ژل لب یک عمل بسیار محبوب برای تقویت لب هستند که آن‌ را پرتر، زیباتر و جوان‌تر می‌کند. از آن جایی که تزریق ژل لب یک عمل زیبایی سریع و آسان است (مخصوصاً در مقایسه با جراحی پلاستیک)، قطعاً بایدها و نبایدهایی پس از انجام فیلر وجود دارد. این دستورالعمل‌های مراقبت پس از پرکننده لب را دنبال کنید و از چند نکته کلیدی اجتناب کنید تا بهترین نتیجه را برای لب‌های جدید خود بگیرید.

آیا می‌توانید بعد از تزریق ژل لب غذا بخورید؟

ژل لب

بله با رعایت چند نکته کوچک می‌توانید بعد از تزریق ژل غذا بخورید. اگر قبل از تزریق برای شما بی‌حسی تزریق کردند، بهتر است قبل از غذا خوردن صبر کنید تا بی‌حسی از بین برود. خوردن در حالت بی‌حسی می‌تواند بسیار سخت و خطرناک باشد، اما خوشبختانه بی‌حسی باید در عرض چند ساعت یا کمتر از بین برود.

از غذاهای کثیف یا سخت به خوردن خودداری کنید. شما می‌خواهید صورت خود را تمیز نگه دارید و از مالش لب یا پاک کردن صورت خود بپرهیزید؛ بنابراین غذاهایی را که خوردن آنها آسان است را انتخاب کنید. همچنین توصیه می‌شود از غذاهای بسیار شور یا تند پرهیز کنید. غذاهای شور یا تند می‌توانند لب‌ها را تحریک کنند و باعث شوند لب‌های خود را لمس یا مالش دهید.

هنگام نوشیدن آب، از نی استفاده نکنید؛ زیرا فشار لب‌ها روی هم می‌تواند به آن‌ها فشار وارد کند و باعث درد و تورم شود. در غیر این صورت، هیچ محدودیتی در مورد آنچه می‌توانید بعد از پرکننده لب بخورید وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: ۷ راهکار مفید برای آرامش ذهن و داشتن خواب راحت

آیا می‌توانید بعد از تزریق ژل لب سیگار بکشید یا بنوشید؟

بهتر است تا ۲۴ ساعت پس از تزریق ژل لب از مصرف الکل یا سیگار خودداری کنید. الکل می‌تواند به‌عنوان رقیق کننده خون عمل کند که احتمال کبودی، التهاب و تورم را افزایش می‌دهد. نوشیدن الکل همچنین می‌تواند آب بدن شما را کم کند و توصیه می‌شود پس از مصرف پرکننده لب، مقدار زیادی آب بنوشید و هیدراته بمانید.

متخصصین می‌گویند که سیگار کشیدن خطر ابتلا به عفونت را پس از دریافت پرکننده لب افزایش می‌دهد، بنابراین باید از مصرف آن اجتناب کرد. سیگار کشیدن همچنین باعث چروک شدن لب‌های شما می‌شود که می‌تواند به لب‌ها فشار وارد کند و بعد از تزریق دردناک باشد. سعی کنید حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از مصرف فیلر لب از سیگار کشیدن خودداری کنید.

آیا می‌توانیم پس از تزریق ژل لب به دندانپزشک مراجعه

کنیم؟

تزریق فیلر لب

پس از انجام تزریق لب، باید از برنامه ریزی برای هر گونه ویزیت دندانپزشکی خودداری کنید. پزشکان توصیه می‌کنند یکی از بزرگ‌ترین خطرات انجام کارهای دندانپزشکی پس از تزریق ژل لب است. این می‌تواند باعث تروما و عفونت شود. ما به‌طورکلی توصیه می‌کنیم دو هفته بعد از پرکننده صبر کنید تا هر گونه کار دندانی انجام شود.

آیا می‌توانید بعد از پرکننده‌های لب دوش بگیرید؟

هیچ محدودیتی برای دوش گرفتن پس از تزریق فیلر لب وجود ندارد. صورت خود را تمیز نگه دارید تا خطر عفونت کاهش یابد. اما چند نکته وجود دارد. از محصولات مراقبت از پوست و پاک‌کننده‌های ملایم و بدون عطر استفاده کنید. هنگام شستن صورت خود مراقب باشید. از محصولات لایه‌بردار خودداری کنید. هنگام دوش‌گرفتن مستقیماً لب‌های خود را لمس نکنید.

از دمای گرم خودداری کنید. برای دوش گرفتن از آب ولرم استفاده کنید و از اتاق‌های بخار، سونا یا جکوزی خودداری کنید. دمای گرم می‌تواند جریان خون و فشارخون را افزایش دهد که می‌تواند تورم و کبودی را بدتر کند. عرق کردن نیز می‌تواند لب‌ها را تحریک کند.

آیا می‌توان بعد از تزریق ژل لب ورزش کرد؟

مراقبت از لب

پس از تزریق ژل لب باید از انجام ورزش‌های شدید به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت اجتناب شود. افزایش فعالیت بدنی و دمای بدن می‌تواند باعث جریان خون در ناحیه لب شده و هر گونه تورم، کبودی یا ناراحتی را بدتر کند. عرق کردن در حین ورزش می‌تواند باکتری‌ها را به ناحیه لب وارد کند و خطر عفونت در محل‌های تزریق را افزایش دهد.

تعریق همچنین می‌تواند باعث کم آبی بدن شود، بنابراین حتماً آب زیادی بنوشید تا جایگزین مایعات شود. اگر در یکی دو روز اول پس از مصرف پرکننده لب باید ورزش کنید، سعی کنید به پیاده‌روی یا سایر فعالیت‌های سبک ادامه دهید. سعی کنید صبح زود، اواخر عصر یا در آب‌وهوای مطبوع ورزش کنید تا از گرما دوری کنید.

آیا می‌توان بعد از تزریق ژل لب از قرص مسکن استفاده کرد؟

مراقبت از ژل لب

مسکن‌هایی مانند استامینوفن معمولاً برای کنترل هرگونه درد یا تورم پس از مصرف پرکننده لب مناسب هستند. از مسکن‌های ضد درد و ضدالتهابی مانند ایبوپروفن یا موترین باید اجتناب شود؛ زیرا آنها همچنین به‌عنوان رقیق‌کننده خون عمل می‌کنند که می‌تواند کبودی و تورم را افزایش دهد.

کرم آرنیکا ممکن است برای کاهش کبودی در ناحیه تحت درمان استفاده شود. مکمل‌های ویتامین E می‌توانند کبودی را بدتر کنند، بنابراین باید تا چند روز پس از تزریق از مصرف آن‌ها خودداری کرد. بهترین درمان برای کنترل هر گونه درد و تورم، مالش لب با یخ است. به آرامی یک کیسه یخ پیچیده شده در حوله یا پارچه را چند بار در روز به لب‌های خود بمالید.

چند سؤال رایج در مورد مراقبت‌های پس از تزریق ژل لب:

آیا می‌توانم از بالم لب بعد از تزریق بر روی لب استفاده کنم؟

می‌توانید بعد از درمان از بالم لب استفاده کنید، اما فقط درصورتی‌که قبلاً باز نشده باشد. آن را به‌آرامی به لب‌هایتان بمالید؛ زیرا فشار ممکن است باعث تورم شود.

لب‌ها پس از تزریق ژل لب تا چه مدت متورم می‌مانند؟

تورم پس از پرکننده لب معمولاً در عرض یک هفته از بین می‌رود.

آیا ماساژ دادن لب‌ها بعد از فیلر خوب است؟

بعد از درمان لب‌های خود را ماساژ ندهید. اعمال هر گونه فشار به لب‌های تزریق شده ممکن است باعث تورم و کبودی شود. بااین‌حال، پزشک شما ممکن است ناحیه تحت درمان را به‌آرامی ماساژ دهد تا هرگونه توده از بین برود.

آیا می‌توانید بعد از پرکننده لب به پهلو بخوابید؟

پس از عمل پرکننده لب، بهتر است ۲۴ تا ۴۸ ساعت به پشت بخوابید. خوابیدن به پهلو ممکن است باعث جابه‌جایی فیلر و در نتیجه نامتقارن شدن لب‌ها شود.

مراقبت از تزریق فبلر لب

نکات کلیدی برای مراقبت پس از تزریق ژل لب

• لب‌های خود را با یخ ماساژ دهید.

• لب‌های خود را تمیز نگه دارید و بادقت دوش بگیرید.

• در صورت نیاز استامینوفن را مصرف کنید.

• غذاهای سبک بخورید و مقدار زیادی آب بنوشید.

• در صورت داشتن هر گونه سؤال یا نگرانی، یک قرار ملاقات بعدی با پزشک خود بگیرید.

• از فعالیت ورزشی سنگین خودداری کنید.

• از قرار گرفتن در دمای بالا اجتناب کنید.

• از مصرف داروهای NSAID یا داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.

• سیگار نکشید و الکل ننوشید.

• از نوشیدنی‌های نی دار استفاده نکنید.

• لب‌های خود را لمس نکنید.

• نبوسید یا لب‌ها را ماساژ ندهید.

سخن آخر

تزریق ژل یا فیلر به لب یک روش آرایشی محبوب است که لب‌های شما را حجیم و زیبا می‌کند. این روش درمانی سریع و سرپایی محسوب می‌شود و به مراقبت‌های خاص و سنگینی نیاز ندارد؛ اما لازم است تا برای داشتن بهترین نتیجه همه گزینه‌ها را بدانید و برای مصرف دارو حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: greatcitymedical

دسته بندی شده در: