لباس پوشیدن در فصل بهار همیشه چالش بر انگیز است، چرا که هم فصل عوض شده است و هم ترندها و هرساله با آمدن فصل بهار و شروع سال جدید همه در حال جمعه کردن لباس های زمستانی و آمادگی برای خرید لباس های بهاری هستند. درواقع می‌توان گفت که ترندهای بهار ۲۰۲۴ تنوع و پویایی چشمگیری دارند و برای هر سلیقه‌ای، از مینیمال تا جسورانه، انتخاب‌های جذابی ارائه می‌کنند. در ادامه به برخی از این ترندها اشاره می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

ترندها از کجا می‌آیند؟

ترندها در مُد به چنان موضوع مهمی تبدیل شده‌اند که امروز در اکثر مدارس مُد رشته‌ای به نام «پیش‌بینی ترند ها» (Trend forecasting) در مقاطع مختلف تدریس می‌شود و یا شرکت‌هایی هستند که محور اصلی فعالیت آنها همین ترندهاست.

از مشهورترین این شرکت‌ها می توان به WGSN اشاره کرد که در این موضوع تحقیقات گسترده‌ای انجام می‌دهد. لورتا رابرتز مدیر بخش برندینگ این شرکت در گفت‌وگویی با وگ درباره روش کلی عملکرد این شرکت این طور توضیح می‌دهد: «در واقع کاری که ما می‌کنیم این است که به جمع آوری بسیار وسیع اطلاعات در همه دنیا می‌پردازیم و برای این امر همه چیز را در نظرمی‌گیریم؛ از غذاها، مد خیابانی گرفته تا رویدادهای فرهنگی، هنری، سیاسی و…همه این موارد یک تصور کلی از اینکه مُد به کدام سمت و سو می رود، فراهم می آورند. در واقع همه اینها چیزهایی هستند که نحوه لباس پوشیدن ما را تحت تاثیر قرار می دهند. در این مقاله به بررسی ترندهای مخلف میپردازیم.

پیشنهاد می‌کنیم سری هم به مقاله رنگ سال ۲۰۲۴ بزنید.

ترندها از کجا می آیند؟

رنگ‌های ترند بهار ۱۴۰۳

هر بهار رنگ خاصی ترند می‌شود و شما می‌توانید با توجه به آن ترند یک استایل خاص و به روز داشته باشید. در این بخش از مقاله تگموند، به شما درباره رنگ‌های ترند بهار ۱۴۰۳ بیشتر خواهیم گفت.

رنگ‌های پاستلی

رنگ‌های پاستلی رنگ‌هایی هستند که با سفید کمرنگ شده‌اند. آنها اغلب به عنوان نرم، لطیف و زنانه توصیف می‌شوند. رنگ‌های پاستلی را می‌توان در مد، دکور منزل و طراحی گرافیک استفاده کرد. این رنگ‌ها، مانند آبی، صورتی، سبز و بنفش پاستلی، حس لطافت و ظرافت را به استایل شما می‌بخشند و برای بهار بسیار مناسب هستند.

می‌توان از رنگ‌های پاستلی برای ایجاد حسی آرام و آرامش‌بخش در یک فضا استفاده کرد. رنگ‌های پاستلی اغلب در اتاق‌های کودکان استفاده می‌شوند، زیرا می‌توانند حسی شاد و شاد ایجاد کنند.

یک راه برای استفاده از رنگ‌های پاستلی، استفاده از آن‌ها برای ایجاد یک ظاهر تک رنگ یا مونوکروم است که درباره آن در مقاله همه چیز درباره استایل مونوکروم توضیح داده‌ایم. رنگ‌های پاستلی از بهترین گزینه‌ها برای این مدل استایل هستند.

لباس‌های لیمویی رنگ لیمویی یکی از ترندهای رنگ بهار ۲۰۲۴ است و می‌توانید از آن در انواع لباس‌ها، از مانتو و پیراهن زنانه تا شومیز و شلوار، استفاده کنید.

رنگ پاستیلی ترند بهار 1403

رنگ‌های نئونی

رنگ‌های نئونی رنگ‌های بسیار روشن و اشباع‌شده‌ای هستند که اغلب در تبلیغات، مد و طراحی گرافیک استفاده می‌شوند. رنگ‌های نئونی، مانند زرد، سبز و نارنجی نئونی، در سال ۲۰۲۴ بسیار ترند هستند و می‌توانند به استایل شما جلوه‌ای جسورانه و شاد ببخشند.

رنگ‌های نئونی را می‌توان برای ایجاد یک استفاده کرد. بیانیه جسورانه و پرانرژی همچنین می‌توان از آنها برای ایجاد حسی سرگرم کننده و جشن استفاده کرد. رنگ‌های نئونی اغلب در کلوپ‌های شبانه و سایر مکان‌های تفریحی استفاده می‌شوند.

رنگ نئونی ترند بهار 2024

رنگ‌های خاکی

 رنگ‌های خاکی، مانند بژ، کرم و قهوه‌ای، برای ایجاد استایلی مینیمال و شیک ایده‌آل هستند. رنگ‌های خاکی رنگ‌هایی هستند که در طبیعت یافت می‌شوند، مانند قهوه‌ای، سبز و بژ. آن‌ها اغلب به عنوان آرامش بخش و آرامش بخش توصیف می‌شوند. رنگ‌های خاکی را می‌توان برای ایجاد یک استفاده کرد. ظاهر طبیعی و ارگانیک همچنین می‌توان از آن‌ها برای ایجاد حسی آرام و آرامش بخش در یک فضا استفاده کرد. رنگ‌های خاکی اغلب در طراحی داخلی و مد استفاده می‌شوند.

یک راه برای استفاده از رنگ‌های خاکی، ترکیب و مطابقت آن‌ها با یکدیگر است. این را می‌توان با پوشیدن لباس‌هایی با سایه‌های مختلف قهوه ای یا با تزئین یک اتاق با سایه‌های مختلف سبز انجام داد.

رنگهای ترند بهار 1403-2024

طرح‌های ترند بهار ۱۴۰۳

در کنار رنگ‌ها، طرح‌ها هم ممکن است در بهار ترند شوند و لازم باشد تا از برخی طرح‌ها در استایل خود برای خاص بودن استفاده کنید.

طرح‌های گلدار

نحوه استایل با لباس گلدار کار دشواریست، طرح‌های گلدار همیشه در بهار محبوب هستند و در سال ۲۰۲۴ نیز در انواع لباس‌ها، از مانتو و پیراهن تا شومیز و دامن، به چشم می‌آیند. اگر برای یک رویداد روزمره لباس می‌پوشید، یک لباس گلدار ساده با پارچه نخی انتخاب کنید، اما یک رویداد رسمی لباس می‌پوشید، یک لباس گلدار با پارچه ابریشم یا ساتن انتخاب بهتریست.

حین استایل کردن با لباس‌های گلدار بهتر است اندام خود را هم در نظر بگیرید. اگر قد کوتاه هستید، لباس گلدار با طرح‌های گل کوچک انتخاب کنید. اگر قد بلند هستید، لباس گلدار با طرح گل‌های بزرگ برای شما انتخاب مناسبی هستند.

لباس گلگلی

طرح‌های راه راه

طرح‌های راه راه یکی از طرح‌های کلاسیک و همه‌کاره هستند که می‌توانند برای ایجاد استایل‌های مختلف استفاده شوند. این طرح‌ها می‌توانند به صورت عمودی، افقی یا مورب باشند و در رنگ‌ها و ضخامت‌های مختلفی وجود دارند. طرح‌های راه راه عمودی و باریک می‌توانند شما را لاغرتر نشان دهند و برای استایل‌های روزمره مناسب هستند. در مقابل برای درشت نشان دادن اندام می‌توانید از لباس‌هایی با راه راه ضخیم استفاده کنید.

لباس های طرح دار ترند بهار

طرح‌های چهارخانه

 طرح‌های چهارخانه، به‌ویژه طرح‌های شطرنجی، در سال ۲۰۲۴ ترند هستند و می‌توانند به استایل شما جلوه‌ای کلاسیک و شیک ببخشند.

طرح‌های چهارخانه یکی از طرح‌های کلاسیک و همه‌کاره هستند که می‌توانند برای ایجاد استایل‌های مختلف استفاده شوند. این طرح‌ها از تقاطع خطوط عمودی و افقی ایجاد می‌شوند و در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارند.

انواع طرح چهارخانه:

  • تارتان: این طرح چهارخانه سنتی اسکاتلندی است که از رنگ‌های مختلف تشکیل شده است.
  • گینگهام: این طرح چهارخانه با خطوط ظریف و رنگ‌های روشن شناخته می‌شود.
  • مدراس: این طرح چهارخانه با خطوط ضخیم و رنگ‌های تیره شناخته می‌شود.

انواع پارچه چهار خانه

لباس‌های ترند بهار ۱۴۰۳

در کنار طرح‌ها و رنگ‌هایی که در این فصل خاص و جذاب ترند هستد، لباس‌های خاصی هم ترند می‌شوند که با پوشیدن آن‌ها می‌توانید هماهنگ با جامعه باشید.

کت‌های کوتاه

کت‌های کوتاه نوعی از کت هستند که قد آنها تا روی باسن یا کمی پایین‌تر از آن می‌رسد. این نوع کت‌ها برای فصل‌های بهار و پاییز مناسب هستند و می‌توانند با انواع لباس‌ها ست شوند. کت‌های کوتاه، مانند کت جین، در بهار ۲۰۲۴ بسیار ترند هستند و می‌توانند با انواع لباس‌ها ست شوند. شما می‌توانید کت کوتاه را با دامن، پیراهن و شلوار یا شلوارک ست کنید.

کت ترند بهار 1403

ژاکاردهای رنگی و گلدار

پارچه‌های ژاکارد نوعی پارچه بافته‌شده هستند که به دلیل طرح‌های برجسته و پیچیده‌شان شناخته می‌شوند. این طرح‌ها با استفاده از تکنیکی خاص به نام بافندگی ژاکارد ایجاد می‌شوند که در آن تارها به صورت جداگانه برای ایجاد طرح کنترل می‌شوند.

ژاکاردها پارچه‌های ضخیمی هستند که برای فصل بهار مناسب هستند و می‌توانند به استایل شما جلوه‌ای شیک و رسمی ببخشند.

پارچه ترند بهار 2024

پیراهن مردانه

فرقی نمی‌کند خانم باشید یا آقا، پیراهن مردانه یک ترند خاص و جدید است که در بهار امسال شدیدا ترند شده است و محبوبیت خوبی هم دارد. اگر اهل استایل اسپرت باشید، این ترند برای شما با یک شلوار جین بگ بهترین گزینه خواهد بود.

سخن پایانی

بهار یک فصل جذاب و خنک است که زیبایی‌های بسیاری دارد. اگر دوست دارید بتوانید هر لحظه با استایل خود بدرخشید و عکس‌های خاص بگیرید، بهتر است به ترندهای روز و لباس‌هایتان توجه زیادی نشان بدهید. در این مقاله تگ‌مگ سعی کردیم تا ترندهای روز را به شما معرفی کنیم تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

دسته بندی شده در: