سال‌هاست که افراد به دنبال روشی برای از بین بردن دائمی موهای زائد هستند و درمان‌های خانگی زیادی را برای این موضوع استفاده کرده‌اند. اما بهترین روش از بین بردن دائمی موهای زائد چیست؟ لیزر موهای زائد یکی از بهترین و ایمن‌ترین روش‌های از بین بردن موهای زائد بدن است که به صورت دائمی بیش از ۸۰ درصد موهای زائد شما را از بین خواهد برد. در این مقاله از تگ‌مگ هر آنچه در مورد لیزر موهای زائد نیاز است بدانید را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم.

لیزر چیست؟

حتماً برای شما هم سؤال شده است که لیزر چیست؟ لیزر دستگاهی است که نور را به صورت پرتو‌های متمرکز و باریک با طول موج مشخص ساطع می‌کند و می‌تواند برای درمان ضایعه‌های پوستی، از بین بردن مو‌های زائد، پاک کردن تتو و عمل‌های زیبایی و پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع دستگاه لیزر

دستگاه‌های لیزر انواع مختلف زیادی دارند که هر کدام از آن‌ها دارای مزایا و معایبی است. در ادامه ۴ مدل از مشهورترین انواع دستگاه لیزر را معرفی می‌کنیم. اگر تصمیم دارید که برای از بین بردن مو‌های زائدتان از لیزر کمک بگیرید تا انتهای این مقاله با ما باشید.

لیزر الکساندرایت با طول موج ۷۵۵ نانومتر

لیزر الکساندرایت یکی از دستگاه‌های برتر لیزر جهان در رفع موهای زائد است. این دستگاه توسط شرکت Cynosure ارائه شد و از امتیازات آن قابل تنظیم بودن طول موج و انرژی است. بیشتر مراکز لیزر از این دستگاه برای مشتریان خود استفاده می‌کنند.

لیزر دایود با طول موج ۸۱۰ نانومتر

لیزر دایود برای تمام انواع پوست قابل استفاده است. این دستگبه دلیل قدرت نفوذ بالایی که دارد می‌تواند موهای زیرپوستی را نیز از بین ببرد. این لیزر ساخت شرکت Lumenis است.

لیزر ان‌دی-یاگ ND-Yag با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر

این دستگاه بهترین گزینه برای پوست‌های تیره و بسیار تیره (مدل پوستی ۵ و ۶) است. این دستگاه به صورت معمول برای لیزر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد مگر در کشورهایی که غالب رنگ پوست افراد تیره و بسیار تیره است.

دستگاه آی پی ال IPL

این دستگاه بسیار ارزان است و سهولت استفاده آن را بسیار رایج کرده است. دستگاه آی پی ال لیزر محسوب نمی‌شود و درواقع به واسطه نور ساتع شده از لامپ گزنون موهای زائد را از بین می‌برد.

انواع دستگاه لیزر موهای زائد

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

دستگاه لیزر الکساندرایت بهترین دستگاه لیزر موهای زائد است. این دستگاه به واسطه داشتن قابلیت تنظیم موج می‌تواند برای هر نوع پوست و مویی استفاده شود. همچنین داشتن سیستم خنک کننده (کولینگ) بسیار قوی در رضایت مصرف کننده و کاهش آسیب پوستی بسیار مؤثر است. دستگاه لیزر الکساندرایت بیشترین کارایی و کمترین آسیب را برای فرد به همراه دارد و اثرات آن طولانی و عوارض آن کوتاه مدت است.

لیزر چگونه موها را از بین می برد؟

لیزر یکی از بهترین روش‌های دائمی از بین برنده موهای زائد است. چندین سال است که به عنوان یک روش محبوب از بین بردن موهای زائد توسط افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. درواقع لیز نوری قوی است که به راحتی به رنگ‌دانه داخل فولیکول مو نفوذ کرده و آن را از بین می‌برد. به همین خاطر است که هرچه مو تیره‌تر و ضخیم‌تر باشد، تأثیر بیشتری دارد.

نحوه انجام لیزر موهای زائد

در فرایند لیزر موهای زائد، دستگاه لیزر به صورت متمرکز پرتویی را ساطع می‌کند که توسط رنگ‌دانه‌ها (ملانین) مو جذب می‌شود و سبب از بین رفتن فولیکول می‌شود. این روش بدون درد است و تنها به واسطه داغ بودن اشعه ممکن است اندکی احساس سوزش لحظه‌ای داشته باشید.

نحوه انجام لیزر موهای زائد

مزایای لیزر موهای زائد

یکی از اصلی‌ترین مزایای لیزر موهای زائد، از بین رفتن دائمی فولیکول‌ها و توقف رشد آن‌هاست. این روش بر خلاف روش‌های سنتی که تنها به‌صورت موقت موها را از بین می‌برد، رشد مو را به صورت دائمی متوقف می‌کند.

از دیگر مزایای لیزر موهای زائد بدن، امکان تطابق آن با قسمت‌های مختلف بدن است. لیزر یک روش جامع برای متوقف کردن رشد موهای زائد است و برای تمامی ناحیه‌های بدن نظیر پا، دست، بازو، زیر بغل، بیکینی و پشت قابل استفاده است.

دیگر برتری لیزر موهای زائد نسبت به روش‌های سنتی، نداشتن دوران نقاهت و عدم بروز جوش بعد از لیزر است.

نکات لیزر موهای زائد

با این حال، توجه به این نکته ضروری است که لیزر موهای زائد بدن ممکن است برای همه مناسب نباشد. افرادی با انواع پوست یا شرایط پزشکی خاص ممکن است نتوانند این روش را با خیال راحت انجام دهند. قبل از انجام هر نوع درمان زیبایی مهم است که با یک متخصص واجد شرایط مشورت کنید.

مراقبت های قبل و بعد لیزر موهای زائد

بیشترین تاثیر لیزر برا چه افرادی است؟

  • افراد دارای پوست روشن مو‌های تیره و ضخیم
  • افرادی که اختلالات هورمونی ندارند
  • بیمارانی که پوست های تیره تر دارند را هم می‌توان به شکل موثری درمان کرد اما تاثیر لیزر روی پوست‌های روشن با موهای سیاه بسیار بیشتر است.

مضررات لیزر و افرادی که نباید از آن استفاده کنند

  • استفاده دارو‌هایی مثل کورتون، مینوکسیدیل و دارو‌های هومونی که باعث افزایش رشد مو می‌شود.
  • در صورت مصرف راکوتان باید از مصرف آن ۶ ماه گذشته باشد.
  • در صورت مصرف ترتینونین در ناحیه مربوطه، از ۲-۴ هفته قبل قطع شود.
  • ۱-۳ ماه قبل از لیزر ازسولاریوم یا آفتاب گرفتن پرهیز کنید.
  • افراد مبتلا به بیماری‌هایی نظیر پسوریازیس، لیکن پلان، ویتلیگو (برص) احتمال ایجاد ضایعات پوستی در محل لیزر را بیشتر می‌کنند.

اقدامات قبل و بعد از لیزر

  • از یک ماه قبل از لیزر از کندن موها خود داری کنید و تنها از قیچی و ژیلت برای اصلاح موهای زائد خود استفاده کنید. موچین، کرم‌های موبر و اپیلاسیون می‌تواند باعث تأثیر نداشتن لیزر شود.
  • آخرین شیو باید ۲۴ ساعت قبل از لیزر باشد.
  • در صورتی که به درد حساس هستید می‌توانید قبل شروع جلسه از پمادهای بی‌حس‌کننده استفاده کنید.
  • بعد از لیزر در فواصل ابتدا ۴۸ ساعت، سپس دو هفته و سپس ۴۸ ساعت قبل جلسه بعدی لیزر شیو کنید.

مراقبت های قبل و بعد لیزر

سخن پایانی

لیزر موهای زائد یک روش مؤثر برای از متوقف کردن رشد موهای زائد است. این روش نتایج طولانی مدتی دارد و به واسطه تطبیق پذیری و قابل استفاده بودن برای تمام بدن، به یک روش محبوب و ایده‌آل برای افراد تبدیل شده است. لیزر یکی از روش‌های جامع و بدون درد از بین بردن مو است. حال شما به ما بگویید که آیا تجربه لیزر داشته‌اید؟ کدام یک از روش‌های اصلاح موهای زائد را ترجیح می‌دهید.

 

دسته بندی شده در: