اکثر افراد روزانه از انواع عطر ها و ادکلن ها استفاده می کنند. در واقع عطری که شما انتخاب می کنید، نشان دهنده شخصیت و البته سلیقه شماست. افراد هنگامی که بوی عطر شما به مشامشان می رسد، ناخودآگاه به یاد شما خواهند افتاد. استفاده از عطر و ادکلن نکات خاصی دارند که ما در تگموند به شما آموزش خواهیم داد.

قبل از هرچیزی بهتر است که با انواع عطر و ادکلن آشنا شویم. در واقع این مهم ترین دلیل برای تفاوت قیمت بین عطرها به شمار می رود. دلیل بعدی تفاوت قیمت در عطرها نوع اسانسی است که در آن ها استفاده می شود. برخی اسانس ها بسیار خاص هستند و بالطبع به دست آوردن آن ها یا ساخت آن ها بسیار مشکل می باشد، یا گیاهی که اسانس از آن بدست می آید بسیار نایاب و دست نیافتنی است. دلیل دیگر تفاوت قیمت عطر ها، تفاوت در برند و مارک آن عطر است. برخی برندها صرف اینکه محصولات لوکس تولید می کنند، عطرهایشان را هم گران تر می فروشند.

رایحه های خوش موسوم در بازار به طور کلی به دسته بندی زیر تقسیم می شوند. این دسته بندی بر اساس خلوص عطرها می باشد. یعنی چند درصد از آن ها الکل و چند درصد عطر می باشد.

پرفیوم

پرفیوم ها بادوام ترین نوع عطر ها هستند. درواقع رایحه ای که با عنوان پرفیوم به فروش می رسد شامل ۲۰ تا ۳۰ درصد اسانس روغنی و مابقی الکل است. پرفیوم ها حدود ۶ تا ۸ ساعت، بسته به نوع مطرف ماندگاری دارند.

ادو پرفیوم

این گروه در رتبه بعدی قرار دارد و شامل ۱۵ تا ۲۰ درصد اسانس روغنی و مابقی الکل است. ماندگاری این ها کمی کمتر از پرفیوم ها و حدود ۴ تا ۵ ساعت می باشد. البته به همین نسبت قیمت کمتری نیز دارند.

ادوتویلت

آن ها شامل ۲ تا ۱۵ درصد اسانس روغنی هستند و ماندگاری آن ها در حدود ۲ تا ۳ ساعت است. برای استفاده روزانه مناسب هستند.

ادوکلن

در رتبه آخر قرار دارند. شامل تنها ۲ تا ۴ درصد اسانس روغنی هستند. ماندگاری آن ها حداکثر ۲ ساعت است. مردان از این نوع استفاده می کنند.

هر عطری از سه بخش مختلف تشکیل می شود. این سه بخش معمولا روی بسته بندی عطر ها درج می شود زیرا در هنگام خرید امکان تست هرسه قسمت وجود ندارد. این سه قسمت شامل زیر است:

رایحه پایه یا تاپ نوت:

این همان اولین رایحه است که پس از استعمال عطر به مشام می رسد. این رایحه در انتخاب عطر برای خرید بسیار مؤثر است. معمولا اولین رایحه بوی تازه و تندی دارد و به سرعت از بین می رود و تغییر می کند. ماندگاری این رایحه حدود ۱۵ تا ۱۲۰ دقیقه بعد از استعمال است.

رایحه ثانویه یا میدل نوت:

این رایحه بعد از تبخیر رایحه اول به مشام می رسد و ماندگاری طولانی تری دارد. معمولا رایحه دوم ملایم کننده رایحه اول است و از ۳۰ تا ۳۰۰ دقیقه بعد از استعمال عطر به مشام می رسد. رایحه اصلی عطر همین رایحه دوم است که باید به آن توجه کرد.

رایحه پایانی یا بیس نوت:

بعد از از بین رفتن دو رایحه قبلی آشکار می شود و درنهایت برای شما خواهد ماند. ماندگاری آن حداکثر تا ۸ ساعت بعد از استعمال عطر است و در دو مرحله قبل احساس نمی شود.

ادامه مطلب را در قسمت دوم بخوانید.

 

دسته بندی شده در: