انتخاب  و خرید لباس بچه، از بدو تولد تا سنین بالاتر، از اهمیت بالایی برخوردار است. لباس‌های کودکان باید علاوه بر زیبایی و شیک بودن، راحت و ایمن نیز باشند. انتخاب لباس مناسب برای بچه در فصل بهار، به دلیل تغییرات ناگهانی آب و هوا، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.  چراکه در فصل بهار هوا هم ممکن است سرد شود و هم ممکن است به حدی گرم شود که کولر روشن کنید! پس باید به صورت حساب شده لباس انتخاب کنید. در این مقاله از تگ مگ به شما کمک می‌کنیم تا درباره انتخاب لباس بچه اطلاعات بیشتری داشته باشید.

لایه لایه لباس پوشاندن

به دلیل تغییرات ناگهانی دمای هوا در فصل بهار، بهتر است به جای یک لباس ضخیم، از چند لایه لباس نازک استفاده کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که با گرم شدن هوا، لباس‌های اضافی را از تن کودک خود دربیاورید و با سرد شدن هوا، دوباره آن‌ها را به تن او بپوشانید.

نحوه خرید لباس بهاره کودک

جنس پارچه

انتخاب جنس پارچه مناسب برای لباس بچه از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا پوست کودکان بسیار لطیف و حساس است و ممکن است به برخی از جنس‌های پارچه حساسیت نشان دهد. پارچه‌های طبیعی مانند پنبه، کتان و پشم، برای فصل بهار مناسب‌تر هستند. این پارچه‌ها به تنفس پوست کودک کمک می‌کنند و از تعریق و گرم شدن بیش از حد او جلوگیری می‌کنند. معمولا برندهای معتبر لباس کودک مانند برند فیورلا در انتخاب جنس پارچه دقت بالایی دارند که کیفیت لباسشان را هم تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

رنگ و طرح

انتخاب رنگ و طرح مناسب برای لباس بهاره بچه می‌تواند به شادابی و سرزندگی او کمک کند.  در فصل بهار، می‌توانید از لباس‌های با رنگ‌های شاد و روشن مانند زرد، صورتی، سبز، آبی و بنفش برای کودک خود استفاده کنید. رنگ‌های خنثی مانند سفید، خاکستری و کرم نیز برای ترکیب لباس‌های بهاره کودک مناسب هستند. اکسسوری کودک مانند عینک آفتابی، کلاه و کیف هم از دسته محصولاتی هستند که به شما کمک می‌کنند استایل فرزندتان را کامل کنید و لذت ببرید. علاوه بر آن برخی اکسسوری‌ها مانند عینک و کلاه به در امان ماندن کودک از نور خورشید در فصل بهار هم کمک زیادی می‌کنند.

مدل لباس کودک

اندازه مناسب

لباس‌های کودک باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا او بتواند به راحتی در آن‌ها حرکت کند. لباس‌های تنگ و چسبان می‌توانند باعث اذیت شدن کودک شوند. همچنین نباید لباس را طوری انتخاب کنید که سال بعد اندازه او باشد. چراکه رشد کودک زیاد است و بهتر است به فکر امسال باشید تا سال آینده. این موضوع در خصوص کفش بچه دخترانه و پسرانه اهمیت زیادی دارد. چراکه شماره پای فرزند شما هر ۶ ماه تغییر خواهد کرد.

توجه به آب و هوا

آب و هوا در فصل بهار می‌تواند بسیار متغیر باشد. در برخی روزها هوا گرم و آفتابی است و در برخی روزها هوا سرد و بارانی است. به همین دلیل، هنگام خرید لباس بچه بهاره، باید به آب و هوا توجه کرد. بهتر است قبل از خرید لباس، پیش‌بینی آب و هوا را برای چند روز آینده بررسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا لباس‌های مناسب برای کودک خود را انتخاب کنید.

همچنین به دلیل تغییرات ناگهانی دمای هوا در فصل بهار، بهتر است به جای یک لباس ضخیم، از چند لایه لباس نازک استفاده کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که با گرم شدن هوا، لباس‌های اضافی را از تن کودک خود دربیاورید و با سرد شدن هوا، دوباره آنها را به تن او بپوشانید.

آب و هوا در حین خرید کفش بچه‌گانه هم از اهمیت بالایی برخوردار است و شما باید با توجه به آب و هوای پیش روی محل زندگیتان بهترین را برای فصل بهار انتخاب کنید. اگر در شهر محل زندگی شما بارندگی در بهار زیاد است، قطعا یک بارانی بچگانه و نیم بوت سبک برای کودکتان انتخاب مناسبی است.

لباس کودکانه مناسب بهار

احترام به نظر کودک حین خرید لباس

احترام به نظر کودک حین خرید لباس از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار به کودک شما کمک می‌کند تا اعتماد به نفس و استقلال خود را افزایش دهد. همچنین، این کار به شما کمک می‌کند تا لباس‌هایی را برای کودک خود بخرید که او دوست دارد و در آنها احساس راحتی می‌کند.

درست است که در برخی موارد کودک نمی‌تواند آنچه مناسب اوست را به درستی تشخیص دهد، اما خوب است که به او به صورت کنترل شده فرصت آزمون و خطا بدهید تا در آینده بتوانید روی مهارت‌های انتخاب او حساب کنید.

انتخاب لباس توسط کودکان

آیا لباس کودک هم ترند فصل دارد؟

بله، لباس بچه هم مانند لباس بزرگسالان ترند فصل دارد. طراحان مد هر ساله لباس‌های جدیدی برای فصل‌های مختلف سال طراحی می‌کنند و این لباس‌ها در فروشگاه‌های لباس بچگانه عرضه می‌شوند. ترند فصل لباس کودکان به عوامل مختلفی مانند آب و هوا، رنگ‌ها و طرح‌های محبوب، و فرهنگ و سلیقه مردم بستگی دارد.

  • رنگ‌ها: رنگ‌های شاد و روشن مانند زرد، صورتی، سبز، آبی و بنفش در فصل بهار ترند هستند.
  • طرح‌ها: طرح‌های گل‌دار، حیوانات، و شخصیت‌های کارتونی از ترندهای همیشگی لباس کودک هستند.
  • لباس‌ها: بلوز و شلوار آستین بلند، تی شرت و شلوار جین، سارافون و بلوز، لباس سرهمی، و کاپشن یا ژاکت نازک در فصل بهار بهتر هستند.

ترند بهاره لباس کودک

سخن پایانی

انتخاب لباس برای کودک یک کار بسیار چالش برانگیز است. چرا که کودکان به صورت مداوم در حال رشد هستند و نمی‌توانند یک لباس را چندین سال استفاده کنند. از طرفی جنس و راحتی لباس کودک یک فاکتور مهم است که باید به آن توجه شود و خب به طبع قیمت لباس کودک را بالا می‌برد.

از آنجایی که پیدا کردن قیمت لباس بچه کار سختی است، پیشنهاد می‌کنیم که برای مشاهده قیمت لباس کودک، سری به وبسایت تگموند بزنید.

دسته بندی شده در: