معیار‌های جذابیت صورت مردان و زنان سال‌های زیادی است که مورد بحث جوامع مختلف بوده است. استاندارد های زیبایی در فرهنگ‌ها و دوره‌های زمانی تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. اما برخی از این ویژگی‌ها به صورت جهانی مورد پسند همگان هستند. در این مقاله از تگ‌مگ برایتان ورزش‌هایی برای لاغر کردن صورت را جمع آوری کرده‌ایم.

هرچند زیبایی کاملاً سلیقه‌ای است و نمی‌توان گفت که فردی با ویژگی‌های مشخص زیباست. اما برخی موارد هستند که اکثر افراد آن را به عنوان یک ویژگی مثبت در چهره می‌شناسند. برای مثال یکی از ملاک‌های زیبایی چهره برای اکثر افراد، به خصوص برای آقایان، زاویه فک و به صورت کلی صورت استخوانی است. در کنار آن داشتن چشم‌های درشت و … هم از مواردی است که چهره را در نظر دیگران جذاب خواهد کرد.

رازهای داشتن صورت جذاب

راز‌های داشتن چهره کاریزماتیک

امروزه داشتن صورت لاغر و استخوانی با زاویه فک و لب‌های برجسته یکی از ملاک‌های اصلی زیبایی است و افراد زیادی با انواع روش‌های دائمی و موقت چهره خود را به این معیار نزدیک می‌کنند. اما این روش‌ها معایب و عوارضی دارند. برخی از تزریق ژل برای برجسته‌تر کردن لب‌ها استفاده می‌کنند که در این مقاله به توضیح جامع این روش پرداخته‌ایم.

نکات ساده مراقبت از پوست صورت برای آقایان

چرا صورت لاغر جذاب است؟

گونه‌های گرد و چاق چهره شما را مسن‌تر و سنگین‌تر نشان می‌دهند، حتی اگر وزن بدن شما متعادل باشد. گرانش زمین و افزایش سن نیز می‌تواند موجب کشش و سستی ماهیچه‌های شما شوند که به ایجاد غبغب بی انجامد. رژیم غذایی مناسب و یک برنامه ورزشی منظم نیز ممکن است نتواند از این امر جلوگیری کند. عضلات صورت باید به طور جداگانه هدف قرار گیرند و مثل دیگر عضلات بدن باید قوی و لاغر شوند.

به همین خاطر صورت لاغر آرزوی افراد زیادی است. در حالی که ممکن است صورت شما به صورت ژنتیکی لاغر نباشد، اما می‌توانید با انجام برخی ورزش‌ها مقداری گونه‌های خود را برجسته کنید یا زاویه فک خود را بولد تر کنید.

معیار زیبایی

روش‌های لاغر کردن صورت

لاغر کردن صورت به روش‌های سریع نظیر عمل‌های جراحی و تزریق آنزیم و روش‌های کند نظیر ورزش و یوگا صورت امکان پذیر است. در ادامه این متن به توضیح و معرفی انواع ورزش‌های صورت می‌پردازیم که شما را برای داشتن صورتی لاغر یاری می‌کنند.

تمرین فک

یکی از تمرینات پرطرف‌دار ورزش صورت، تمرین فک است که منجر به بولد شدن زاویه فک می‌شود. تمرین فک روشی ساده برای لاغری صورت و داشتن فک زاویه دار است.

  • نحوه انجام تمرین فک

درحالت خنثی بایستید یا بنشینید، سپس صورت خود را با دهان بسته به سمت بالا بیاورید. اجازه بدهید که فشار به‌صورت کامل به غبغب و فکتان وارد شود. این حالت را ۱۰ ثانیه حفظ کنید و پس از استراحت تکرار کنید.

کوچک کردن غبغب با ورزش

لیفت گونه در خانه

این ورزش بهترین تمرین برای تقویت عضلات و لاغری صورت است.

  • نحوه انجام لیفت گونه در خانه

در این تمرین تا جایی که می‌توانید با لب‌های بسته لبخند بزنید. همچنین می‌توانید انگشت‌های خود را گوشه لب‌هایتان بگذارید و به سمت استخوان گونه بکشید. ۱۰ ثانیه این حالت را حفظ کنید و پس از استراحت مجدداً انجام دهید.

ورزش لیفت گونه

از بین بردن غبغب در خانه

ورزش پرس زبان یک تمرین فوق‌العاده برای تقویت عضلات گردن و بولد کردن خط فک است.

  • نحوه انجام ورزش غبغب

برای انجام این ورزش، زبان خود را به سقف دهان فشار دهید و ترجیحا لب‌های خود را بسته نگه دارید. اندکی سر خود را به جلو بکشید و ۱۰ ثانیه این حالت را حفظ کنید.

تقویت عضلات لپ در خانه

تقویت عضلات لپ یک ورزش بامزه و سرگرم کننده است که تأثیر زیادی هم در لاغری صورت دارد.

  • نحوه انجام ورزش صورت ماهی

برای انجام این تمرین بهتر است لپ‌های خود را به داخل دهان بکشید و ۱۰ ثانیه این وضعیت را حفظ کنید و پس از استراحت تکرار کنید. این تمرین یک ورزش برای لاغری صورت و دماغ نیز محسوب می‌شود.

تقویت عضلات گونه در خانه

تمرین لاغر کردن صورت و غبغب

این تمرین یک ورزش جامع برای لاغر کردن صورت و لیفت گردن است. همچنین به مرور زمان منجر به ایجاد خط فک نیز می‌شود.

  • نحوه انجام تمرین رول گردن

در این تمرین گوش خود را به شانه نزدیک کنید و ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید و سپس با گوش دیگر تکرار کنید.

ورزش رفع غبغب

سخن پایانی

این تمرینات روزانه علاوه تاثیر بر عضلات صورت و شکل دادن صورت، گردش خون را در این ناحیه افزایش می‌دهد و سبب بهبود ظاهر صورت و شادابی چهره شما نیز می‌شود. اما باید بدانید که این روش‌ها ممکن است دیر به ثمر بنشینند، اما بی تأثیر نیستند.

دسته بندی شده در: