هرمس برند نام‌آشنای فرانسوی که اسم خود را از فرزند زئوس یکی از اساطیر یونان باستان وام‌گرفته است، در تاریخ ۱۸۳۷ میلادی تأسیس شد. هرمس از برندهای قدیمی و بااصالت فرانسوی است که در طول تاریخ ریشه‌های فرهنگی هنری آن را می‌توان در خیابان‌های پاریس جستجو کرد. این برند به شکل تخصصی در زمینه تولید کالا‌های چرم، عطر، اکسسوری، پوشاک و جواهرات فعالیت می‌کند. دامه قصد داریم تا به معرفی این برند که همواره نامش در صنعت مد درخشیده بپردازیم.

تاریخچه برند هرمس

تاریخچه برند هرمس

تیری هرمس بنیان‌گذار این برند در سال ۱۸۳۷ اولین کارگاه تولیدی خود در پاریس بنیان کرد. این کارگاه در ابتدا به تهیه و تولید کالا و خدمات در زمینه تولید دهنه و افسار اسب براى کالسکه‌ها شروع به فعالیت کرد. خدمات این کارگاه مختص به طبقه اشراف و نجیب‌زادگان اروپا می‌شد. این شرکت توسط فرزندان تیری هرمس در طول  سال‌ها روبه‌جلو حرکت می‌کرد. در سال ١٩٠٠ میلادى شرکت کیف‌هایی را تولید کرد که به مخصوص سوارکاری بودند. تا سال‌ها تلاش و تمرکز این مجموعه بر تولید زین اسب و لوازم جانبی مربوط به سوارکاری بود، آنها در تولیدات خود از باکیفیت‌ترین مواد استفاده می‌کرد و به دلیل کیفیت بالای محصولاتشان، جوایز متعددی در این زمینه دریافت کردند. در طی سال‌ها شرکت تولیدات خود را در زمینه کالاهای چرمی افزایش داد و دامنه تولیدات این برند به انواع اکسسوری، کیف‌های متنوع و درنهایت پوشاک افزایش پیدا کرد.  در اواسط دهه ١٩٣٠ میلادى هرمس اولین تولیدات ساعت و جواهرات خود را استارت زد، ساعت‌های مچی زنانه و مردانه که از طلا و یا فولاد ساخته می‌شدند.

هرمس برای اولین‌بار در ۱۹۲۴ میلادی دو مغازه خارج از پاریس و در ایالات متحده تأسیس کرد.

همچنین این شرکت در ۱۹۵۰ میلادی لوگو معروف خود که کالسکه دوک با اسب و جعبه کاغذ نارنجی را که نمادی مشهور از این برند در سراسر جهان است را ارائه داد.

بالنسیاگا، انقلابی در دنیای مد

دلایل موفقیت برند هرمس

فروشگاه هرمس

سال‌هاست که برند هرمس به‌عنوان تولیدکننده کالاهای لوکس شناخته می‌شود. این برند در زمینه تولید اجناس خاص همچون چرم، روسری، کفش، لباس مردانه و زنانه، عطر، ساعت، لوازم‌التحریر، کفش، دستکش، کارد و چنگال، لوازم تزئینی کروات، ساعت و جواهرات فعالیت می‌کند.

برند هرمس در طی این ۱۸۰ سال فعالیت خود همواره یک تجارت خانوادگی بود. مدیریت این شرکت از طریق نسل‌های هرمس منتقل شده است، اما هرگز به‌غیراز خانواده به شخص دیگری منتقل نشده است، به طوری که DNA برند هرمس به خطر نیفتد و همیشه ریاست شرکت تحت اختیار اعضای خانواده هرمس باقی بماند، به شکلی که بعضی معتقدند از جمله مزایای این یکپارچگی حفظ شدن کیفیت این برند طی سالیان متمادی بوده است.

این شرکت همیشه به شیوه تجارت سنتی خود پایبند بوده است، مدیران برند هرمس معتقدند تولیدات انبوه از محبوبیت برند می‌کاهد به همین دلیل این شرکت استراتژی تولیدات انبوه را رد می‌کند. تقریباً می‌توان گفت محصولات هرمس به طور کامل در فرانسه و با تأکید بر تولید باکیفیت بالا ساخته می‌شوند. هرمس ادعا می‌کند اکثر محصولاتش از ابتدا تا انتها توسط تنها یک فرد ساخته شده است، درواقع این برند قصد دارد بدین شکل کیفیت و خاص بودن کالاهای خود را تضمین کند.

معروف‌ترین محصولات هرمس

هرمس به دلیل سابقه طولانی‌مدت و درخشانش در دنیای مد و فشن، محصولاتی دارد که به‌عنوان محصولات نمادین هرمس مشهور هستند. 

روسری‌های هرمس

ملکه الیزابت

اولین روسری‌های هرمس ۱۰۰ سال پس از تأسیس این شرکت یعنی در سال ۱۹۳۷ تولید شدند. روسری‌های هرمس قیمت بالایی دارد و اغلب توسط هنرمندان، سلبریتی‌ها و افراد خاندان سلطنتی مورداستفاده قرار می‌گیرند. افراد معروفی مانند ملکه الیزابت، آدری هپبورن و گریس کلی ستاره سینما و ملکه سابق موناکو، از جمله افراد مشهوری هستند که از روسری‌های این برند در استایل خود استفاده می‌کردند.

چطور از سبک آدری هپبورن (گمین) پیروی کنیم؟

ساعت‌های هرمس

ساعت هرمس

این شرکت در سال ۱۹۵۰ اولین تولیدات ساعت و جواهرات خود را آغاز کرد. ساعت‌های مدل Heure H که بند ساعت به‌دور مچ بسته می‌شوند، یکی از معروف‌ترین طراحی‌های ساعت این بند است.

همچنین هرمس با همکاری اپل، ساعت‌های هوشمندی مشابه همین مدل طراحی کرده‌اند که با نام اپل‌واچ هرمس شناخته می‌شوند.

عطر و ادکلن هرمس

اولین عطر و ادکلن‌های هرمس در سال ۱۹۶۱ تولید شدند. عطر کالیشه نام اولین عطر تولیدی این برند بود. افراد معروف زیادی بلافاصله پس از تولید عطر هرمس طرف‌دار آن شدند. امروزه عطر ادکلن هرمس به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین عطر و ادکلن‌های جهان شناخته می‌شوند. یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این برند در تولید عطر و ادکلن، استفاده از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت بوده است. عطر و ادکلن‌های اورجینال هرمس را می‌توانید از اینجا خریداری کنید.

کیف‌های کلی برند هرمس

کیف کلی برند هرمس

کیف‌های کلی هرمس در دهه ١٩٣٠ میلادى روانه بازار شدند. در ابتدا نام این کیف Haut a Courroie بود اما بعد مدتی به اسم کیف کلی شهرت یافت.

این مدل کیف هرمس به دلیل استفاده گریس کلی در جهان مشهور شد. گریس کلی بازیگر معروف هالیوود که با ازدواج شاهزاده موناکو لقب ملکه این کشور را به دست آورد. در سال ١٩۵۶ میلادى، شاهزاده خانم موناکو (گریس کلى) در زمان بارداری خود از این مدل کیف هرمس برای محافظت و پوشاندن شکم خود از دید عکاسان استفاده می‌کرد که با عکسى که در مجله لایف چاپ شد، این مدل کیف با نام  کلى به شهرت فراوانى رسید.

در طی سال‌ها هرمس از مدل‌های مختلف کیف کلی، مانند کیف‌های فلت کلى و کیف‌های مینى کلى در کالکشن‌های خود رونمایی کرد. این مدل کیف‌های هرمس با محبوبیت زیادی نیز در بین مرم روبه‌رو شدند.

کیف‌های بیرکین برند هرمس

کیف هرمس

کیف‌های بیرکین برند هرمس یکى از محبوب‌ترین مدل‌های کیف دستی در جهان است. نام این مدل کیف، از هنرپیشه و خواننده انگلیسى جین برکین گرفته شده است. در سال ١٩٨۴ میلادى ژان لوئیس دوما ریاست شرکت هرمس را برعهده داشت، طی سفری که با هنرپیشه جین برکین داشت، به فکر طراحی کیف مخصوص برای سفر خانم‌ها افتاد، زیرا استفاده از کیف های عادی در طول سفر برای خانم‌ها راحت نبود.

خریداری کردن این مدل کیف‌های جدید بیرکین اصلاً راحت نیست و کسانی که قصد خرید آن را دارند باید ابتدا ثبت‌نام کنند و در لیستی طولانی منتظر بمانند. همچنین این مدل کیف‌های برند هرمس بسیار گران‌قیمت و کمیاب هستند و فقط تعداد محدودی از آن‌ها در جهان تولید می‌شود.

تمام کیف‌های بیرکین دست‌ساز هستند و توسط صنعتگران ماهر هرمس در بهترین شرایط و با بهترین مواد اولیه ساخته می‌شوند.

سخن آخر

هرمس

در نتیجه تلاش‌های خانواده هرمس در طی نزدیک به دو قرن، امروز این شرکت به‌عنوان یکی از بهترین برند‌های ابرلوکس در جهان شناخته می‌شود. تولید و توزیع محدود، بازاریابی دقیق و بخصوص و تأکید هرمس بر کیفیت همگی در شهرت و محبوبیت این برند تأثیرگذار بودند، به‌گونه‌ای که قدرت این برند در بین اقشار ثروتمند جهان انکارنشدنی است.

این روزها تعداد محصولات فیک و تقلبی هرمس در بازار ایران روزبه‌روز بیشتر می‌شود. محصولات اورجینال هرمس را می‌توانید در فروشگاه تگ موند مشاهده کنید.