عطرها از دسته محصولات خاص و لاکچری هستند که برای تکمیل استایل خود و تاثیرگذاری بر افراد به آن احتیاج دارید. اگر در انتخاب عطر و ادکلن سردرگم هستید با ما همراه باشید تا با مطلبی جامع درباره راهنمای انتخاب عطر به شما کمک کنیم. چرا که سعی داریم در این مقاله قصد داریم تا شما را با زیر و بم دنیای عطر آشنا کنیم که بتوانید عطر خود را به راحتی انتخاب کنید.

مشخصات ادکلن خوب              

ممکن است فکر کنید که یک ادکلن خوب الزاما گران قیمت و از یک برند بسیار بزرگ است. اما اینطور نیست. درست است که عطر برند های بزرگ کیفیت عالی، پخش بو و ماندگاری فوق العاده‌ای دارد، اما عطرهایی از برندهای معمولی هم می‌توانند تا حد زیادی کیفیت‌های راضی کننده داشته باشند. بهترین نشانه برای یک عطر خوب نداشتن عوارضی مانند حساسیت پوست و داشتن ماندگاری بالا نت اصلی عطر بدون تغییر (بد بو شدن) است. پس از آن عواملی نظیر پخش بو و کیفیت بسته بندی است. شما با مطالعه مقالاتی حول محور راهنمای انتخاب عطر می‌توانید عطر مناسبی را انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب عطر و ادکلن

انتخاب عطر مناسب فصل

اگر اهل مد و فشن باشید می‌دانید که هر عطر مناسب فصل خاصی است و نمی‌توان یک عطر را (بجز معدود مواردی) در تمامی روزهای سال استفاده کرد. برخی عطرها مناسب فصل‌های گرم و برخی مناسب فصل‌های سردند. همچنین اگر دوست داشته باشید که به صورت اصولی از عطر استفاده کنید، باید بدانید که حتی گاهی عطر روز و شب نیز با یکدیگر فرق دارند.

چند مقاله انتخاب عطر تابستانه زنانه، عطر تابستانه مردانه، انتخاب عطر پاییز و عطر مناسب زمستان نیز به همین خاطر در مجله تگ‌مگ نگارش شده‌اند که نکات تکمیلی آن‌ها در کنار این مقاله بسیار کمک کننده خواهد بود.

انواع نت عطر

عطر سه مدل نت دارد. نت آغازین اولین رایحه‌ای است که احساس می‌کنید و وظیفه آن زمینه سازی برای نت‌های بعدی است. عمر نت آغازین عطر حداکثر ۱۵ دقیقه است. بعد از نت آغازین نوبت به نت میانی می‌رسد که وظیفه آن حفظ نت اولیه و انتقال به نت اصلی عطر یعنی نت پایانی است. این نت ۷۰ درصد بوی عطر را تشکیل می‌دهد و ماندگاری آن بیشتر است. در نهایت هم به نت پایانی می‌رسیم که رایحه‌ای سنگین با ماندگاری ساعتی دارد و همان عطری است که روی لباس می‌ماند.

انواع نت بویایی عطر

عطرها از نت‌ها و رایحه‌های مختلف زیادی کمک می‌گیرند تا به آنچه شما به عنوان عطر می‌شناسید تبدیل شوند. ممکن است عطر محبوب شما ترکیب خاصی از حدود ۵ نت یا بیشتر باشد که از بین بی‌شمار نت مختلف این صنعت بوجود آمده است. در عکس زیر می‌توانید انواع رایحه عطر و طبع آن‌ها را ببینید.

 

تفاوت ادکلن سرد و گرم

برای ساخت عطر، از نت‌های خوراکی و گیاهان زیادی استفاده می‌شود و به همین سبب عطرها هم مانند خوراکی دارای طبع هستند. اما در اینجا منظور از طبع عطر حسی است که هنگام استشمام از عطر می‌گیرید. اگر هنگام بوییدن عطری حس خنکی یا گرما داشتید، بر همین اساس می‌توانید طبع عطر را قضاوت کنید.

 

چگونه عطر مورد علاقه خود را پیدا کنیم

تا اینجای مقاله شما را با انواع نت و رایحه به کار رفته در عطرها آشنا کردیم. حال دیگر نوبت انتخاب است. قدم اول در انتخاب عطر، توجه به علاقه است. کمی فکر کنید و ببینید آخرین بار که از عطری خوشتان آمد چه رایحه‌ای داشت؟ با گرمای آن رایحه بود که سرتان به سمت منبع بو برگشت یا تندی و خنکی بود که توجه شما را جلب کرد؟ حتی فکر کنید ببینید که دوست دارید در چه جایی یا چه بویی از شما یاد کنند؟ در گل فروشی؟ در جنگل؟ اینجا انتخاب شماست.

تفاوت عطر سرد و گرم

انتخاب عطر بر اساس سن

چه بخواهید برای خودتان عطر بخرید چه به عنوان کادو روز زن یا کادو روز مرد به دنبال عطر باشید، لازم است علاوه بر آشنایی با نوع عطر و رایحه‌ها، با انتخاب عطر بر اساس سن نیز آشنا باشید. زیرا هر نت و رایحه در عطر حس خاصی را القا می‌کند که اگر متناسب سن باشد، می‌تواند در تاثیرگذاری افراد نیز به صورت چشم گیری موثر باشد.

عطر مناسب نوجوانان

عطر مناسب نوجوانان عموما رایحه‌های میوه‌ای و شیرین دارد که طراوت و شادابی آن‌ها را به رخ خواهد کشید. هرچند استفاده از این رایحه‌ها تنها به نوجوانان محدود نمی‌شود.

عطر مناسب بزرگسالان

عطرهای بزرگسالان از رایحه‌های مرموز انتخاب می‌شود. عطر بزرگسالان عموما دارای رایحه‌هایی خاص و سنگین اقیانوسی و یا چوبی است که حس خردمندی و استواری را القا می‌کند.

عطر مناسب افراد مسن

رایحه مورد پسند افراد مسن عموما از بین رایحه‌های پودری و چوبی گرم انتخاب می‌شود و حس محبت و خرد را القا می‌کند.

انتخاب عطر براساس سن

کدام عطر با پوست شما سازگار است؟

درست است که انتخاب عطر کاملا سلیقه‌ای است اما نوع پوست یکی از تعیین کننده‌ترین عواملی است که می‌تواند سلیقه را در انتخاب عصر تحت تاثیر قرار دهد. حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از استفاده از عطر متوجه بوی متفاوت یا نا مطبوع عطر خود شده‌اید! دلیل این اتفاق سازگار نبودن عطر با پوست شماست.

انتخاب عطر مناسب پوست‌های چرب

عطر روی پوست چرب ماندگاری بیشتری دارد. اما توجه داشته باشید که اسپری مقدار زیاد عطر روی پوست چرب می‌تواند باعث ناخوشایندی بو  آزار شما شود. بهترین انتخاب برای پوست چرب عطرهایی با رایحه گلی و مرکبات است.

انتخاب عطر مناسب پوست‌های خشک

ماندگاری عطر روی پوست خشک بسیار کم است. به همین خاطر بهتر است که افراد دارای پوست خشک از عطرهایی با نت‌های قوی استفاده کنند یا قبل اسپری عطر، قسمت مورد نظر را مقدار کمی چرب کنند. رایحه‌های مشکی، چوبی و گلی برای پوست خشک بهترین انتخاب هستند.

انتخاب عطر مناسب نوع پوست

انواع عطر

حتما برای شما هم پیش آمده که با اصطلاحاتی مانند پرفیوم، ادکلن و ادوتویلت مواجه شده‌اید و نمی‌دانستید که باید کدام را انتخاب کنید یا تفاوت آن‌ها باهم چیست! در ادامه این مطلب برایتان تفاوت و ماندگاری انواع عطر را توضیح می‌دهیم.

پرفیوم Perfume

پرفیوم درواقع عطر خالص است و بیشترین میزان غلظت روغن را در میان عطرها دارد. میزان روغن استفاده شده در پرفیوم حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد است که ماندگاری پرفیوم را به ۶ تا ۸ ساعت روی پوست می‌رساند. پرفیوم‌ها گران‌ترین در میان خوشبو کننده‌ها هستند.

ادو پرفیوم Eau De Perfume

ادو پرفیوم از جمله عطرهایی با غلظت بالا است که ماندگاری آن روی پوست حداکثر ۵ ساعت است. این عطرها دارای ۱۵ تا ۲۰ درصد روغن هستند که پخش بوی بالایی دارند و برای رایحه‌های سبک استفاده می‌شوند. این نوع عطر را با نماد اختصاری EDP می‌توان تشخیص داد.

ادوتویلت Eue De Toilette 

ادوتویلت یکی از رایج‌ترین خوشبو کننده‌هاست که برای استفاده روزمره بهترین انتخاب است. این نوع عطر را می‌توانید با نشان اختصاری EDT تشخیص دهید. در ادوتویلت بیشترین تمرکز روی نت‌های آغازین است. غلظت روغن در این نوع ۵ تا ۱۵ درصد است و ماندگاری آن را به حداکثر ۳ ساعت می‌رساند.

ادکلن Eue De Colonge

 ادکلن‌ها دارای ۲ تا ۴ درصد روغن هستند که حداکثر ماندگاری آن‌ها را به ۲ ساعت می‌رساند. این نوع عطر را می‌توانید با نشانه اختصاری EDC شناسایی کنید. 

تفاوت انواع عطر

خرید عطر و ادکلن اصل

اگر دوست دارید که عطر اورجینال تهیه کنید اما نمی‌دانید که از کجا باید یک محصول اورجینال با پشتیبانی تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی تگموند بزنید و دسته‌بندی عطر و ادکلن تگموند را ببینید.

https://blog.tagmond.com/%d8%aa%d8%b4%d8%ae%db%8c%d8%b5-%d8%b9%d8%b7%d8%b1-%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%ac%db%8c%d9%86%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d9%82%d9%84%d8%a8%db%8c/

سخن پایانی

در این مقاله همه چیز درباره انتخاب عطر را برایتان شرح دادیم. حال با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید که عطر مورد علاقه شما چیست و رایحه آن را چگونه توصیف می‌کنید؟ اگر بخواهید این راهنمای انتخاب عطر را کامل کنید چه نکاتی را به آن اضافه می‌کنید؟

دسته بندی شده در: