی از هدست‌ها در بازار موجود است. بیشتر هدست‌ها برای راحتی طولانی‌مدت طراحی شده اند. معمولاً هدست‌ها به‌ندرت کیفیت صدای فوق‌العاده‌ای دارند؛ زیرا تمرکز روی میکروفون است. هدست‌ها برای هر کاربری که به میکروفون باکیفیت بالا و راحتی طولانی‌مدت نیاز دارید، بهترین هستند. آن‌ها برای بازی‌های آنلاین و جلسات کاری آنلاین انتخاب مناسبی هستند.

هدفون هدایت استخوانی

هدفون هدایت استخوانی

این هدفون‌ها بر روی استخوان گوش قرار می‌گیرند و از طریق لرزش استخوان جمجمه صدا را به گوش داخلی منتقل می‌کند. این هدفون گوش‌های شما را مسدود نمی‌کنند و به صداهای محیط اطراف هم دسترسی دارید. هدایت استخوانی می‌تواند به افراد مبتلا به مشکلات شنوایی کمک کند. برای برخی از کاربرانی که مشکلات شنوایی دارند، هدفون‌های رسانای استخوانی می‌توانند به افزایش کیفیت زندگی آنها کمک کنند. اگر از احساس پوشاندن یا مسدود شدن گوش‌هایتان متنفرید، این هدفون‌ها بهترین راه‌حل هستند. با این حال، کیفیت کلی صدا مطلوب نیست.

هدفون حذف نویز

هدفون حذف نویز

این مدل هدفون تمام صداهای اطراف و نویز‌های محیط را خنثی می‌کند و این امکان را می‌دهد که موزیک باکیفیت بهتری به گوش شما برسد. این هدفون برای مسافرت‌ها و همچنین افرادی که در یک محیط پرسروصدا کار یا زندگی می‌کنند مناسب است. همچنین از شنوایی شما محافظت می‌کند؛ زیرا وقتی صداهای اطراف را خنثی کند، دیگر نیاز به بالابردن صدای موزیک ندارید.

هدفون سیمی

هدفون سیمی

هدفون های سیمی برای انتقال سیگنال صوتی به کابل متکی هستند. آنها در بین علاقه مندان به صدا محبوب هستند اما به دلیل معایب هدفون سیمی در بین عموم مردم کمتر رایج هستند. مالش سیم به پارچه یا پوست شما، صدایی قابل شنیدن تولید می‌کند که می‌تواند بسیار حواس‌تان را پرت کند. هدفون سیمی از سایر هدفون‌های بی سیم ارزان‌تر است. از آنجایی که آنها بهترین کیفیت صدا را ارائه می‌دهند، مهندسان صدا از آنها در استودیوها برای نظارت و میکس صدا استفاده می‌کنند.

سخن آخر

در مقاله بالا انواع متداول هدفون‌ها را معرفی کردیم. امیدواریم به شما کمک کرده باشد که تصمیمی آگاهانه بگیرید. هیچ نوع هدفونی برای همه چیز بهترین نیست. انواع مختلف هدفون در موارد مختلف برتری دارند. هر کدام برای موارد استفاده متفاوت بهینه است، بنابراین شما فقط باید تصمیم بگیرید که کدام ویژگی را ترجیح می‌دهید. شما عزیزان می‌توانید انواع هدفون، هنذفری و ایرپاد اصل را در فروشگاه اینترنتی تگموند مشاهده کنید.

منبع: headphonesaddict

دسته بندی شده در:

برچسب ها: