واژه‌‌ی فرانسوی Gamine، به معنی کودک بازیگوش است. آدری هپبورن کسی است که با استایل خاص و منحصر به فرد خود باعث ایجاد سبک گمین شد. آدری هپبورن، بهترین  توصیف برای این استایلِ جذاب است: دختری ریز نقش با چشمانی درشت و رفتاری کودکانه. در این مقاله به توصیف جزئی‌تر اجزای این سبک پرداخته شده. اگر سبک آدری را دوست دارید با این مقاله تگ‌موند می‌توانید این استایل را برای خودتان پیاده‌سازی کنید.

این سبک نقطه تعادلی دارد که باید رعایت شود و با اینکه ظاهری خانومانه ندارد، جذابیت یک استایل دخترانه را حفظ می‌کند و در عین حال کمی پسرانه است. می‌توانید از آدری هپبورن، توییگی، ژاکلین کندی، لسلی کارون و ادی سدویک ایده بگیرید. اما واتسون، ناتالی پورتمن، کری مولیگان، وینونا رایدر و آدری تاتو هم از نمونه‌های مدرن این استایل هستند که می‌توانید از سبک آنها ایده بگیرید. شناخت ویژگی‌های مشترک استایل آیکون‌های این سبک، به شما کمک میکند یک گمینی شوید. مهم نیست موهایتان موجدار، بلند یا کوتاه باشد. سادگی موها نقطه اشتراک این سبک است.

آرایش در این سبک، طبیعی و شاداب است. رنگ‌های صورتی و هلویی بسیار مناسب سبک گمین است. از رژهای صورتی رنگ و براق و رژگونه‌ی هلویی استفاده کنید. حتما از خط چشم و ریمل استفاده کنید چون چشم‌ها در این سبک بسیار مهم هستند. حالت طبیعی ابروهایتان را حفظ کنید. از عطرهای با رایحه گل، میوه و وانیل استفاده کنید. ناخن‌های کوتاه و با رنگ‌های ملایم هم ویژگی دیگر این سبک است.

 لباس‌ها بخش مهم این سبک هستند که آن را  منحصر به فرد می‌کنند. در کمد لباس افراد با سبک گمین، رنگ‌های پاستلی، لباس‌های با طرح گل و پروانه و لباس‌های یقه قایقی، پیراهن‌های راه‌راه ساحلی، ژاکت‌های پشمی یقه اسکی حتما پیدا میشوند. اگر استایل افراد با سبک گمین را دنبال کنید آنها را در کت‌شلوار، دامن، و شلوارهای جین می‌بینید.

اکسسوری‌ها کمک زیادی برای نزدیک شدن به این سبک می‌کنند. از کلاه‌های فدورا، بِرِت و کلاه‌های آفتابی یا هر کلاهی با رنگ پاستلی و طرح گل استفاده کنید. برای عینک آفتابی از فریم‌های مدل ویفری استفاده کنید. برای کیف و جواهرات می‌توانید  از هرچیزی که ساده، دخترانه، کلاسیک و جذاب باشد، استفاده کنید. مانند کمربندهای نازک، ساعت‌های با بند باریک و کیف‌های سایز کوچک. برای لباس شب هم از رنگ‌ها و الگوهای دخترانه یا به اصطلاح بیبی‌دال استفاده کنید.
میتوانید از طراحانی مثل دیور، رالف لارن، کلوئی، بربری، مارک ژاکوب، شنل، پرادا و گوچی که به این سبک می‌پردازند ایده بگیرید اما در پیروی از هر استایلی، ایده‌های خودتان را فراموش نکنید.

برچسب ها:

,