بستن بار سفر در عین لذت بخش بودن یک چالش است. برای بستن چمدان لازم است تا هم وضعیت سفر را پیش بینی کنید و هم وسائل را طوری بچینید که سالم به مقصد برسند. به خصوص اگر لباس‌های شما چروک شدنی هستند یا از آن‌دسته افرادی هستید که برای سفرهای کوتاه هم وسائل زیادی با خود برمی‌دارند. در این مقاله از تگ‌مگ سعی کردیم تا نکات بستن چمدان برای مسافرت را برایتان جمع‌آوری کنیم.

چک لیست وسائل سفر

قبل شروع سفر بهتر است یک لیست از لوازمی که به آن‌ها نیاز روزمره دارید (نظیر شارژر، مسواک، شانه و کرم مرطوب‌کننده) تهیه کنید، سپس با توجه به نوع سفر و فعالیت‌ها لیست لوازم مورد نیاز را تکمیل کنید. بهترین روش برای تهیه این لیست، تصور کردن روزهای سفر و فکر کردن به نوع پوشش و فعالیت است که به شما کمک می‌کند تا یک لیست کامل تهیه کنید.چک لیست سفر

انتخاب ساک یا چمدان مناسب

انتخاب یک ساک یا چمدان مناسب هم اهمیت زیادی در بستن اصولی چمدان دارد. برای یک انتخاب درست لازم است که مدت زمان سفر، مقدار وسائل و نوع حمل و نقل خود را حتما در نظر بگیرید و سپس با توجه به شرایط از یک ساک یا چمدان مناسب استفاده کنید.

شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از انواع ساک و چمدان مسافرتی را در فروشگاه اینترنتی تگموند مشاهده و به صورت آنلاین خریداری نمایید.

ترفندهای چمدان بستن صحیح

حال که چک لیست لوازم سفر را آماده کرده‌اید و چمدانتان هم انتخاب شده، نوبت بستن بار سفر است! در ادامه این مطلب چند ترفند بستن چمدان را شرح می‌دهیم که به شما کمک می‌کند در طول سفر هیچ دغدغه و نگرانی اضافه‌ای نداشته باشید و با خیالی آسوده به سفرتان بپردازید.

لباس‌ها را رول کنید

رول کردن لباس در چمدان علاوه براین که باعث می‌شود لباس‌های شما چروک نشوند، فضای کمتری را اشغال می‌کند. لباس‌های رول شده به راحتی قابل خارج شدن از چمدان هستند و نظم چمدان را بهم نخواهند ریخت. برای رول کردن لباس ابتدا لباس را صاف روی زمین بگذارید، یک تا از وسط بزنید و سپس از سمت بالا به سمت پایین رول کنید.

رول کردن لباس در چمدان

از کیف‌های بسته بندی کمک بگیرید

امروزه کیف‌های سبک وزن پارچه‌ای زیادی در بازار موجودند که می‌توانید از آن‌ها برای تقسیم بندی کردن چمدان خود استفاده کنید. برخی از این کیف‌ها توری هستند و محتویات آن‌ها به راحتی قابل مشاهده است. استفاده از کیف‌های بسته‌بندی به شما کمک می‌کند تا هرزمان که بخواهید به هر بخش از وسائلتان به راحتی و بدون بهم ریختن سایر لوازم دسترسی داشته باشید.

قلق بسته بندی لوازم آرایش در سفر

بهتر است لوازم آرایش خود را حتما در کیف مخصوص و عایق دار حمل کنید تا اگر یکی از لوازم رنگی شما نشتی داشت به سایر لباس‌ها نفوذ نکند و سفر شما خراب نشود. می‌توانید لوازم آرایشی مهم‌تر را در کیف دستی و باقی لوازمی که ممکن است به آن‌ها کمتر نیاز داشته باشید را در کیف مخصوص و در چمدان قرار دهید.

لوازم آرایشی در چمدان

از همه فضای چمدان استفاده کنید

استفاده از فضاهای خالی اطراف چمدان می‌تواند برای جا دادن خرده ریزهای دست و پا گیر یک گزینه عالی باشد! شارژر، باتری یدک دوربین، جوراب و لباس زیر از جمله مواردی هستند که می‌توانید آن‌ها را در گوشه کناره‌های خالی چمدان جای دهید.

پیشنهاد می‌کنیم چند کیسه تمیز در اندازه‌های مختلف هم با خود همراه داشته باشید که در مواقع لزوم بتوانید از آن استفاده کنید.

اسناد را دم دست نگه دارید

برای جای دادن اسناد در چمدان بهتر است آن‌ها را داخل پاکت‌های ضدآب قرار دهید و در قسمت رویی یا زیپ‌های مسطح داخلی چمدان بگذارید. چرا که ممکن است در حمل چمدان در جای مرطوب قرار بگیرد و مدارک شما خیس و ناکارآمد شوند. همچنین در صورت صاف نبودن محل قرارگیری ممکن است مخدوش شوند.

وسائل شکستنی در چمدان

اگر که لازم است وسیله‌ای شکستنی را با خود حمل کنید، نیازی نیست از پلاستیک‌های حباب‌دار استفاده نمایید. می‌توانید آن وسیله را بین لباس‌هایتان بپیچید و در مرکز چمدان قرار دهید.

زیورآلات در چمدان

برای اینکه لازم نباشد زمان زیادی را صرف بازکردن گره‌های زیورآلاتتان کنید، پیشنهاد می‌کنیم که همه آن‌ها را در یک کیف نگذارید. شما می‌توانید از کیف‌های مخصوص سفر استفاده کنید یا زیورآلات خود را جدا جدا در دستمال بپیچید و سپس داخل کیف مخصوص بگذارید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم سری هم به مقاله نگهداری بدلیجات بزنید.

قراردادن زیورآلات در چمدان

لباس‌ها و دیگر وسائل سنگین را انتهای چمدان بگذارید

پیشنهاد می‌کنیم برای حمل راحت‌تر چمدانتان در سفر، لباس‌ها و لوازم سنگین خود را نزدیک به چرخ چمدان و در قسمت انتهایی قرار دهید. این کار کمک می‌کند که چمدان شما تعادل بیشتری داشته و حمل آن آسان‌تر باشد.

سخن پایانی

چمدان بستن اصولی هنری است که در تجربه سفر شما تاثیری شگرف خواهد داشت و به کاهش اضطراب شما کمک شایانی خواهد کرد. با الگو گرفتن از نکاتی که بالا به آن‌ها اشاره کردیم می‌توانید در هر لحظه سفر که لازم باشد لوازم مورد نظر خود را استفاده کنید و نگران خراب شدن و دیگر مشکلات نباشید. شما چه نکاتی را به این مقاله اضافه می‌کنید؟ در بخش دیدگاه‌ها با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: