قطعاً وقتی اسم خرید عینک آفتابی میاید، اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد نام برند ری بن است. از ستاره‌های هالیوودی گرفته تا هنرمندان خیابانی، به نظر می‌رسد همگی یک عینک آفتابی ری بن دارند. جای تعجب نیست، زیرا این برند از سال ۱۹۳۷ به‌عنوان اصلی‌ترین تولیدکننده عینک آفتابی در دنیا مشهور بوده است. عینک‌های برند ریبن به شکل شگفت‌انگیزی جذاب و بسیار بادوام و مقاوم هستند. عینک آفتابی ریبن در بیشتر از ۹۰ سال اخیر تأثیر فراوانی بر فشن، هنر و موسیقی داشته است. در ادامه این نوشتار بیشتر درباره تاریخچه ابن برند و محبوبیت آن نزد هنرمندان هالیوودی صحبت می‌کنیم.

تاریخچه برند عینک آفتابی ریبن

داستان ری بن در سال ۱۹۳۶ در روچستر، نیویورک آغاز می‌شود، جایی که این برند عینک آفتابی برای خلبانان نظامی ساخته شد تا از چشمان خود در برابر نور خورشید در طول پرواز محافظت کنند. در سال ۱۹۲۹، سرهنگ نیروی هوایی ارتش ایالات متحده، جان مک کریدی، عینک آفتابی هوانوردی می‌خواست که بتواند حواس پرتی را در ارتفاع بالا برای خلبانان همکارش که ناشی از تابش نور خورشید، مه و اشعه ماورا بنفش باشد، به حداقل برساند.

شرکت Bausch & Lomb که در آن زمان یک تولیدکننده بزرگ محصولات و ابزار پزشکی بود، با نیروی هوایی ارتش ایالات متحده برای تولید عینک‌های هوانوردی همکاری کرد که از چشم خلبانان در برابر باد و زباله محافظت می‌کرد. نمونه اولیه‌ای به نام “ضد تابش” در سال ۱۹۳۶ ساخته شد که دارای قاب‌های پلاستیکی و لنزهای پلاستیکی سبز رنگ بود که تابش خشن خورشید را بدون کاهش میدان دید قطع می‌کرد. این عینک آفتابی جدید در سال ۱۹۳۷ برای عموم به فروش رفت و پس از بازسازی با فریم‌های فلزی، در سال ۱۹۳۸ به نام آویاتور نام‌گذاری شد. برند ریبن در سال ۱۹۹۹ به شرکت ایتالیایی Luxottica فروخته شد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره هرمس، برند لوکس فرانسوی

عینک ری بن

دهه ۱۹۴۰ میلادی

هوانوردی و جنگ جهانی دوم باعث شد که خلبانان نیروی هوایی آمریکا همچنان از عینک آفتابی ریبن استفاده کنند. در این دهه ریبن نوآوری‌هایی مانند ساخت لنز آینه‌ای برای عینک‌های نظامی خود انجام داد که این مدل برای خلبانان باعث دید واضح صفحه ابزار هواپیما می‌شد. ظرف مدت کوتاهی مردم غیرنظامی نیز به این عینک‌ها علاقه‌مند شدند و ریبن مدل‌هایی شبیه به آن را برای استفاده مردم وارد بازار کرد.

دهه ۱۹۵۰ میلادی

جیمز دین و ریبن
جیمز دین بازیگر

در این دهه عینک آفتابی ریبن وارد هالیوود شد و ازآنجایی‌که هالیوود تأثیر بسیار زیادی بر لباس و استایل مردم داشت، عینک ری بن بیشتر از قبل در بین مردم مشهور شد. در سال ۱۹۵۵ جیمز دین در سریال شورش بی‌دلیل از عینک ویفری ری بن استفاده کرد و بعد از آن این مدل در بین مردم بسیار محبوب شد.

کمی بعد آدری هپبورن سال ۱۹۶۱ در سال صبحانه در تیفانی با عینک ویفرر (ویفری) ریبن ایفای نقش کرد و این مدل عینک آفتابی ریبن در آن دهه بسیار پرطرف‌دار شناخته شد. در تمام مدت، ری بن به نوآوری ادامه داد. در سال ۱۹۵۳ مدل سیگنت ری بن معرفی شد؛ این عینک‌ها دارای بدنه طلایی یا نقره‌ای چشم‌نواز و لولایی افقی در قسمت پل بینی است.

دهه ۱۹۶۰ میلادی

ریبن با استقبال زیاد هنرمندان و مردم در طی سال‌ها به پیشرفت و خلق مدل‌های جدید ادامه داد. مدل عینک المپیک ۱ و ۲ (Olympian I and II) ریبن در سال ۱۹۶۵ میلادی به بازار عرضه شد و این مدل در سال ۱۹۶۹ توسط پیتر فوندا در فیلم سبک سواران استفاده شد. قاب این مدل عینک آفتابی ریبن دارای یک پل فلزی است که انحنای ملایمی دارد و حدقه‌های آن مستطیلی هستند.

طراحی ظریف برای علاقه‌مندان به سبک گزینه ایده‌آلی بود. همچنین در سال ۱۹۶۸ از عینک آفتابی بالوراما ری بن رونمایی شد و یکی از بازیگران مشهوری که از این عینک استفاده کرد، کلینت ایستوود در فیلم هری کثیف بود.

عینک ورزشی ریبن

دهه ۱۹۷۰ میلادی

در این دهه شاهد رشد بیشتر فنی محصولات ریبن و گسترش عینک‌های ورزشی هستیم. عینک‌های مناسب ورزش کوهنوردی با عدسی آینه‌ای و کناره‌های چرمی تولید شدند. این عینک از بازتاب باد شدید و نور در کوه‌ها به چشم جلوگیری می‌کند.

در همین زمان برند ری بن تولیدات عینک طبی خود را به‌اندازه عینک دودی گسترش می‌داد و در سال ۱۹۷۴ ریبن عدسی‌های فتوکرومیک کهربایی رنگ خود را به بازار عرضه کرد. این مدل عینک‌ها بر اساس کم و زیاد شدن نور، رنگشان تغییر می‌کند. اگر در فضای بیرون قرار بگیرید عدسی‌های فتوکرومیک به رنگ تیره درمیایند. برای مثال در هوای برفی این عدسی‌ها به رنگ تیره تغییر می‌کنند و به همین دلیل برای ورزش‌های زمستانی مناسب هستند.

دهه ۱۹۸۰ میلادی

استفاده از عینک آفتابی ریبن توسط بازیگران مطرح هالیوود در طی سال‌ها بر محبوبیت این برند اضافه کرد و این کمپانی بیشتر از قبل در دنیا شناخته شد. در مراسم گرمی سال ۱۹۸۴ مایکل جکسون یک عینک آفتابی خلبانی از برند ریبن به چشم داشت. البته این ستاره موسیقی جهان به مدل ویفری ری بن علاقه داشت و برای دو سال در تور “Bad tour”  از عینک ویفرر استفاده می‌کرد.

دهه ۱۹۹۰ میلادی

عینک آفتابی ریبن همچنان در این دهه برند موردعلاقه سلبریتی‌های مطرح دنیا بود. دنزل واشنگتن در فیلم دالکوم ایکس ۱۹۹۲ و تیم روث در فیلم سگ‌های انباری در همان سال، مدل جذاب ریبن کلاب مستر را به چشم زدند. در سال ۱۹۹۷ ویل اسمیت و تامی لی جونز در فیلم مردان سیاه پوش از مدل Predator ری بن استفاده کردند. در ۱۹۹۸ جانی دپ در فیلم ترس و نفرت در لاس وگاس مدل Shooter ریبن را به چشم زد.

عینک دودی ریبن

دهه ۲۰۰۰ میلادی

در این دهه خط تولید عینک‌های طبی ریبن گسترش بیشتری پیدا کرد و علاوه بر این بخش (بخش Ray-Ban Junior) که مربوط به کودکان می‌شود، توسعه یافت. عینک‌های طبی ریبن مطابق نیاز مشتریان و همراه با طراحی ظریف مدل‌های جدیدی را ارائه می‌دادند که نشانگر سبک خاص خود برند ریبن در آن دهه بود.

اولین مجموعه تولیدی عینک‌ آفتابی‌های کودکانه ریبن برای سنین ۸ تا ۱۲ تولید شدند و تمرکز طراحان آن‌ها بر روی محافظت حداکثری از چشم و فریم‌های شیک و جذاب بود. سال ۲۰۰۵ ریبن مدل جونیور خود را ارتقا داد و توانست آن‌ها را از تیتانیوم تولید کند که ضد حساسیت و سبک وزن است.

دهه ۲۰۱۰ میلادی

در این دهه مدل‌های خلبانی عینک آفتابی ریبن دوباره مورد توجه مردم قرار گرفت و محبوب شد. سال ۲۰۱۱ کالکشن Light Ray ریبن رونمایی شد. این مجموعه از آلیاژ ساخته شده بودند، ضد حساسیت، بادوام و فوق‌العاده سبک ساخته شده‌اند. به دلیل استقبال مردم از مدل‌های قدیمی عینک آفتابی، برند ریبن مدل‌های دهه ۶۰ میلادی خود را در سال ۲۰۱۱ دوباره به بازار عرضه کرد. این عرضه شامل سه رنگ صورتی، آبی و سبز از مدل‌های Meteor و Laramie نیز بود.

بهترین مدل عینک آفتابی ریبن برای آقایان کدام است؟

عینک آفتابی مردانه ریبن

آقایان برای انتخاب عینک ریبن باید معیارهای مختلفی مانند فرم صورت، استایل و سلیقه شخصی خود را مدنظر قرار دهند. بااین‌حال چند مدل جذاب وجود دارد که اغلب به آن‌ها علاقه دارند. Ray-Ban Justin یک سبک مردانه با لنزهای بزرگ است که پوشش عالی را برای چشمان شما ارائه می‌دهد. این مدل سبک و راحت است و برای استفاده در روزمره پیشنهاد می‌شود. برای کسانی که به دنبال مدل‌های اسپرت‌تر هستند، سبک Predator 2 یک مدل بسیار جذاب است که از تولیدات دهه ۹۰ الهام گرفته است. شما می‌توانید از این مدل برای اوقات فراغت و هنگام ورزش استفاده کنید. یکی دیگر از مدل‌ها عینک آفتابی Boyfriend است که دارای لنزهای بزرگ است و برای کسانی که به لنز بزرگ علاقه دارند مناسب است.

بهترین مدل عینک آفتابی ریبن برای خانم‌ها کدام است؟

عینک آفتابی ری بن

بسیاری از مدل‌های عینک آفتابی ریبن به‌صورت یونیسکس به بازار عرضه می‌شوند که باعث می‌شود انتخاب عینک آفتابی برای مردان و زنان راحت‌تر شود. با این حال، طیف وسیعی از عینک‌های پرطرف‌دار زنانه موجود دارد که اکثر خانم‌ها به این مدل‌ها علاقه دارند. برای خانم‌ها، عینک آفتابی شش ضلعی یک جفت راحت و سبک وزن با ظاهری مناسب است که برای استفاده روزمره مناسب است

. Ray-Ban Hexagonal در رنگ‌های متنوعی از جمله رنگ طلایی عرضه می‌شود. عینک ریبن اریکا کلاسیک برای کسانی که به شکل گرد علاقه دارند یک گزینه عالی محسوب می‌شود. این مدل با قاب‌های لاستیکی انتخاب مناسبی برای روزمره است.

پرفروش‌ترین مدل‌های عینک آفتابی ریبن

  • Aviators آیتمی مناسب برای صورت‌های قلبی و مثلثی شکل
  • Way Farers مناسب‌ترین آیتم برای برای صورت‌های گرد
  • Clubmasters مناسب برای همه نوع صورت‌ها
  • Justin بهترین آیتم برای صورت‌های گرد و بیضی شکل
  • Round بهترین آیتم برای صورت‌های مربعی شکل
  • Key hole اریکا یکی پرطرف‌دارترین مدل‌های این عینک می‌باشد.
  • Foldable مناسب برای همه نوع صورت‌ها
  • Flat top سبک وزن است و مناسب برای همه نوع صورت‌ها

سخن آخر

در نوشتار بالا درباره عینک‌ آفتابی ریبن و تاریخچه آن صحبت کردیم. ری بن تاریخی ۹۰ ساله دارد و اصالت و کیفیت این برند مطرح در طی سال‌ها اثبات شده است. فروشگاه اینترنتی تگموند با افتخار ارائه دهنده محصولات اورجینال ریبن می‌باشد و شما عزیزان می‌توانید انواع عینک آفتابی‌های اورجینال برند ریبن را برای آقایان و خانم‌ها در وبسایت و اپلیکیشن تگموند با تخفیف‌های ویژه خریداری کنید.

برچسب ها: