برای والدین انتخاب لباس درست برای کودک کاری بسیار دشوار است. چرا که کودک به خودی خود نمی‌تواند خیلی راحت لباس انتخاب کند و والدین باید هم جنس لباس، هم نوع و طرح آن را طوری انتخاب کنند که علاوه بر راحتی و هماهنگ بودن با فصل، آزادی عمل و راحتی کودک را سلب نکند و برای او دلپذیر باشد. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم که لباس بچه تابستانی را به راحتی انتخاب و خریداری نمایید و استایل خاصی برای کودکتان بسازید. پس با ما همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید.

بهترین جنس پارچه برای لباس کودک

بهترین جنس پارچه برای لباس کودک به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله سن، فصل و فعالیت کودک. هنگام انتخاب لباس تابستانی برای کودکتان، مهم است که در کنار پارچه، دوام و مدل را هم در نظر بگیرید. پارچه‌های نخی و کتان انتخاب‌های خوبی هستند زیرا تنفس پذیر هستند و کودک شما را خنک نگه می‌دارند. همچنین باید از لباس‌هایی با رنگ روشن خودداری کنید زیرا گرما را جذب می‌کنند. دیگر پارچه‌های پرطرفدار برای تولید لباس کودک را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

  • پنبه: پنبه یک الیاف طبیعی، نرم، تنفس پذیر و ضد حساسیت است که برای پوست لطیف کودک ایده آل است. این پارچه به راحتی شسته می‌شود و برای لباس‌های روزمره، لباس خواب و لباس‌های بیرون از منزل مناسب است.
  • بامبو: بامبو یک الیاف طبیعی دیگر است که بسیار نرم، تنفس پذیر و ضد میکروب است. این پارچه رطوبت را به خوبی جذب می‌کند و کودک شما را در گرما خنک نگه می‌دارد. بامبو همچنین یک انتخاب پایدار است زیرا به سرعت رشد می‌کند و به مواد شیمیایی کمی برای فرآوری نیاز دارد.
  • پشم مرینو: پشم مرینو نوعی پشم است که بسیار نرم، لطیف و ضد حساسیت است. این پارچه گرما را به خوبی حفظ می‌کند و برای لباس‌های زمستانی و لباس خواب مناسب است. پشم مرینو همچنین رطوبت را به خوبی جذب می‌کند و کودک شما را در گرما خشک نگه می‌دارد.

جنس لباس بچه

استایل تابستانی دخترانه و پسرانه

در انتخاب لباس، ترکیب و استایل نهایی هم اهمیت بالایی دارد. فرقی نمی‌کند که درباره کودک صحبت کنیم یا استایل زنانه و مردانه. شیک پوشی و استایل خاص همیشه حائز اهمیت است. در این بخش از مقاله به شما کمک می‌کنیم که استایل‌های تابستانی کودکانه را بشناسید و به راحتی ایده بگیرید.

پیراهن دخترانه

پیراهن بچه تابستانه یکی از پرطرفدارترین لباس‌های دخترانه است که در تابستان می‌توانید برای کودکتان تهیه کنید. این لباس‌ها برای یک روز گرم تابستانی بهترین انتخاب هستند. آن‌ها راحت و خنک هستند و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف برای انتخاب موجود هستند. شما می‌توانید آن‌ها را با صندل بچگانه و کفش‌های عروسکی دخترانه ست کنید.

پیراهن بچگانه

ست لباس دخترانه و پسرانه

ست لباس یک راه آسان برای شیک به نظر رسیدن کودک شما در تابستان است. آن‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف موجودند و می‌توانید این استایل را با صندل‌های تخت یا اسنیکرز کامل کنید. این یک ترکیب کلاسیک تابستانی است که هرگز از مد نمی افتد و برای دختران و پسران قابل استفاده است.

این یک ترکیب راحت و شیک عالی است. چرا که تاپ، انواع تیشرت بچگانه و شلوارک یا دامن بچگانه را می‌توان در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف پیدا کرد و یک استایل خاص و کودکانه برای کودک ساخت.

ست لباس پسرانه و دخترانه

لباس شنا

اگر به دنبال لباس شنا دخترانه و پسرانه هستید برای شنا یا روز ساحل، لباس‌های شنا در طرح‌ها، رنگ‌ها و سبک‌های مختلفی عرضه می‌شوند، بنابراین مطمئناً یکی را پیدا می‌کنید که کودکتان آن را دوست داشته باشد و بتواند با آن راحت شنا کند.

توجه داشته باشید که لباس شنا باید به خوبی روی کودک شما قرار بگیرد و خیلی تنگ یا خیلی گشاد نباشد. لباس شنا خیلی تنگ می‌تواند حرکت کودک را محدود کند و لباس شنا خیلی گشاد ممکن است در هنگام شنا از تن او خارج شود.

لباس شنا کودک

سایز لباس کودک

سایزبندی لباس کودک می‌تواند گیج کننده باشد، زیرا سیستم‌های مختلفی وجود دارد و اندازه‌ها می‌توانند از برندی به برند دیگر متفاوت باشند. معمولا افراد لباس بچگانه را با سن اندازه می‌گیرند. سن یک نقطه شروع خوب برای انتخاب سایز لباس کودک است. با این حال، به خاطر داشته باشید که همه کودکان با سرعت‌های متفاوتی رشد می‌کنند و برخی از کودکان در یک سن خاص از دیگران بزرگتر یا کوچکتر هستند.

به همین خاطر بهترین راه برای اطمینان از اینکه کودک شما سایز مناسب لباس را می‌پوشد، اندازه گیری او است. می‌توانید دور سینه، دور کمر، دور باسن و قد داخل پا (از کشاله ران تا مچ پا) کودک خود را اندازه بگیرید. سپس می‌توانید از این اندازه گیری‌ها برای استفاده از یک نمودار سایزبندی برای یافتن سایز مناسب استفاده کنید.

راهنمای سایز لباس کودک

سخن پایانی

در نهایت، هنگام انتخاب لباس برای کودکتان، نظر او را جویا شوید. آن‌ها باید در لباسی که می‌پوشند احساس راحتی و اعتماد به نفس داشته باشند که بتوانند به راحتی فعالیت کنند و محدود نشوند، چه از نظر روانی و چه از نظر فیزیکی. همچنین لازم نیست که حین انتخاب لباس کودک به فکر سال بعد او باشید، چرا که قطعا لباسی که امسال برای او تهیه کردید سال دیگر به کار او نخواهد آمد.

دسته بندی شده در: