انتخاب لباس مجلسی مناسب برای آقایان می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. اگر به مهمانی دعوت شده‌اید اما نمی‌دانید که چگونه لباس انتخاب کنید با ما همراه باشید. در این مقاله با چک لیست لباس مجلسی آقایان به شما کمک می‌کنیم تا با خیالی آسوده لباس مناسب خود را انتخاب کنید.

ابتدا نوع مراسم را در نظر بگیرید

نوع مراسم در نحوه انتخاب و نوع لباس تأثیر زیادی خواهد داشت. چراکه در یک مهمانی کوچک و خودمانی پوشیدن کت و شلوار و استفاده از دکمه سردست آن‌چنان قابل قبول نخواهد بود و در مقابل استفاده از کت تک و شلوار کتان هم در یک مهمانی رسمی جالب نیست. پس بهتر است ابتدا نوع مراسم و میزان رسمی بودن آن را انتخاب کنید و سپس به سراغ انتخاب و خرید انواع لباس مردانه بروید.

مراسم رسمی

انتخاب لباس برای آقایان در مراسم رسمی می‌تواند دلهره‌آور باشد، چرا که باید ظاهری شیک، آراسته و در عین حال متناسب با نوع مراسم داشته باشند. در مراسم‌های رسمی معمولاً همه افراد از کت شلوار ست، کراوات و دکمه سردست استفاده می‌کنند. جلیقه هم یک بخش مهم از استایل رسمی آقایان را تشکیل می‌دهد.

مراسم نیمه رسمی

در یک مراسم نیمه رسمی سخت‌گیری‌ها کمتر است و شما نسبت به مهمانی رسمی دست بازتری برای انتخاب استایل دارید. در این مهمانی‌ها می‎‌توانید از کت تک روی شلوار استفاده کنید و بدون کراوات یا پاپیون حاضر شوید. این بخش دیگر به سلیقه خود شماست. می‎‌توانید به جای کراوات کمی دکمه‌های خود را باز بگزارید و از یک گردن‌بند استفاده کنید که به استایل شما کمک می‎‌کند خاص باشید.

مراسم غیر رسمی

مهمانی‌های غیر رسمی یا همان دورهمی‌ها بخش عظیمی از مهمانی‌هایی که در طول سال می‎‌رویم را تشکیل می‎‌دهند. این مهمانی‌ها هیچ قاعده خاصی ندارند و آراستگی در آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. شما در دورهمی‌ها هم می‎‌توانید استایل نیمه رسمی داشته باشید و هم می‎‌توانید یک استایل اسپرت بزنید. همه چیز بستگی به شما دارد.

انواع استایل مجلسی مردانه

لباس مجلسی مردانه

حال که با انواع مراسم و استایل مناسب آن‌ها آَشنا شدیم، نوبت به آشنایی با لباس و اکسسوری مردانه مجلسی می‎‌رسد. در ادامه به شما کمک می‎‌کنیم تا یک چک لیست دقیق از لباس‌ها و اکسسوری‌های مهم مردانه برای استایل مجلسی و مهمانی داشته باشید و راحت استایل کنید.

کت و شلوار

کت و شلوار یک لباس ضروری در کمد لباس هر مردی است و در مهمانی‌ها و مراسم‌های رسمی بسیار پرکاربرد است. به همین خاطر کت و شلوارهای مختلفی برای انتخاب وجود دارد و شما بر اساس سلیقه خود می‎‌توانید از میان انواع مختلف آن انتخاب کنید و بدرخشید. فقط بهتر است توجه کنید که مدل کت و شلوار به اندام شما بیاید. اگر هم قصد خرید اینترنتی کت شلوار دارید، بهتر است اندازه‌های دقیق خود را بلد باشید و از داشتن امکان تعویض فروشگاه مورد نظرتان اطمینان حاصل کنید.

کت و شلوار مردانه

پیراهن مردانه

انتخاب یک پیراهن مردانه شیک هماهنگ با رنگ استایل تاثیر به سزایی در ظاهر نهایی استایل شما دارد. همچنین هنگامی که بخواهید کت را دربیاورید، این پیراهن شماست که در معرض دید قرار می‌گیرد. پس حتما یک پیراهن شیک انتخاب کنید و آن را اتو بزنید. توجه کنید که پیراهن در صورتی که اندازه شما نباشد استایل شما را زشت خواهد کرد.

کفش مردانه

کفش‌های مردانه در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام برای موقعیت‌ها و فعالیت‌های مختلف مناسب هستند. اگر به دنبال یک کفش رسمی و مجلسی مردانه هستید، باید به سراغ کفش‌های چرم و مدل‌های کلاسیک بروید.

کفش‌های رسمی مردانه معمولاً از چرم یا مواد مصنوعی ساخته می‌شوند و دارای رنگ‌های تیره و ساده هستند. کفش رسمی مردانه باید با لباس رسمی هماهنگ باشد و از زیاده‌روی در جزئیات و تزیینات خودداری کند. کفش رسمی کلاسیک مردانه برای ایجاد یک تصویر خاص و رسمی بسیار حائز اهمیت است.

کفش رسمی مردانه

ساعت مردانه

ساعت مچی مردانه یکی از اکسسوری‌های مهم در استایل رسمی مردانه است که می‌تواند به تکمیل ظاهر و ایجاد یک تصویر شیک و حرفه‌ای کمک کند. انتخاب صحیح ساعت مچی می‌تواند شخصیت و سلیقه شما را به نمایش بگذارد و اهمیت زمان را نشان دهد. درواقع یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای داشتن یک استایل رسمی بهتر است به آن توجه کنید، استفاده از ساعت مردانه است. ساعت تأثیر زیادی در اثرگذاری استایل شما دارد و می‌تواند استایل شما را چندین پله بهبود ببخشد.

ساعتمچی مردانه

کراوات و پاپیون

خرید کراوات و پاپیون خیلی سرگرم کننده و جذاب است. چراکه این دو، از  اکسسوری‌های محبوب در استایل مردانه هستند که می‌توانند به تکمیل ظاهر و ایجاد یک تصویر شیک و رسمی کمک کنند. انتخاب صحیح کراوات یا پاپیون می‌تواند شخصیت و سلیقه شما را به نمایش بگذارد و اهمیت موقعیت را نشان دهد. طرح و رنگ کراوات یا پاپیون باید با سایر اجزای استایل شما همخوانی داشته باشد. برای مثال، اگر کت و شلوار می‌پوشید، بهتر است از یک کراوات یا پاپیون با طرح و رنگ ساده استفاده کنید. در موقعیت‌های رسمی، بهتر است از کراوات یا پاپیون با رنگ‌های تیره مانند مشکی، سرمه‌ای و قهوه‌ای و در موقعیت‌های نیمه‌رسمی، می‌توانید از کراوات یا پاپیون با رنگ‌های روشن‌تر و طرح‌های متنوع‌تر استفاده کنید.

کراوات و پاپیون

جوراب مردانه

شاید فکر کنید مگر جوراب هم در استایل، آن هم استایل رسمی تأثیر دارد؟ در پاسخ باید گفت که بله! هنگامی که می‌نشینید و راه می‌روید ممکن است که شلوار شما کنار برود و جوراب شما دیده شود، پس حتماً باید این موضوع را در نظر بگیرید و خرید آنلاین جوراب مردانه را با دقت انجام دهید. هیچ کس دوست ندارد یک مرد خوش‌تیپ با استایلی خاص و رسمی ببیند که جوراب باب اسفنجی پوشیده!

جوراب مردانه

عطر مردانه

عطر! عطر یکی از اساسی‌ترین اصول استایل رسمی است. شما به واسطه عطر می‎‌توانید با ناخودآگاه افراد صحبت کنید و تصویری قوی از خودتان در ذهن آن‌ها بسازید. پس بهتر است برای همه استایل‌های خود به خصوص استایل رسمی، یک عطر مردانه خاص با پخش بوی بالا و کیفیت عالی داشته باشید تا اثرگذاری استایل و شخصیت خود را چندبرابر کنید.

عطر مردانه

سایر اکسسوری‌ها

برای تکمیل استایلتان می‎‌توانید از دیگر اکسسوری‌های مردانه مانند گردنبند، انگشتر، کلاه و … هم استفاده کنید و به استایل خود شخصیت متفاوتی از همه ببخشید و روح و علایق خودتان را در آن بدمید. این رسالت اصلی اکسسوری‌هاست که استایل را خاص کنند و بهبود ببخشند.

سخن پایانی

استایل مجلسی مردانه دارای قلق‌های خاصی است و چون اجزای متفاوت زیادی دارد که همگی با هم ظاهر را تکمیل می‎‌کنند، کمی چالش برانگیز است. به همین خاطر در این مطلب از تگ‌مگ سعی کردیم تا درباره این استایل صحبت کنیم و آنچه نیاز دارید که تهیه کنید را به شما بگوییم. تمام موارد گفته شده از بهترین برندهای ایرانی و خارجی در وبسایت فروشگاه اینترنتی تگموند موجودند و شما با خیالی آسوده می‌توانید خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید.