لباس کودک دنیای وسیع و پرزرق و برقی است که توجه هر کسی که حتی بچه ندارد را هم جلب می‌کند. لباس‌های خاص و زیبا با رنگ‌های تند و شاد برای این کوچولوهای دوست داشتنی قلب هر کسی را می‌رباید، اما واقعیت این است که الزما همه این لباس‌ها برای فرزند شما مناسب نیستند و برای داشتن یک استایل کودکانه و تابستانی خاص، باید در انتخاب لباس تابستانی بچه گانه به خصوص برای سفرهای تابستانی دقت بالایی داشته باشید.

چرا که کودکان در بسیاری از مواقع به ویژه در گرما و تابستان نمی‌توانند اذیت شدنشان در لباس‌های نامناسب را بیان کنند و شروع به بد قلقی می‌کنند. بسیاری از پدر و مادرها هم این بدقلقی‌ها را به حساب گرمای طاقت فرسا می‌گذارند و زمانی متوجه مشکل لباس‌های کودک می‌شوند که کودک دچار حساسیت یا سوختگی پوست شده است.

به همین خاطر در این مطلب از تگ مگ قصد داریم تا درباره لباس‌های بچگانه صحبت کنیم و به شما کمک کنیم که انتخابی عالی برای فرزندتان در این فصل گرم داشته باشید و استایل خاصی از او بسازید.

نکات استایل بچگانه خنک

مهمترین نکات انتخاب لباس مسافرت تابستانی برای کودکان

با فرا رسیدن فصل تابستان و داغ شدن بازار سفر، انتخاب لباس تابستانی بچه گانه دخترانه و پسرانه اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. اگر برای سفر به دنبال لباس کودک هستید که هم راحت باشد و هم بتوانید از کودک خود عکس‌های خاص و به یادماندنی بگیرید، بهتر است ابتدا آب و هوای مقصد را مشخص کنید و سپس به سراغ خرید لباس بچه بروید. همچنین فعالیت‌هایی که کودک شما قرار است در این سفر انجام دهد را مد نظر داشته باشید تا بتوانید انتخاب‌های خود را سبک سنگین کنید. لباس‌های تابستانی باید علاوه بر زیبایی، خنک و راحت باشند تا کودکان بتوانند در گرمای تابستان به راحتی بازی کنند و به کشف محیط بپردازند. در مقاله راهنمای انتخاب لباس بچه تابستانی مفصل به نحوه انتخاب لباس تابستانی کودک پرداخته‌ایم و در این بخش هم اشاره مختصری خواهیم کرد.

توجه به جنس پارچه جنس پارچه

بهترین گزینه برای لباس تابستانی بچه گانه، پارچه‌های نخی طبیعی مانند پنبه و کتان است. این پارچه‌ها به خوبی عرق را جذب کرده و اجازه تنفس پوست را می‌دهند. در مقابل پارچه‌های مصنوعی مانند پلی استر گرما را در خود نگه می‌دارند و باعث تعریق بیش از حد کودک و بروز حساسیت‌های پوستی و قارچ می‌شوند. در کنار این موضوع، یک لباس بچه گانه شیک با جنس مرغوب در طی زمان و شست‌وشوهای مکرر فرم خود را از دست نمی‌دهد و همیشه در همان حالت اولیه باقی خواهد ماند.

بهترین جنس لباس بچه برای تابستان

انتخاب لباس مناسب برای سفر در فصل گرم هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان بسیار مهم است. لباس مسافرت باید علاوه بر زیبایی، راحت و خنک باشد تا کودک بتواند به راحتی خود را با محیط جدید وفق دهد. برای انتخاب و خرید لباس کودک، جنس پارچه یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب لباس تابستانی کودک است. حال شاید بپرسید که چرا جنس پارچه مهم است؟

حتما برای خودتان پیش آمده که بدون دانستن نوع پارچه و تنها با توجه به لمس آن تشخیص بدهید که طبق تجربه این جنس شما را آزار می‌دهد یا در آن حس خنکی/خفگی دارید. کودکان تجربه شما را ندارند و اگر پارچه مناسبی را برایشان انتخاب کنید ممکن است اذیت شوند و توان بیان نداشته باشند. همچنین خشک شدن سریع و چروک نشدن هم از دیگر فاکتورهای مهم برای انتخاب لباس سفر است. بنابراین بهتر است بهترین جنس پارچه لباس بچه را بشناسید و سپس خریدتان را انجام دهید.

  • نخ (پنبه): رایج‌ترین و بهترین گزینه برای لباس تابستانی بچه گانه است. پنبه نرم، لطیف و بسیار تنفس‌پذیر است.
  • کتان: پارچه‌ای بسیار خنک و سبک است که رطوبت را به خوبی جذب می‌کند.
  • بامبو: پارچه‌ای طبیعی، ضد باکتری و ضد حساسیت است که برای پوست‌های حساس بسیار مناسب است.

بهترین جنس پارچه لباس بچگانه

آینده نگر نباشید

در هنگام لباس تابستانی بچه گانه پسرانه یا دخترانه بهتر است که آینده نگر نباشید. چرا که کودکان مدام در حال رشدند و نمی‌توانید از لباس‌های آن‌ها برای سال بعد کمک بگیرید. علاوه‌بر این لباس‌های تابستانی مدام باید شسته شوند و این موضوع باعث می‌شود تا دوام زیادی نداشته باشند و سال بعد قابل استفاده نباشند.

در این فصل می‌توانید به دنبال حراج لباس بچه گانه باشید و لباس‌هایی با قیمت مناسب را برای کودک خود انتخاب کنید، بدون این که نگران آینده باشید.

رنگ لباس کودک

رنگ‌های روشن و شاد، رنگ‌های روشن مانند سفید، کرم، آبی آسمانی و صورتی، گرما را کمتر جذب می‌کنند و باعث می‌شوند کودک احساس خنکی بیشتری داشته باشد. اما رنگ‌های تیره مانند سیاه و قهوه‌ای، گرما را جذب کرده و باعث گرم شدن بیش از حد بدن کودک می‌شوند.

حتما اگر حین خرید دقت کنید می‌بینید که لباس تابستانی دخترانه جدید در فصل گرم همگی دارای رنگ‌های روشن هستند تا کمترین میزان گرما را جذب کنند و کودک را خنگ نگه دارند.

لباس تابستانی دخترانه

ویژگی‌های یک لباس تابستانی خوب برای کودک

اشعه‌های آفتاب در فصل تابستان بسیار زیادند و به پوست کودک آسیب می‌زنند و لباس باید تا حد زیادی از این آسیب جلوگیری کند. اما لباس‌های تابستانی عموما بخش کمی از بدن را می‌پوشانند. به همین خاطر بهتر است از ضدآفتاب روی پوست کودک استفاده کنید، اما اگر کودک شما از ضدآفتاب خوشش نمی‌آید و اجازه نمی‌دهد بهتر است به دنبال انواع مدل لباس دخترانه تابستانی بلوز شلوار باشید تا کمترین میزان پوست کودک در معرض آفتاب باشد. به صورت خلاصه یک لباس تابستانی کودک دارای ویژگی‌های زیر است؛

  • نرم و لطیف: تا به پوست کودک آسیبی نرساند.
  • تنفس‌پذیر: تا عرق کودک را جذب کرده و از تعریق بیش از حد جلوگیری کند.
  • سبک وزن: تا کودک احساس سنگینی نکند.
  • رنگ‌های روشن: رنگ‌های روشن گرما را کمتر جذب می‌کنند.
  • محافظت از آفتاب: بهتر است بخش بیشتر بدن را بپوشاند.
  • طرح‌های شاد: طرح‌های شاد و جذاب باعث افزایش روحیه کودک می‌شوند.

ویژگی لباس تابستانی بچه گانه

نکات مهم انتخاب کفش بچه تابستانی

یکی از مواردی که افراد حتی در بزرگسالی هم به آن بی‌توجه هستند، انتخاب کفش مناسب است. این افراد کفش را بر اساس ظاهر انتخاب می‌کنند و به راحتی و ارگونومیک بودن آن هیچ اهمیتی نمی‌دهند. انتخاب و استفاده کفش نامناسب به مرور باعث بروز مشکلات زیادی برای پا و ستون فقرات، به ویژه در کودکان که استخوان‌هایشان در حال رشد و شکل‌گیری است، می‌شود. بنابراین باید حتما در انتخاب کفش کودک راحتی و استاندارد بودن را در نظر بگیرید. به ویژه در سفر که معمولا پیاده‌روی زیاد است و مدت طولانی کفش پای کودک خواهد ماند.

در کنار عدم توجه به استاندارد بودن کفش، برخی والدین فکر می‌کنند که صرفا با خرید کفش بچه گانه خارجی در حق کودک خود لطف کرده‌اند، در صورتی که الزاما خارجی بودن یک جنس نشان از کیفیت آن ندارد و شما باید با توجه به جنس و مدل کفش و تناسب آن با آب و هوای محل زندگی خود برای کودکتان کفش انتخاب کنید.

برای مثال بسیاری از افراد که از شهرهای بسیار گرم بازدید می‌کنند با خرید مدل‌های مختلف صندل بچه گانه باعث می‌شوند تا پای فرزندشان بیش از حد در برابر اشعه‌های قوی آفتاب قرار بگیرد و پای کودک دچار سوختگی، خشکی و خارش شود. این افراد بهتر است که از کفش‌های کتانی و پارچه‌ای که کل پای کودک را می‌گیرد اما جریان هوا را قطع نمی کند استفاده کنند.

خرید کفش اورجینال کودک

شما می‌توانید انواع کفش و کتانی بچه گانه اورجینال را از برند‌های ایرانی هم تهیه کنید که کیفیت بسیار بالا و راضی کننده‌ای دارند. در فروشگاه اینترنتی تگموند می‌توانید طیف گسترده‌ای از انواع لباس و کفش کودک برندهای خارجی و ایرانی را مشاهده و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

کفش تابستانی بچه گانه

لباس شنای تابستانی کودک در سفر

 تابستان فصل آبتنی و شنا در استخر و دریاست که خاطرات خوشی را برای اکثر افراد به ارمغان خواهد آورد و اکثر سفرهای تابستانی به مقاصدی ختم می‌شود که دارای دریا یا دریاچه‌هایی برای شنا و آبتنی است. اما لازم است که یادتان باشد آب تا حد زیادی اشعه‌های خورشید را تجدید می‌کند و به همین خاطر باید در حین شنا در استخرهای رو باز و دریا بیش از اندازه مراقب پوست خود و کودکتان باشید.

برای انتخاب یک مایو بچه گانه مناسب و عالی باید به محل شنا هم توجه کنید. اگر فرزندتان قرار است در فضای آزاد و مجاورت نور خورشید شنا کند، بهتر است لباس شنایی را انتخاب کنید که بیشتر سطح بدن او را بپوشاند و باقی پوست را ضدآفتاب بزنید.

لباس شنا بچه گانه

همچنین اگر در سفر خود قرار است طولانی مدت در مراکز خرید راه بروید بهتر است لباس‌های نخی و سبک را برای کودک انتخاب کنید که در طول مسیر خسته نشود و جلوی تنفس پوست او را نگیرد.

استفاده از شلوارهای جین در سفر‌های تابستانی برای کودکان به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. همچنین توجه کنید که کش شلواری که برای فرزند خود می‌خرید بیش از اندازه تنگ نباشد تا تنفس او را مختل نکند و باعث عرق سوز شدن او نشود. همچنین می‌توانید از اکسسوری‌هایی مانند کلاه‌های آفتابی و عینک هم استفاده کنید تا کودک شما راحت باشد.

لباس کودک مناسب سفر تابستانی

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا درباره نکات مهم خرید لباس تابستانی بچه گانه برای سفر صحبت کنیم که به شما کمک کند استایلی زیبا و درعین حال کاربردی برای کودک خود بسازید بدون این که فرزندتان آزار ببیند. حال اگر به دنبال یک فروشگاه اینترنتی لباس بچه گانه معتبر هستید که محصولات باکیفیتی را ارائه کند، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به تگموند بزنید و طیف گسترده‌ای از انواع لباس بچه دخترانه و پسرانه را مشاهده و به صورت آنلاین خریداری نمایید.

دسته بندی شده در: