امروزه پوشیدن لباس های قدیمی به یک ترند محبوب تبدیل شده است. قطعا اصطلاح وینتیج را زیاد به گوشتان خورده است. این اصطلاح معمولاً به لباس ها یا وسایلی که در طیف قدیمی تر قرار می‌گیرند اشاره دارد. به لباس‌هایی که در چند دهه گذشته محبوب بودند و در استایل‌های قدیمی استفاده می‌شدند، وینتیج می‌گویند. اگر به این سبک لباس و استایل قدیمی علاقه دارید، در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید.

استایل وینتیج چیست؟

استایل وینتیج چیست؟

در دنیای مد، “وینتیج” به لباس‌هایی اطلاق می‌شود که در ۲۰  تا ۱۰۰ سال گذشته، با احتساب سال جاری، تولید شده‌اند. اگر یک لباس ویژگی‌های طراحی مرتبط با آن دوران خاص را داشته باشد، می‌تواند به‌عنوان شناخته شود. استایل و لباس در هر دهه از تاریخ دارای ویژگی‌های خاص جدا از دهه‌های دیگر هستند. مشخصاتی مانند اکسسوری، یقه‌های برگردان و طرح‌ها در سبک‌های قدیمی فراوان است. در مقایسه با پوشاک مدرن، لباس‌های دوره‌های گذشته معمولاً بلندتر و پوشیده‌تر هستند. به‌عنوان‌مثال، کت‌های خز در اواخر دهه ۱۹۶۰ بسیار مد بودند؛ بنابراین، شما می‌توانید این مدل لباس شیک را در دسته‌بندی پوشاک وینتیج قرار دهید.

بیشتر بخوانید: همه چیزهایی که درباره کمپ زمستانی باید بدانید

لباس‌های وینتیج

چه زمانی و چگونه وینتیج بپوشیم

لباس پوشیدن به سبک وینتیج می‌تواند راهی سرگرم‌کننده برای نشان‌دادن شخصیت شما باشد، اما بهترین زمان برای پوشیدن وینتیج چه زمانی است؟ خوب، این به خود فرد و ترجیحات او بستگی دارد. برخی فقط دوست دارند در رویدادهای رسمی یا مناسبت‌های خاص لباس قدیمی بپوشند، زیرا به آنها فرصتی برای نشان‌دادن سبک استایل می‌دهد. برخی دیگر استایل وینتیج را به یک عادت روزانه تبدیل می‌کنند، و استایل موردعلاقه خود را در روزمره نمایش می‌دهند. اگر به استایل وینتیج علاقه دارید؛ اما شرایط پوشیدن آن در محیط کار را ندارید، می‌توانید از استایل وینتیج در مدل مو و آرایش صورت استفاده کنید.

سبک استایل موردعلاقه خودتان را مشخص کنید

در ابتدا سبک استایل یک یا چند دهه تاریخی که به آن علاقه دارید را برای خود مشخص کنید. یکی از اشتباهات رایج افراد برای پوشیدن استایل وینتیج، ترکیب‌کردن سبک استایل چند دهه قدیمی با یکدیگر است. اگر این لباس‌ها را بدون نظم با هم ترکیب کنید می‌تواند آشفته به نظر برسد. قبل از خرید هر لباس وینتیج، در مورد آن تحقیق کنید و مشخص کنید که لباس‌های کدام دهه تاریخی مطابق سلیقه شخصی شما است. در نهایت با دو یا سه آیتم از لباس‌های قدیمی استایل وینتیج خود را تکمیل کنید.

لباس‌های وینتیج را با ترندهای امروزی ترکیب کنید

قبل از شروع خرید تصمیم بگیرید که لباس‌های ترند امروزی را به استایل وینتیج خود اضافه می‌کنید یا خیر. انتخاب لباس‌های وینتیج و پوشیدن آن برای هر روز، محدودیت‌هایی دارد. این سبک استایل همیشه برای همه موقعیت‌ها یا مشاغل مناسب نیست و از طرفی پیداکردن همه قطعات استایل وینتیج زمان بر است. شما می‌توانید در استایل روزانه خود قطعات ترند امروزی را نیز اضافه کنید. برای مثال یک شومیز وینتیج با شلوار جین امروزی ترکیب جذابی خواهد بود.

مو و آرایش خود را به سبک امروزی استایل کنید

وقتی از لباس‌های وینتیج استفاده می‌کنید، باید آرایش مو و میکاپ خود را به سبک امروزی انجام دهید. یکی از اشتباهاتی که بعضی از خانم‌ها در استایل وینتیج خود انجام می‌دهند این است که بیش از حد به اصالت ظاهر خود متعهد می‌شوند. برای مثال فقط به این دلیل که لباسی از دهه ۱۹۵۰ می‌پوشید به این معنی نیست که واقعاً در دهه ۱۹۵۰ وجود دارید. اینکه سرتاپای خود را به سبک وینتیج آراسته کنید، غیرطبیعی جلوه می‌کند. هنگامی که برای ظاهر خود از استایل وینتیج استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌شود مدل مو و آرایش صورت خود را ساده نگه دارید.

استایل وینتیج

در استایل‌های قدیمی تغییر ایجاد کنید

اگر می‌خواهید یک تغییر منحصربه‌فرد و مدرن در یک لباس قدیمی ایجاد کنید، آیتم‌های وینتیج را به شیوه‌ای جذاب‌تر بپوشید. استاندارد‌های پوشش برای آقایان و علل خصوص خانم‌ها در دهه‌های گذشته بالاتنه پوشیده‌تر بود. پوشیدن لباس‌های باز و آزاد امروزه امری طبیعی است، اما در جوامع گذشته تابو محسوب می‌شد. لباس‌های وینتیج زنانه برای مطابقت با توقعات آن زمان طراحی شده بود، اما این بدان معنا نیست که شما باید این لباس‌های امروزی خود را به همان شیوه طراحی کنید. به‌عنوان‌مثال، زنی در دهه ۱۹۶۰ یک ژاکت کلاسیک با یقه V دکمه‌دار روی یک پیراهن یقه دار با یقه بلند می‌پوشید. شما می‌توانید برای ظاهر امروزی، قسمت یقه و ترقوه خود را برای زیبایی بیشتر نمایش دهید.

لباس‌های وینتیج باکیفیت را انتخاب کنید

اگر می‌خواهید ظاهری مد روز ایجاد کنید، مطمئن شوید که آیتم‌هایی که انتخاب می‌کنید واقعاً باکیفیت هستند. لباس‌های وینتیج و غیراصیل فوراً خودنمایی می‌کنند و ظاهر زیبایی در استایل شما ایجاد نمی‌کنند. بسیاری از مردم به دلیل اینکه فکر می‌کنند نمی‌توانند آیتم‌های وینتیج اصل را بخرند، به سراغ قطعات وینتیج غیراصیل می‌روند. برخلاف تصور رایج، در واقع نیازی نیست که برای به‌دست‌آوردن لباس‌های قدیمی، مبلغ هنگفتی خرج کنید. شما می‌توانید بدون اینکه وقت خود را در فروشگاه‌ها تلف کنید، با گشتن در آنلاین‌شاپ‌های مختلف لباس‌های برند و باکیفیت را با تنوع بالا بیابید.

خرید لباس سبک وینتیج

در هر دهه تاریخی چه لباس‌هایی رواج داشت؟

۱۹۰۱-۱۹۱۹

این دوران که عمدتاً به عنوان ادواردین یا جنگ جهانی اول تعیین شد، تأثیر مد شرقی و طراح پل پوآرهو را منعکس کرد. به عنوان مثال می توان به بلوز و کرست و لباس های کتانی و توری اشاره کرد.

۱۹۲۰-۱۹۳۸

این تاریخ زمانی بود که مد به شدت تغییر کرد. در این دو دهه از زیاده‌روی‌های دهه های گذشته (لباس بالدار و کلاه کلوش) کاسته شد. لباس‌ها در این تاریخ به شدت تغییر کرد و پوشیده‌تر شد.

۱۹۳۹-۱۹۴۶

در طول جنگ جهانی دوم، لباس‌های ابریشمی، ژاکت‌های شیفون، لباس‌های بافتنی و توری در مد و فشن ترند شد. همچنین کلاه ها و سبک‌های هالیوودی دهه ۱۹۴۰ محبوب بودند. علاقمندان به این مدل‌ها می‌توانند با جستجوی آیتم‌هایی با عنوان جنگ جهانی دوم لباس‌های آن دوره را دنبال کنند.

۱۹۴۷-۱۹۶۴

سبک لباس یک بار دیگر در این تاریخ تغییر کرد. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات مربوط به استایل زنانه بود. پوشاکی مانند لباس‌های دو تکه، دامن‌های کوتاه چین دار و.. بودند.

۱۹۶۵-۱۹۷۶

سبک‌های طبیعی/قومی، رنگ‌های روشن، طرح‌های گل‌دار، جین و صندل‌های متنوع در این بازه زمانی مورد توجه بودند. به دنبال لباس هایی باشید که به عنوان مد، بوهو، رنسانس، هیپی یا دیسکو توصیف می شوند.

۱۹۷۷-۱۹۸۹

این دوره شامل کت‌های چرمی و دامن‌های چرمی متاثر از پانک راک و مدل‌های نو، شلوار جین پاره شده و تیشرت‌ها، و غیره است.

سخن آخر

در نوشتار بالا توضیح دادیم که استایل وینتیج در مد و فشن چیست. سبک وینتیج به ما نشان داد استایل دادن با لباس‌های قدیمی به‌گونه‌ای که مد روز باشد و با قوانین مد معاصر مغایرت نداشته باشد، ننه‌تنها مشکلی ندارد، بلکه جذاب است. اگر می‌خواهید بدون زحمت در لباس‌های قدیمی شیک به نظر برسید، از دستورالعمل‌های این مقاله استفاده کنید تا ظاهری شیک بسازید.

منبع: panaprium

دسته بندی شده در:

برچسب ها: