شما می‌دونین هرکدام از برس‌های آرایشی چه کاربردی دارن؟ به چه تعداد برس آرایشی نیاز دارین؟ و یا این که بهترین برس‌های آرایشی چه ویژگی‌هایی دارن؟ ما کاملا درک می‌کنیم دونستن این که به چه برس‌هایی برای آرایش احتیاج دارین و نحوه استفاده از اون‌ها می تونه چقدر باعث سردرگمی و حتی دردسر شما بشه! به خاطر همین قصد داریم توی این مطلب با معرفی لیست کاملی از برس‌های آرایشی و کاربرد اون‌ها، به شما کمک کنیم تا یک بار برای همیشه از این سردرگمی نجات پیدا کنین.

چرا باید برس‌های آرایشی رو بشناسین؟

انواع برس آرایشی

حتما برای شما هم پیش اومده که قصد خرید یک برس آرایشی رو داشتین اما با دیدن مدل‌های مختلفی که توی بازار وجود داره شوکه شدین! ما این مطلب رو برای شما نوشتیم تا با کمک این اطلاعات بتونین به فروشگاه‌های مختلف سر بزنین و بدونین دقیقا به دنبال چه نوع برسی هستین. در نظر داشته باشین حتی اگر برای زدن رژگونه به برس احتیاج داشته باشین، با سه مدل مختلف از برس رژگونه مواجه می‌شین؛ اما کدام یکی از اون‌ها مناسب شماست؟ شما فقط به یک برس رژگونه احتیاج دارین و وجود برس‌های مشابه می‌تونه شما رو در خرید سردرگم کنه. این موضوع در مورد انواع مختلفی از برس‌ها صدق می‌کنه. البته خیالتون راحت باشه! ما در ادامه این مطلب معروف‌ترین برس‌ها رو به شما معرفی خواهیم کرد:

  1. برس کانسیلر

برس کانسیلر

به طور معمول ممکنه ظاهر این برس شما رو یاد یک قلموی نقاشی بندازه؛ اما با موهای محکم‌تر و کمی متراکم تر. همچنین این نوع برس معمولاً از الیاف مصنوعی ساخته می شه. شما می‌تونین از این نوع برس آرایشی برای زدن کانسیلر در زیر چشم و همچنین سایه چشم‌هایی که بافت کرمی دارن استفاده کنین.

  1. برس ابرو

برس ابرو

 مثل برس کانسیلر، برای خرید این نوع برس هم شما باید به دنبال برس‌هایی با موهای متراکم و محکم باشین. از این برس می‌تونین برای کادربندی و پر کردن ابروها و همچنین برای استفاده از خط چشم ژلی استفاده کنین. خبر خوب این که این نوع برس‌ها معمولاً قیمت پایینی دارن و با این که کاربرد زیادی دارن از ارزان ترین برس‌های آرایشی هستن.

  1. برس ترکیب‌کننده

برس ترکیب کننده

قطعا این نوع برس، مورد علاقه شما برای استفاده از سایه چشم خواهد بود. به طور کلی ، هرچقدر سر برس گردتر و بزرگتر باشه، از کیفیت بالاتری برخورداره. این نوع برس آرایشی برای استفاده افراد مبتدی کاملا مناسبه و همچنین یک برس عالی برای ترکیب کردن سایه چشم به حساب میاد.

  1. برس مدادی

برس مدادی

اگر شما هم از طرفدارهای آرایش اسموکی برای چشم هستین؛ داشتن این برس برای شما ضروریه! این برس سر نسبتا کوچکی داره و ظاهرش بیشتر از هرچیزی به نوک مداد شباهت داره. با استفاده از این نوع برس آرایشی می‌تونین به راحتی قسمت زیر مژه‌های پایین رو سایه بزنین. مطمئن باشین استفاده از این روش آرایش تمیزتری رو نسبت به وقتی که از سایه‌های مدادی استفاده می‌کنین به شما نشون می‌ده.

  1. برس مسطح سایه چشم

برس سایه مسطح

از نظر ما این نوع برس یکی از مهمترین ابزارهاییه که شما، برای داشتن یک آرایش چشم بی‌نقص، لازم دارین. این برس سایه، یکی از معدود برس‌هاییه که شما واقعا بهش احتیاج دارین! همچنین این برس برای ایجاد یک پایه سایه تمیز می‌تونه بیش از حد تصورتون کمک کننده باشه. اگر به دنبال یک برس سایه مسطح هستین که جنس خوبی داشته باشه؛ به دنبال برسی بگردین که موهای محکم، متراکم و نسبتا ضخیم داره. بهتره بدونین اکثر آرایشگرها ترجیح می‌دن از برس‌های سایه با موهای طبیعی استفاده کنن.

  1. برس مژه و ابرو

برس مژه و ابرو

این نوع برس، قبل از هر چیزی، برای مرتب کردن مژه‌ها و ابروها انتخاب خوبی به نظر می‌رسه. با استفاده از این ابزار می‌تونین به بهترین فرم مژه‌های خودتون، بعد از استفاده از ماسکارا، دست پیدا کنین. فقط کافیه با یکی از این برس‌ها مژه‌های خودتون رو شانه بزنین تا از چسبیدن اون‌ها به همدیگه، در اثر استفاده از ماسکارا، جلوگیری کنین.

  1. برس لب

برس لب

معمولا استفاده از این برس چندان ضروری به نظر نمی‌رسه؛ به خصوص اگر شما از خانم‌هایی هستین که بیشتر از برق لب استفاده می‌کنن. با این حال، می‌تونین از این برس برای استفاده از رژ لب‌های جامد و مایع استفاده کنین؛ یادتون باشه زمانی که قراره از چند رژ لب به طور ترکیبی استفاده بشه این برس خیلی به کار میاد. اگر هم رژلب جامدی دارین که تموم شده و دیگه نمی‌شه از اون به روش سابق استفاده کرد؛ با برس لب می‌تونین تا آخرین نفس از رژ محبوب خودتون لذت ببرین!

  1. برس کرم پودر یا زیرسازی

برس کرم پودر

این برس وقتی قراره از کرم پودر یا کرم‌های زیرسازی استفاده کنین؛ باعث می‌شه آرایش شما ظاهر یکدست و تمیزی داشته باشه. البته برس کرم پودر انواع مختلفی داره و اگر فقط یک نوع از اون رو دارین احتمالا گاهی مجبور بشین، وقتی در حال استفاده از کرم پودر یا انواع زیرساز هستین، از انگشت خودتون هم کمک بگیرین!

  1. برس پودر

برس پودر

داشتن یک برس با این شکل و شمایل، به شما کمک می‌کنه با خیال راحت از محصولات آرایشی پودری استفاده کنین. فرقی نمی‌کنه از پنکک برای یکدست کردن رنگ پوست استفاده کنین یا طرفدار پودر کانتور، هایلایت و یا رژگونه باشین؛ در هر صورت قراره این برس به حرفه‌ای بودن آرایش شما کمک کنه.

اگر حس کردین به یک یا چند مورد از برس‌هایی که بالاتر بهتون معرفی کردیم احتیاج دارین؛ پیشنهاد می‌کنیم به مجموعه کامل برس‌های آرایشی در فروشگاه تگموند سر بزنین. با این کار به راحتی می‌تونین کیفیت و قیمت برس‌های مختلف رو با هم مقایسه کنین.

 

داشتن کدام برس‌ها برای شما ضروریه؟

کاربرد براش آرایشی

حالا که لیست کاملی از برس‌های آرایشی و کاربرد اون‌ها رو در اختیار شما قرار دادیم؛ احتمالا به این فکر کنین که واقعا به کدوم یکی از برس‌ها احتیاج دارین. اگر شما یک مبتدی هستین و چیز زیادی از آرایش حرفه‌ای نمی‌دونین، فقط به ۳ یا ۴ برس آرایشی احتیاج دارین: برس مسطح سایه چشم، برس پودر یا رژگونه، برس کرم پودر و یک برس ابرو. با این وجود، طبیعیه که اگر شما یک آرایشگر حرفه‌ای هستین به همه برس‌هایی که در این مطلب معرفی شد احتیاج دارین تا بتونین تمام مهارت‌های آرایشی خودتون رو به کار بگیرین.

آخرین نکته در مورد برس‌های آرایشی!

براش آرایشی

یادتون باشه همیشه برس‌های آرایشی رو تمیز نگه دارین. اگر به دنبال این هستین که از برس‌های آرایشی یه خوبی محافظت کنین؛ بهتره هفته‌ای یکبار اون‌ها رو با یک ژل پاک‌کننده آرایش یا شامپوی بچه به خوبی بشورین. تمیز نکردن برس‌ها، منجر به فرسایش و کاهش طول عمر اون‌ها می‌شه و از لحاظ بهداشتی هم شرایط ناخوشایندی به وجود میاره! با توجه به همه این نکات، اگر به دنبال خرید برس آرایشی و یا انواع لوازم آرایش هستین؛ فروشگاه اینترنتی تگموند با مجموعه متنوعی از لوازم و ابزارهای آرایشی می‌تونه در این زمینه به شما کمک کنه.

ورود به فروشگاه اینترنتی تگموند

راستی! باعث خوشحالی ماست که نظرتون راجع به این مطلب رو پایین همین صفحه برای ما بنویسین تا با دیدگاه شما بیشتر آشنا بشیم 🙂

دسته بندی شده در: