فصل یکی از مواردی که باید پیش از انتخاب هر عطری در نظر بگیرین. اگر واقعا می‌خواید افراد اطراف خودتون رو تحت تأثیر قرار بدید، باید با تغییر لباس در هر فصل، بوی خودتون رو هم تغییر بدید. دقیقا مثل اینکه اگه لباس‌های تابستانی خودتون رو تو زمستان بپوشید، ظاهر خوبی نمی‌گیرین؛ زدن یه عطر مناسب روزهای گرم تابستان تو زمستون هم می‌تونه برای اطرافیانتون حس بدی القا کنه. تو این مطلب تصمیم گرفتیم در مورد ویژگی‌های یک عطر مناسب پاییزی یا ادکلن‌های پاییزی که شامل انواع عطر پاییزی زنانه و عطر پاییزی مردانه می‌شه صحبت کنیم تا بتونید به کمک نکات ارائه شده یه عطر مناسب برای خودتون خریداری کنین. پس خوندن ادامه این مطلب رو از دست ندید!

 

انتخاب عطر مناسب برای هر فصل واقعا کار دشواری نیست، فقط باید بدونید که واقعا چه عطری برای پوست و حس و حال شما مناسبه. از طرفی باید اونقدر باکیفیت باشه که رایحه عالی بر روی پوست باقی بذاره و در پایان روز عطر ملایمی از اون باقی بمونه. احتمالاً می‌دونید که دما تأثیر زیادی در نحوه درک یک عطر داره. مثلا هوای گرم باعث تشدید رایحه‌های مختلف میشه، در حالی که هوای سرد میزان تبخیر اون‌ها رو کاهش میده. به همین دلیل که فصل یکی از مواردی که باید پیش از انتخاب هر عطری در نظر بگیرین. 

 

نکاتی که باید پیش از خرید یک عطر پاییزی در نظر بگیرید

همیشه کارشناسان توصیه می‌کنن که پیش از خرید هر عطری مانند یه عطر پاییزی، باید به نکات مشخصی توجه کرد تا رایحه ماندگارتری حاصل بشه. عطرها اصولا حاوی روغن‌های اساسی هستن که واکنش متفاوتی در برابر میزان دما و نوع پوست دارن و به همین دلیل معمولا در دمای مشخصی از محیط یا بدن رایحه عطرها از رایحه اصلی خود به رایحه‌ای مطبوع یا رایحه‌ای غالب تبدیل میشه. اصولا این میوه‌ها، سبزیجات و گل‌های خاص یک فصل هستن که رایحه عطر اون فصل رو تشکیل میدن. به همین دلیل برای فصل پاییز رایحه‌های طبیعی سبک و ملایم مرکبات، چوب (درخت سرو، کهربا و بلوط)، سیب، کدو تنبل، گل‌های پاییزی به همراه ادویه‌های گرم و تند پاییزی دارچین، میخک، جوز هندی و زنجبیل برای تولید انواع عطر پاییزی استفاده می‌شن. شما می‌تونین با انتخاب رایحه‌های گرم و دوست‌داشتنی عطرهای پاییزی، در هوای نیمه سرد آن کمی به وجود خودتون گرما بدید. به عنوان نمونه، برخی از بهترین عطرهای پاییزی مثل عطر ادکلن دیپتیک پاریس تام دائو ادوپرفیوم (Diptyque Paris Tam Dao Eau de Parfum) و عطر ادکلن سرج لوتنس فمینیت دو بویس (Serge Lutens FeminiteDu Bois) هر دو حاوی زنجبیل، صندل، مشک و وانیل هستن. 

عطر پاییزی

از نکات دیگه‌ای که باید به اون‌ها توجه کنین، میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع پوست خودتون رو بشناسین. از اونجایی‌که ۴ نوع پوست مختلف از جمله طبیعی، چرب، خشک و حساس وجود داره، باید قبل از انتخاب ادکلن یا عطر نوع پوست رو در نظر گرفت. اصولا بوی عطرها روی پوست چرب ماندگارتر، چون عطرها در اثر خشکی پوست زودتر جذب می‌شن و از بین میرن. 
  • فرمول مناسب خودتون رو پیدا کنین. تفاوت غلظت نت‎ها (موادی که تعیینکننده بو و رایحه نهایی عطر یا ادکلن هستن) در عطرهای مختلف بر شدت تبدیل رایحه عطر و مدت زمان ماندگاری اون تأثیر زیادی داره، اگرچه دما هم در اینجا عاملی مهمیه. پس پیش از خرید عطر مناسب پاییزی خودتون روی فرمولاسیون و ترکیبات تشکیل‌دهنده اون دقت بیشتری کنین. مثلا عطرهای حاوی الکل زیاد سریعتر محو می‌شن، زیرا الکل در تماس با بدن و افزایش دما سریعتر بخار می‌شه و رایحه عطر رو هم با خودش تبخیر میکنه. در فصل پاییز بهتره به فرمول‌های معطر نزدیک بشین که کمی قوی‌تر هستن و دوام بیشتری دارن. در این حالت احساس گرمای بیشتری خواهید کرد.
  • به تمایل غذایی خود در فضل پاییز دقت کنین. اگر در فصل پاییز همیشه تمایل به خوردن مواد غذایی خاصی دارید، همین مساله راهنمای خوبی برای شما پیش از انتخاب یک عطر هست. مثلا اگه دوست دارید در منزل بمونید و پاپ‌کورن بخورید، عطرهای زیادی با نت پاپ‌کورن وجود داره. از اونجایی‌که مصرف انواع شکلات، کارامل و کیک در فصل پاییز افزایش پیدا می‌کنه، درصد زیادی از ادکلن‌های پاییزی با رایحه شکلات یا وانیل هستن. 

چون پاییز فصل گذار از تابستان به زمستان هست، معمولا در عطرهای پاییزی نت‌های گرمی مثل نارگیل که نماد تابستان با نت‌های سردی مثل رایحه جنگل‌های خیس ترکیب می‌شن. شما می‌تونین بر حسب تمایل عطری رو خریداری کنین که شدت نت‌های سرد و گرم اون کمتر یا بیشتر باشه.

بیشتر بخوانید: تشخیص عطر اورجینال از تقلبی در کمترین زمان

 

انواع عطر پاییزی مناسب آقایان و خانم‌ها

اصولا انواع عطر پاییزی مردانه با انواع عطر پاییزی زنانه با توجه به احساسات و ماهیت متفاوت خانم‌ها و آقایان تفاوت‌هایی دارن. در این بخش به چند عطر پاییزی معروف مردانه و زنانه سال ۲۰۲۰ برای آشنایی بیشتر شما اشاره خواهیم کرد.

عطرهای پاییزی مردانه

عطر مردانه جیمی چو اینتنس

۱. عطر مردانه جیمی چو اینتنس (Jimmy choo Man Intense). این عطر مردانه خوش‌بو و شیک پاییزی تونست در سال ۲۰۲۰ یکی از انتخاب‌های اول هنرپیشه‌های معروف هالیوود بشه. رایحه اون از میوه‌های پاییزیه و ماندگاری زیادی داره. در اصل از نت‌های شگفت‌انگیز فلفل صورتی، برگ آناناس، اسطوخودوس و طالبی تشکیل شده و مناسب مردان خوش‌قریحه ست.

 

عطر تروساردی قرمز مردانه

۲. عطر مردانه تروساردی قرمز (Trussardi Uomo The Red). از دیگر عطرهای پاییزی محبوب آقایان که با استقبال زیادی مواجه شد می‌توان به تروساردی اشاره کرد. گرمی رنگ‌های پاییزی در طرح شیشه اون مشهود و در اصل ترکیبی از نت‌های دانه توکا، چرم و نعنا هست. توصیه می‌کنیم حتما این عطر عالی رو امتحان کنین.

 

عطر مردانه بوتگا

۳. عطر مردانه بوتگا. این عطر انتخاب بسیاری از آقایان مشکل‌پسنده. نت اصلی اون ترکیبی از هل و سدره که کمی رایحه تلخی داره و پس از گذشت مدتی از اسپری اون، نت‌های ترکیبی فلفل قرمز و دانه تونکا خودشون رو نشون میدن. ماندگاری زیادی داره و از هوم پرفیوم‌ها محسوب می‌شه.

 

عطرهای پاییزی زنانه

عطر دسکوارد

۱. عطر زنانه دسکوارد (DSQUARED). این عطر پاییزی زنانه یکی از انتخاب‌های همیشگی خانم‌های شیک‌پوش برای مهمانی‌های مجلل هست. نت اصلی اون ترکیبی از نارنگی، زنجبیل، فلفل صورتی هست که پس از گذشت مدتی با رایحه گرم کل آفتابگردان و شکوفه پرتقال جایگزین می‌شه. توصیه می‌کنیم برای خرید این عطر کمی عجله کنید!

 

لا ویه اِست بِل

۲. عطر زنانه لا ویه اِست بِل (La Vie Est Belle) از برند لانکوم. لانکوم از برندهای معروف خانم‌های لاکچریه. عطر زنانه لا ویه اِست بِل از این برند، نت اصلی رمانتیکی داره که ترکیبی از گل‌های مختلف و اسانس‌های شیرینه. این عطر آنقدر معروف شد که در سال ۱۹۹۷ فیلمی به نام اون ساخته شد.

 

عطر زنانه دیور

۳. عطر زنانه کریستین دیور. کریستین دیور یکی از معروفترین عطرهای پاییزی در بین خانم‌ها هست. چرا که ترکیبی از گل‌های رز و یاسمنه و در فصل پاییز نت‌های الهام‌بخش و قوی القا می‌کنه. اگه به اسانس گل علاقه دارین این عطر یکی از بهترین گزینه‌هاست.

 

حرف آخر!

اگر عاشق عطر هستین، پاییز زمان مناسبی برای انتخاب عطرهای منحصر به فردیست. می‌تونید از نکات اشاره شده در این مطلب استفاده کنین و با توجه به سلیقه و روحیات خودتون، یک عطر مناسب پاییزی رو انتخاب کنین. اگر بعد از مطالعه این مطلب به فکر خرید یک عطر پاییزی افتادین، فروشگاه اینترنتی تگموند با بیش از ۳۰۰ برند معتبر داخلی و خارجی می‌تونه در داشتن یک خرید پرسود و اصل به شما کمک کنه.

ورود به فروشگاه اینترنتی تگموند

راستی! باعث خوشحالی ماست که نظرتون راجع به این مطلب رو پایین همین صفحه برای ما بنویسین تا با دیدگاه شما بیشتر آشنا بشیم 🙂

دسته بندی شده در: