یک عینک آفتابی می تواند فورا همه نگاه ها را به سمت شما روانه کند. حتی اگر فقط لباس هایتان شلوار جین و تی شرت باشد. البته حقیقت این است که خودتان باید بدانید عینک مناسب برای شما چیست! چون هیچ فروشنده ای با شما صادق نیست. اگر شناخت کامل از فرم صورت و فریم های عینک ندارید نگران نباشید ما در تگ‌موند کار شما را آسان خواهیم کرد.

دو چیز را هنگام خرید عینک باید انجام دهید و هرگز فراموش نکنید:

۱.شما می خواهید یک عینک پیدا کنید که فرم چهره شما را تکمیل کند. قاعده کلی این است که شکل عینک آفتابی شما باید  بر عکس فرم چهره شما باشد.

۲.همیشه بهتر است روی یک عینک کلاسیک سرمایه گذاری کنید تا بتوانید آنها را برای سال ها از آن استفاده کنید.

 

عینک مناسب برای انواع فرم های صورت

 

عینک مناسب صورت مربعی 

اگر طول و عرض صورت تان یکی و نسبت به صورت گرد، زاویه دارتر باشد از آن دسته آدمهایی هستید کهصورت مربعی دارید. شما یک فک قوی دارید که تقریبا همان عرض پیشانیتان است و چانه شما خیلی مشخص نیست. قاب هایی که دور دارند و فریم های تقریبا پهن و پر رنگ دارند مناسب صورت شما است. همچنین عینک های گرد و خلبانی. فریم های گرد باعث میشه زاویه های صورت کمی نرم تر به نظر برسد.

 

عینک مناسب صورت گرد

اگر درازا و پهنای صورت یکی باشد و بیشترین قسمت چهره شما در گونه های شما باشد شما یک صورت گرد دارید و صورت شما خیلی زاویه ای نیست. به دنبال عینک آفتابی باشید که  مستطیلی هستند، که این تصور را به اطرافیانتان بدهد که چهره شما بیشتر زاویه دار است. اگر پوست یا موهای تیره دارید، می توانید از عینک های آفتابی با رنگ های تیره مستطیلی و اگر پوست یا موهای روشن دارید عینک های آفتابی با رنگ های روشن را امتحان کنید.

 

عینک مناسب صورت مستطیلی 

صورت مستطیلی به فرم صورت هایی گفته میشود که طول صورت بیشتر از عرض آن باشد در این صورت به دنبال عینک آفتابی باشید که چهره شما را بر هم خواهد زد و چهره شما را از عرض به طول متناسب تر می کند.حتما فریم هایی را انتخاب یا امتحان کنید که گرد و دنباله دار باشد.

 

عینک مناسب صورت مثلثی

اگر شکل صورت شما به شکل قلب یا مثلثی است حتما فک لاغر و گونه و پیشانی پهن دارید. به منظور تعادل چانه به نسبت پیشانی به دنبال عینک های آفتابی باشید که مستطیل نزدیک به مربع باشد.

محبوب ترین عینک های دنیا :

RAY.BAN
OAKLEY
SPY
QUIKSILVERIRAN
ITALIA INDEPENDENT
AUGUSTO
SUNCRUISER
WOLFNOIR
TED BAKER
BUTTERFLY
KERB HOLZ
LOOK