پیاده روی و دو از ورزش‌های سبک و بی آسیب هستند که برای انجام آن باید حتما از کفش مناسب استفاده کنید. چرا که استفاده نکردن از کفش مناسب می‌تواند آسیب زیادی به بدن به خصوص پای شما وارد کند و سبب رنجش شما شود. میزان انعطاف، سایز، جنس و نوع کفی از مواردیست که هنگام خرید کفش ورزشی باید به آن توجه کنید. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های کفش مناسب پیاده روی و دو می‌پردازیم.

تفاوت کفش دو و کفش پیاده روی

کفش دو نسبت به کفش پیاده روی بالشتک‌های بیشتری در قسمت کفی دارد که از وارد شدن ضربه به پا جلوگیری می‌کند. این کفش‌ها حمایت بیشتری از سینه و پاشنه پا می‌کنند و برای دویدن بسیار ایده‌آل هستند. در حالی که کفش پیاده روی ممکن است کفی نازک‌تری نسبت به کفش دو داشته باشد.

نکاتی درمورد خرید کفش مناسب پیاده روی و دویدن

برای خرید کفش پیاده روی و دویدن نکات مختلفی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. وزن، کفی، انعطاف و اندازه از مواردی است که در ادامه این مطلب آن‌ها را برایتان شرح می‌دهیم که به شما کمک می‌کند تا خریدی عالی داشته باشید و کفشی مناسب انتخاب کنید.

 

توجه داشته باشید که کفش ورزشی و کفش پیاده روی تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند، اگر دوست دارید درباره این تفاوت‌ها بدانید، سری به مقاله معرفی انواع کفش ورزشی زنانه و مردانه بزنید.

نیازهای پای خود را بشناسید

ممکن است پای شما قوس زیادی داشته باشد یا کف پای صافی داشته باشید. بنابراین هر کفشی مناسب شما نخواهد بود. شما باید کفشی را انتخاب کنید از پای شما حمایت کند و فشارهای وارده را تا حد زیادی کاهش دهد. کفش مناسب کف پای صاف دارای بالشتک‌هایی است که برای افرادی با قوس پای زیاد مناسب نخواهد بود. و افرادی با قوس پای زیاد باید کفشی را انتخاب کنند که اثرات منفی قوس پا و فشار وارده را تعدیل کند.

اندازه جدید پایتان را بدانید

حتما شما هم فکر می‌کنید که اندازه پای بزرگسالان دچار تغییر نمی‌شود. اما باید بگوییم که این تفکر کاملا غلط است، هرچند ممکن است رشد پای شما قابل توجه نباشد، اما عواملی مانند افزایش و کاهش وزن یا دیگر موارد نظیر تغییر فرم پا می‌تواند بر سایز کفش شما تاثیر بگذارد. بهترین کفش برای شما کفشی است که کاملا پای شما را حمایت کند و هیچ فشار مضاعفی را به پای شما و انگشتان وارد نکند. هنگام پوشیدن کفش نباید حس کنید که پاشنه یا انگشتان شما تحت فشار هستند.

کفش را با جوراب تست کنید

جوراب می‌تواند باعث شود که پای شما در کفش تحت فشار قرار بگیرد و به همین خاطر لازم است که هنگام خرید کفش حتما با جوراب آن را تست کنید. حال شاید بپرسید چرا باید جوراب بپوشید؟ دلیل اهمیت جوراب برای کفش‌های ورزشی این است که با عرق کردن پا محیط کفش برای رشد باکتری‌های بوزا مساعد می‌شود و اگر که جوراب نداشته باشید مبتلا به قارچ خواهید شد. جوراب کمک می‌کند تا پا در کفش خشک بماند و باکتری بین پا و کفش جابجا نشود.

جنس کفش مناسب پیاده روی

یکی از مهمترین ویژگی‌های کفش‌های دو و پیاده روی قابل تنفس بودن رویه آن است. شما می‌توانید برای فصل‌های گرم از کفش‌هایی با رویه‌های پارچه‌ای و برای زمستان و پاییز از کفش‌هایی با رویه‌های تنفسی و ضد آب استفاده کنید.

 

وزن کفش را در نظر بگیرید

کفش پیاده روی نباید سنگین باشد، چرا که سنگین بودن آن سبب فشار بیش از حد به زانو خواهد شد. باید هنگام خرید به وزن سبک آن توجه داشته باشید تا بتوانید طولانی مدت و با حداقل فشار فعالیت خود را انجام دهید.

استحکام کفش را بررسی کنید

کفشی که برای پیاده روی می‌خرید باید پای شما را حمایت کند و از پیچ خوردن مچ پا و لیز خوردن روی سطوح جلوگیری کند و روی سطوح ناهموار بتواند فشار تحمیل شده را کاهش دهد. بنابراین یک کفش با میانه محکم و پاشنه‌های چند لایه یک گزینه مناسب خواهد بود. کفش دو در قسمت کفی شیارهای عمیق‌تری دارد که تعادل شما را در سرعت حفظ کرده و مانع لغزش روی سطوح لیز می‌شود.

انعطاف کفش پیاده‌روی و دو باید چقدر باشد؟

کفش مناسب پیاده‌روی دارای انعطاف پذیری نسبتا زیادی است و حرکت پا را محدود نمی‌کند اما از طرفی در برابر فشارهای خارجی استحکام خوبی دارد و اجازه آسیب به پا را نمی دهد. اما کفش دو به دلیل لایه زیرین ضخیم‌تر دارای انعطاف کمتری است که پا را در برابر ضربه‌های ممتد حفظ می‌کند.

بودجه خود را مشخص کنید

مشخص بودن بودجه تا حد زیادی از سردرگمی شما در انتخاب کفش خواهد کاست و گزینه‌های پیش رو را محدود خواهد کرد. علاوه براین شما با بودجه مشخص می‌توانید سراغ برندهایی بروید که بهترین کفش را با قیمت ایده‌آل شما بهتان ارائه می‌کنند.

بهترین برند کفش پیاده روی و دو

اگر به دنبال یک کفش حرفه‌ای برای قدم زدن هستید، باید بدانید که هرچند برندهای گران قیمت و مشهور بهترین کفش‌ها را ارائه می‌کنند. اما برندهای کم آوازه هم با رعایت استانداردهای تولید، کفشی عالی و با کیفیت را به شما ارائه کنند که رضایت شما را جلب نماید.

 برندهای خارجی کفش ریبوک، کفش نیوبالانس، کفش آدیداس اصل، نایکی، پوما، اسکچرز، اسکیس و برندهای ایرانی نظیر پاما، سعیدی و کفش ملی از جمله برندهایی هستند که بهترین کفش پیاده روی زنانه و مردانه بازار ایران را تامین می‌کنند.

همه چیز درباره برند نیوبالانس

خرید کفش پیاده روی خارجی اصل

اگر به دنبال خرید کفش پیاده روی خارجی هستید. اما نمی‌دانید که باید از کجا کفش مناسب پیاده روی اصل بخرید؟ پیشنهاد می‌کنیم سری به اپلیکیشن و وبسایت فروشگاه اینترنتی تگموند بزنید و خرید خود را با پرداخت ریالی و با پشتیبانی انجام دهید.

سخن پایانی

هرچند پیدا کردن کفش مناسب پیاده‌روی کار آسانی به نظر می‌رسد، اما اگر به دنبال یک کفش عالی و استاندارد هستید باید به نکاتی که قبل‌تر اشاره کردیم دقت کنید. نوع کفی، قابلیت تنفس، وزن و برند از جمله مواردی بود که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم. حال شما به ما بگویید که کفش پیاده روی شما چگونه است؟

برچسب ها: