همه افراد به طور مداوم از عطر استفاده می‌کنن و این محصول توی هر خونه‌ای وجود داره. اما تشخیص عطر تقلبی از اورجینال برای خیلی‌ها کار سخت و دشواریه! حتی اگر بارها یک عطر خاص رو خریده باشین، ممکنه باز هم فروشنده‌ای بتونه شما رو فریب بده و عطر تقلبی بهتون بفروشه. خرید خواسته یا ناخواسته عطر فیک و تقلبی، علاوه بر هدر دادن پول، ممکنه به سلامتی شما هم آسیب بزنه. درست به همین دلایل پیشنهاد می‌کنیم این مطلب رو تا انتها دنبال کنین تا از رازهای تشخیص عطر تقلبی از اورجینال سر دربیارین.

 

آیا ماندگاری معیار خوبی برای سنجش اصالت عطر محسوب می‌شه؟

عطر اورجینال از کجا بخریم

برخلاف تصور عموم پاسخ ما به این سوال منفیه! به طور کلی عطرها می‌تونن درصد مختلفی از اسانس رو در خودشون داشته باشن. طبیعتا هرچی درصد اسانس موجود در عطر بالاتر باشه، ماندگاری و قیمت اون هم افزایش پیدا می‌کنه. به همین دلیله که پرفیوم‌ها همیشه بیشترین قیمت رو در بازار دارن. نهایتا از لحاظ ماندگاری، عطرها به این ۵ دسته تقسیم می‌شن:

  1. پرفیوم
  2. ادوپرفیوم
  3. ادوتویلت
  4. ادوکلن
  5. اوفرش

نهایتا در این ۵ دسته، از بالا به پایین، ماندگاری عطرها کاهش پیدا می‌کنه. اما این دلیلی بر نامرغوب و یا تقلبی بودن این نوع عطرها نیست! اما اگر یک پرفیوم خریدین که ماندگاری خیلی کمی داشت، ممکنه بتونین از این روی این ویژگی، فیک بودن عطر مورد نظر رو تشخیص بدین. فراموش نکنین که ماندگاری عطرها، به عواملی مثل آب و هوا، خشک و یا چرب بودن پوست شما و سایر موارد این چنینی هم بستگی داره.

 

چطور ظاهر عطر اورجینال و فیک رو از هم تشخیص بدیم؟

مشخصات ادکلن اصل

ما در این ادامه مواردی رو به شما معرفی خواهیم کرد که با توجه به اون‌ها، می‌تونین عطر تقلبی رو از نوع اورجینال اون تشخیص بدین:

 

  1. سلفون روی بسته‌بندی

قیمت ادکلن اصل

بهتره بدونین عطرهای معتبر و اورجینال، به طور معمول سلفون ضخیمی دور جعبه‌ی خودشون دارن. این سلفون در عطرهای اورجینال کاملا سالمه و روی جعبه بدون چین خوردگی کیپ شده. اگر سلفون روی جعبه عطر مچاله شده باشه و یا اثری از چسب زدگی روی اون مشاهده بشه، شما با یک عطر فیک مواجه شدین!

 

  1. جنس مقوای بسته‌بندی

بسته‌بندی عطرهای اورجینال با کیفیت بالایی ساخته شده؛ بنابراین مقوایی که درون جعبه عطر اصل وجود داره باید جنس مرغوبی داشته باشه. اگر عطری مشاهده کردین که داخل جعبه خودش مقوای نگهدارنده نداشت و یا از مقوای بازیافتی(در رنگ‌های قهوه‌ای و یا خاکستری) ساخته شده بود، مطمئن باشین با یک عطر تقلبی سر و کار دارین.

به طور کلی همیشه قبل از خرید یک عطر، تصاویر رسمی بسته‌بندی و شرایط فیزیکی اون رو در سایت اصلی برند بررسی کنین. هر نوع عدم تطابق با عکس‌های موجود در سایت رسمی، به این معنیه که عطری که در اختیار شماست دارای اصالت نیست.

 

  1. رنگ مایع عطر

برند‌های مشهور معمولا از مقدار زیاد رنگ برای عطرهای خودشون استفاده نمی‌کنن. به همین دلیل با کمی دقت به عطرهای محبوب در جهان، متوجه می‌شین همه اون‌ها رنگ ملایمی دارن. با فهمیدن این نکته به راحتی می‌شه متوجه شد عطرهایی که مایع اون‌ها رنگ چشمگیر و غلیظی داره، تقلبی و غیراصل هستن.

 

  1. درپوش شیشه

درپوش شیشه‌ی عطر اورجینال باید کاملا متقارن باشه. همچنین درپوش‌های باکیفیت معمولا سنگین هستن و به خوبی روی شیشه‌ی عطر محکم می‌شن. وجود درپوش پلاستیکی روی شیشه عطر، و یا درپوشی که به خوبی روی شیشه بسته نمی‌شه؛ می‌تونه از مشخصات محصولات تقلبی موجود در بازار باشه.

 

  1. کیفیت شیشه عطر

ادکلن فیک یعنی چه

عطر اورجینال، حتما از یک شیشه با کیفیت بالا و سطح صاف و ظریف ساخته خواهد شد. این در حالیه که شیشه عطرهای تقلبی ممکنه ظاهر تمیز و صیقلی نداشته باشن. همچنین شیشه عطرهای فیک معمولا شفافیت مناسبی هم ندارن و اگر در نور اون‌ها رو بازرسی کنین نقص‌های زیادی در نوع ساختشون پیدا خواهید کرد.

 

  1. قیمت

به طور کلی قیمت عطر نشانه‌ی خوبی از اصالتش به حساب میاد. درسته که عطرهای ارزان قیمت هم وجود دارن. اما اگر کسی ادعا داشت که با قیمتی باورنکردنی و پایین، می‌تونه یک عطر لوکس رو به شما بفروشه؛ شما در دام کلاهبردارها افتادین. یکی از راه‌های خوب برای تشخیص اصالت عطر اینه که قیمت دلاری محصول مورد نظرتون رو به ریال تبدیل کنین. قطعا هیچ فروشنده‌ای نمی‌تونه عطر اورجینال رو با قیمتی پایین‌تر از تولیدکننده‌ی اصلی بفروشه!

 

  1. برچسب‌ها و نوشته‌ها

تشخیص ادکلن اصل از فیک

یکی از راهکارهای تشخیص عطر اورجینال از فیک، مطالعه نوشته‌های روی جعبه و برچسب‌های مربوط به عطره. گاهی می‌تونین با دیدن اشتباهات املایی یا گرامری به راحتی تقلبی بودن یه عطر رو تشخیص بدین. علاوه بر این، بعضی از شرکت‌های تولید عطر تقلبی با جا به جا کردن بعضی حروف در اسم عطرها سعی می‌کنن به کار خودشون جلوه قانونی بدن.

 

  1. طراحی شیشه

حتما قبل از خرید عطر، با جستجوی اسم عطر مورد نظرتون در اینترنت، مشخصات ظاهری رو به خوبی بررسی و مقایسه کنین. تمام جزئیات طراحی شیشه عطرها مهم هستن و می‌تونن به شما در تشخیص عطر اورجینال از فیک کمک برسونن. البته یادتون باشه ممکنه شرکت تولید‌کننده‌ی یک عطر، خودش بعد از مدتی ظاهر شیشه یک مدل خاص از عطر رو تغییر بده؛ با این حال شما با جستجوی اسم عطر مورد نظرتون در اینترنت از این دست موضوعات هم آگاهی پیدا می‌کنین.

 

چطور قبل از خرید از اصل بودن عطر مطمئن بشیم؟

ادکلن اصل از کجا بخرم

یکی از نکاتی که در خرید یک عطر اورجینال به شما کمک زیادی می‌کنه، شناختن یک فروشنده معتبر و شناخته شده‌ است. اگر دقت کرده باشین خیلی از راهکارهایی که ما در این مقاله در اختیار شما قرار دادیم، زمانی کمک‌کننده هستن که شما جعبه عطر رو باز کرده باشین. این در حالیه که در اغلب فروشگاه‌ها، تنها در صورتی جعبه عطر برای شما باز می‌شه که تمام و کمال هزینه‌ی اون رو پرداخت کرده باشین. بنابراین مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها، انتخاب یک فروشگاه معتبره. فروشگاه اینترنتی تگموند هم یکی از فروشگاه‌های آنلاینه که می‌تونین خیلی راحت عطر مورد علاقه خودتون رو بهش سفارش بدین و با ضمانت اصالت کالایی که در اختیار شما قرار میده، خرید آسوده‌ای رو تجربه کنین.

مشاهده مجموعه عطر در تگموند

راستی! باعث خوشحالی ماست که نظرتون راجع به این مطلب رو پایین همین صفحه برای ما بنویسین تا با دیدگاه شما بیشتر آشنا بشیم 🙂

دسته بندی شده در: