اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که برای به دست آوردن لطافت و زیبایی پوستتان بسیار هزینه می کنید، سخت در اشتباهید. شما بدون هیچ گونه هزینه اضافی و فقط با استفاده از همین موادی که هر روز با آنها سر و کار دارید می توانید بیشترین بهره را ببرید. خوب است بدانید که بسیاری از همین کرم ها و لوسیون های گران قیمت نیز از دم دست ترین مواد تشکیل شده اند. یکی از پرخاصیت ترین چیزهایی که می توانید از آن استفاده کنید، «نمک دریا» است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از این اکسیر بدانید با تگ‌موند همراه باشید.

اگر میخواهید تفاوت میان «نمک معمولی» و «نمک دریا» را بدانید، باید به شما بگوییم که تفاوت عمده آن ها در املاحی است که در نمک دریا وجود دارند اما در نمک معمولی یافت نمی شوند. زیرا نمک معمولی در کارخانه تصفیه می شود و املاح سنگین آن نظیر پتاسیم، منیزیم ، کلسیم و سدیم آن جدا می شوند و موادی دیگر نظیر ید به آن افزوده می شود. پس نمک معمولی دستخوش تغییرات زیادی قرار می گیرد که خواص آن برای پوست از بین می رود.

نمک دریا از دیرباز مورد توجه ورزشکاران قرار می گرفته است. زمانی که افراد پس از طی یک دوره ورزش طولانی برای استراحت، استحمام می کردند، از نمک دریا استفاده می نمودند. شما بعد از پیاده روی های طولانی می توانید یک ظرف را از آب گرم پر کرده و مقداری نمک دریا و جوش شیرین به آن بیافزایید. سپس پاهای خود را در این محلول ماساژ دهید. بعد از مدتی خواهید دید که خستگی شما به شدت کاهش پیدا کرده و همچنین از ورم کردن پاها جلوگیری می شود.

از قدیم از نمک دریا برای سفید کردن دندان ها نیز استفاده می شده است. ترکیب نمک دریا و جوش شیرین، یا نمک دریا و پودر ذغال علاوه بر اینکه دندان ها را سفید می کنند، موجب تقویت و استحکام دندان ها نیز می شوند.

از نمک دریا به منظور پاکسازی پوست و افزایش شادابی آن نیز بهره ببرید. وان حمام خود از آب گرم پر کنید و مقدار کمی نمک دریا به آن بیافزایید. دقت کنید که بیشتر از نصف فنجان نمک به آب اضافه نکنید زیرا استفاده بیش از اندازه از نمک دریا هم می تواند آسیب زننده باشد و پوست شما را بسوزاند. سپس به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در این محلول دراز بکشید. بعد از استفاده مداوم از این روش خوهید دید که پوست شما بسیار لطیف تر و شاداب تر شده و دیگر از خشکی پوست خبری نیست. علاوه بر اینکه نمک دریا با پاکسازی منافذ پوستی، اکسیژن رسانی به پوست و بدن را افزایش می دهد و این امر موجب آرامش شما خواهد شد.

حتی از نمک دریا می توانید برای شستشوی مو و سر هم بهره ببرید. ماساژ پوست سر با محلول آب و نمک دریا هم شوره سر را کاهش می دهد و هم اینکه چربی پوست سر را کنترل می کند. شما می توانید مقداری از نمک دریا را نیز به شامپوی خود نیز اضافه کنید و سپس موها و سر خود را با آن بشویید.

محلول آب و نمک دریا برای استحکام پاکسازی ناخن ها نیز موثر است. به صورت روزانه ناخن های خود را در این محلول قرار دهید و سپس با یک مسواک نرم ناخن های خود را بشویید.

شما از نمک دریا در اکثر ماسک های خانگی تان می توانید استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که در استفاده از آن خط تعادل را پیش بگیرید.

دسته بندی شده در: