هرچند امروزه استفاده از ساعت‌های دیجیتال و مچ بند‌های هوشمند همه گیر شده است، اما ساعت مچی همچنان یکی از اکسسوری‌های لوکس در استایل است که شخصیت خاصی به استایل شما خواهد بخشید. هرچند با توجه به شرایط موجود خرید ساعت اصل در ایران ممکن است کاری دشوار به نظر برسد. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم که بتوانید برای خرید ساعت خود بتوانید راحت تصمیم بگیرید.

ساعت عقربه‌ای بخریم یا دیجیتال؟

برندهای مختلفی در جهان به تولید ساعت‌های مچی می‌پردازند که هر کدام از آن‌ها برای ساعت‌های خود طراحی‌های متنوع در نظر می‌گیرند. برخی از این ساعت‌ها در تیراژ محدود تولید می‌شوند و برخی مدل‌ها فراوان‌اند. اما حال شاید بپرسید که چرا باید ساعت عقربه‌ای بخریم؟

با فراگیر شدن ساعت هوشمند، شاید فکر کنید خریدن ساعت آنالوگ کار بیهوده‌ای است. اما حقیقت این است که ساعت‌های آنالوگ جزو جایگزین نشدنی استایل‌های لوکس و کلاسیک هستند و ساعت‌های دیجیتال و هوشمند تنها برای استایل‌های کژوال و اسپرت مناسب‌اند. اگر شما از دسته افرادی هستید که دوست دارید استایل‌های شیک و کلاسیک داشته باشید، خرید ساعت مچی را باید حتماً در برنامه خود قرار دهید.

برندهای مطرح ساعت در جهان

رولکس، سیتیزن، امگا، دیزل، سیکو مایکل کورس، کنث و هوبلو چند نمونه از شناخته شده‌ترین برندهای ساعت جهان هستند که ساعت‌های مچی و آنالوگ را با بهترین کیفیت و دیزاین برای انواع سلیقه‌ها به بازار ارائه کرده‌اند.

پیشنهاد مقاله: هشت مدل از بهترین برندهای ساعت مردانه

نکات مهم انتخاب ساعت آنالوگ

برای خرید ساعت عقربه‌ای اصل مواردی وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توانید انتخابی مناسب داشته باشید. در ادامه به معرفی انواع جنس بدنه، شیشه و نوع موتور ساعت می‌پردازیم.

جنس بدنه ساعت

جنس بدنه ساعت یکی از مهم‌ترین موارد تأثیر گذار در قیمت و کیفیت ساعت است، علاوه بر آن ضد حساسیت بودن بدنه ساعت هم از موارد مهم است که باید به آن توجه داشته باشید.

  • استیل ضد زنگ: یکی از محبوب‌ترین و به‌صرفه‌ترین فلزات به کار رفته در بدنه ساعت است.
  • تیتانیوم: این فلز از استیل ضدزنگ سبک‌تر است و قیمت بالاتری هم دارد.
  • سرامیک: سرامیک به دلیل دیرتر فرسوده شدن و تغییر ناپذیر بودن در اثر شرایط محیطی به موردی پرکاربرد تبدیل شده است.

انواع شیشه ساعت

رویه ساعت‌های آنالوگ را صفحه‌ای شفاف فراگرفته است که از ورود آب و گردد و غبار جلوگیری می‌کند. همچنین اجازه نمی‌دهد که محل عقربه‌های ساعت با دخالت‌های بیرونی تغییر پیدا کند. جنس این صفحه شفاف ممکن است از سه نوع زیر باشد:

  • کریستال یاقوت کبود: این ماده در طبیعت نادر است و برای استفاده در صنعت ساعت به صورت مصنوعی تولید می‌شود و بعد از الماس مقاومت بالایی دارد.
  • کریستال اکریلیک یا پلکسی گلاس نوعی شیشه پلاستیکی است که مقاومت در برابر شوک را دارد اما در برابر خط و خش آسیب پذیر است و نیاز به پولیش دارد.
  • کریستال معدنی: درواقع همان شیشه است که در شرایط آزمایشگاهی تولید می‌شود و مقاومت خوبی دارد.

انواع موتور ساعت

موتور ساعت مهم‌ترین جز آن است و دارای سه نوع کوارتز، مکانیکی و اتوماتیک است که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم.

  • موتور ساعت کوارتز: موتور این مدل ساعت قیمت ارزانی دارد و با باطری کار می‌کند. همچنین نیاز به کوک شدن ندارد.
  • موتور ساعت مکانیکی: موتور‌های مکانیکی دارای یک شاه فنر هستند که به واسطه کوک عقربه‌ها را به جریان می‌اندازند و نیاز به مراقبت مداوم دارند.
  • موتور ساعت اتوماتیک: موتور‌های اتوماتیک بدون کوک و باطری کار می‌کنند و انرژی مورد نیاز خود را از انرژی جنبشی به دست می‌آورند.

برترین برندهای ساعت موجود در ایران

اگر شما هم به دنبال خرید ساعت اورجینال در ایران هستید، می‌توانید برندهای محبوب خود را در فروشگاه اینترنتی تگموند خریداری کنید. فروشگاه تگموند طیف گسترده‌ای از ساعت‌های اورجینال در برند‌های مطرح را برای شما گردآوری کرده است.

خرید ساعت سیکو Seiko اورجینال

سیکو یک برند ژاپنی است که در تولید ساعت‌های خاص و نوآورانه همیشه پیشرو بوده است. ساعت‌های این برند عمدتاً دارای بدنه‌های استیل و تیتانیوم هستند. سیکو اولین تولید کننده ساعت‌های موتور کوارتز است. اگر به دنبال خرید ساعت سیکو اصل هستید، می‌توانید ساعت مورد نظر خود را از لینک در تصویر خریداری کنید.

 

خرید ساعت مایکل کورس Michael kors اورجینال

مایکل کورس سه دلیل کیفیت و طراحی‌های جاودانه‌اش مشهور است. اگر به دنبال خرید ساعت اورجینال مایکل کورس هستید، می‌توانید طیف گسترده‌ای از ساعت‌های این برند را در سایت تگموند پیدا کنید.

خرید ساعت کنت کول  Kenneth cole اورجینال

این برند آمریکایی چشم هر بیننده‌ای را می‌رباید. ساعت‌های دو زمانه کنت کول دارای کرنوگراف هستند و در برابر آب نیز مقاوم‌اند. در ساخت این ساعت‌ها از کریستال معدنی استفاده شده است که یکی از مزایای این ساعت‌هاست. اگر دوست دارید ساعت‌های این برند را ببینید، روی تصویر زیر بزنید.

 

خرید ساعت گنت Gant اورجینال

ساعت‌های برند گنت در ظرافت بسیاری در طراحی دارند و سال‌های سال می‌توانید از آن‌ها در استایل خود استفاده کنید بدون آن که نگران قدیمی‌شان آن باشید. با مراجعه به این لینک می‌توانید انواع ساعت گنت اورجینال را در فروشگاه تگموند ببینید.

خرید ساعت کوین واچ Coinwatch اورجینال

تولیدات خاص این برند از استیل ضدزنگ با شیشه‌های یاقوتی طراحی می‌شوند که در برابر خراش بسیار مقاوم‌اند. همچنین موتور ساعت‌های کوین واچ سوئیسی است که یکی از دقیق‌ترین نوع موتور‌های ساعت محسوب می‌شود. برای دیدن مدل‌های ساعت کوین واچ می‌توانید به لینک در تصویر مراجعه کنید.

 

خرید ساعت لوئیس ارارد Louis Erard اورجینال

ساعت‌های لوئیس ارارد دارای کیفیت ساخت بالا، موتور سوئیسی و طراحی تلفیقی هستند. که بهترین انتخاب برای استایل‌های کژوال و شیک محسوب می‌شوند. اگر طرفدار ساعت لوئیس ارارد هستید، می‌توانید با مراجعه صفحه ساعت لوئیس ارارد، به صورت آنلاین ساعت مورد پسند خود را خریداری کنید.

 

خرید ساعت دی کی ان کی وای DKNY اورجینال

ساعت‌های برند DKNY از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند و در بدنه آن‌ها از استیل ضد خش و شیشه استفاده می‌شود. این ساعت‌های موتور کوارتز ژاپنی در مدل‌های بسیار شیک و خاص طراحی شده‌اند و برای فروش آنلاین در فروشگاه اینترنتی تگموند موجودند.

خرید ساعت تریوا Triwa اورجینال   

برند ساعت تریوا یک برند حامی محیط زیست است که ساعت‌های خود را با طراحی پایدار و تا حد زیادی از پلاستیک‌های بازیافتی اقیانوس تولید می‌کند. ساعت تریوا طراحی‌های شیک و خاصی دارد که ست کردن آن را با استایل‌های مختلف آسان می‌کند. برای مشاهده و خرید ساعت تریوا به سایت تگموند مراجعه کنید..

سخن پایانی

شاید فکر کنید پیدا کردن ساعت اورجینال در ایران نا ممکن است، اما فروشگاه اینترنتی تگموند با در نظر گرفتن نیاز مشتریان، بستری برای خرید ساعت اورجینال از بهترین برندهای جهانی را فراهم کرده است و شما می‌توانید از برند محبوب خود، ساعت اصل را با پرداخت ریالی خریداری نمایید.

برچسب ها: