هدیه دادن یک کار دلپذیر و در عین حال چالشی است. برای همه پیش آمده است که دوست داشته باشیم یک هدیه کاربردی و خاص به کسی بدهیم و کفش به ذهنمان رسیده است. واقعیت این است که کفش هدیه دادن بسیار چالش برانگیز است چرا که باید هم اندازه درستی را انتخاب کنید و هم سراغ خرید مدل درستی بروید که فرد بتواند از آن استفاده کند. در این مطلب قصد داریم تا درباره کفش کادو دادن و نکات مربوط به آن صحبت کنیم.

خرید کفش هدیه

اگر به فکر کفش هدیه دادن هستید، باید ابتدا اندازه کفش را مد نظر داشته باشید. اندازه گرفتن کفش فردی که می‌خواهید برایش کفش بخرید می‌تواند چالش برانگیز باشد. شما باید انتخاب اندازه، مدل و رنگ را با دقت انجام دهید که این هدیه برای او یک هدیه کاربردی باشد و بتواند از آن به راحتی در استایل خود استفاده کند در غیر این صورت تمام وقت و هزینه شما بی‌ارزش خواهد بود. 

هدیه دادن کفش به چه معناست؟

برخی افراد معتقد هستند که هدیه گرفتن کفش باعث جدایی خواهد شد. همانطور که در مقاله آیا عطر جدایی می‌آورد گفتیم، عقایدی این چنینی که فکر می‌کنند هدایا روی روابط انسانی موثرند واقعیت ندارد، اما می‌توانند که روی حساسیت شما موثر باشند. برای مثال ممکن است شما با باور این عقاید پس از هدیه گرفتن یا هدیه دادن عطر و کفش منتظر باشید که ببینید آیا عقیده شما تایید می‌شود یا خیر و به دنبال بهانه باشید و اینگونه باعث جدایی شوید که در واقع ربطی به هدیه ندارد و شما با تفکرات مسموم خود باعث این اتفاق شده‌اید.

هدیه گرفتن کفش

اصول هدیه دادن

یکی از اصول هدیه دادن متناسب بودن آن با نیاز و سلیقه فرد مقابل است. اگر هدیه‌ای که برای کسی می‌خرید با سلیقه او در تضاد باشد، از سر بازکنی باشد و یا کاربردی نباشد ممکن است فرد مقابل را دل‌آزرده کنید و ارزش زمان و هزینه خود را به صورت کامل از بین ببرید. بنابراین پس از انتخاب چیزی که قصد دارید هدیه بدهید ( در اینجا کفش) بهتر است ابتدا بودجه خود را مشخص کنید و سپس به سراغ انتخاب بهترین کفش‌هایی که در محور بودجه شما وجود دارند بروید و نزدیک‌ترین را به سلیقه و نیاز فرد مقابل انتخاب کنید.

مقاله لیست بهترین هدایا برای ورزشکاران می‌توان برای شما یک کمک عالی در انتخاب هدیه برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش در اطراف شما باشد.

نکات مهم خرید هدیه

          در خرید هدیه، مهمترین نکته این است که به نظر نرسد شما خرید هدیه را از سر خود باز کرده‌اید و وقتی برای آن صرف نکردید. برای خرید کفش، اصالت برند از هرچیزی مهمتر است. خرید یک کفش فیک به عنوان هدیه تقریبا نوعی توهین به حساب می‌آید و بهتر است که اگر دوست ندارید زیاد هزینه کنید یک کفش از برندی با قیمت مقرون به صرفه بخرید، اما کفش اورجینال هدیه دهید.

          نکته بعدی در خصوص هدیه نحوه بسته بندی است. در صورتی که شما یک هدیه ارزشمند اما در بسته بندی نا مناسب دریافت کنید، قطعا برایتان خوشایند نخواهد بود. حین خرید دقت کنید که کفش شما جعبه داشته باشد و جعبه آن سالم و بدون زدگی و نم کشیدگی باشد. اگر دوست داشه باشید می‌توانید کمی بیشتر هزینه کنید و بسته بندی کفش هدیه را به شیوه‌ای خاص‌تر انجام دهید. فقط توجه داشته باشید که برخی کفش‌ها از برندهای خاص جعبه ارزشمندی دارند و بهتر است اگر بسته بندی کفش را تغییر می‌دهید جعبه را هم به فرد مقابل تحویل بدهید.

          در حین خریده عقیده خود را تحمیل نکنید، اگر می‌دانید که فرد مقابل شما چیزی را دوست ندارد ولی شما فکر می‌کنید که مناسب است به هیچ عنوان آن را خریداری نکنید چرا که خرید هدیه برای خوشحال کردن افراد است و نه لج کردن با آن‌ها.

          هدیه باید کاربردی باشد، برای مثال برای یک مرد با استایل‌های اسپرت و کژوال خرید یک کفش چلسی چرم انتخاب مناسبی نیست و بهتر است یک کفش کالج مردانه به او هدیه دهید که با استایل او هماهنگ باشد.

اصول هدیه دادن

توجه به علاقه و استایل فرد

برای خرید کفش به عنوان هدیه باید به استایل فرد مورد نظر هم توجه داشته باشید و کفشی تهیه کنید که با سبک استایل و سلیقه او متناسب باشد. برای مثال، اگر فردی که به او هدیه می‌دهید اهل ورزش است، می‌توانید یک جفت کفش ورزشی مناسب برای او انتخاب کنید. یا اگر فردی که به او هدیه می‌دهید به دنبال کفش‌های شیک و مجلسی است، می‌توانید یک جفت کفش پاشنه بلند یا بوت را انتخاب کنید.

اگر هم به دنبال یک کفش همه کاره هستید به سراغ کفش لوفر یا همان کفش کالج بروید که به راحتی با هر استایلی ست می‌شود چرا که کفش کالج، به ویژه کفش کالج زنانه تنوع بالایی هم دارد و قطعا می‌توانید بهترین و نزدیک‌ترین گزینه را انتخاب کنید. اگر به دنبال هدیه‌ای جذاب‌تر هستید و فرد مورد نظر شما ترند روز برایش اهمیت دارد، باید جدیدترین مدل‌های کفش را بررسی کنید و سپس هرکدام که با استایل او هماهنگ‌تر است را انتخاب کنید.

برای انتخاب کفش ترند در نظر گرفتن فصل هم مهم است. برای فصل‌های سرد بهتر است بوت و نیم بوت را برای هدیه دادن انتخاب کنید و فصل‌های گرم صندل زنانه جدید و صندل مردانه اسپرت بهترین گزینه هستند و فرد مورد نظر شما می‌تواند از آن کفش ترند روز در همان برهه زمانی استفاده کند و لذت ببرد.

کفش کادو

اندازه گیری صحیح کفش

برای اندازه گیری صحیح کفش می‌توانید از فرد مورد نظر بپرسید. اگر این امکان را ندارید که از او بپرسید می‌توانید کفشی که قبلاً پوشیده را اندازه بگیرید و طبق نمودار کفش جدید اندازه مناسب را انتخاب کنید. توجه کنید که برندهای مختلف قالب‌های مختلفی دارند و ممکن است اگر صرفا با عدد پیش بروید کفش نامناسبی را تهیه کنید.

پس پیشنهاد می‌کنیم حتما ابعاد کفش را اندازه بگیرید و ضخامت جوراب و بدنه کفش را هم مد نظر داشته باشید. جهت اندازه گیری سایز پا برای خرید اینترنتی و حضوری می‌توانید یکی از کفش‌هایش را قرض بگیرید و به روش اندازه گیری سایز پا با متر عمل کنید و اندازه بزنید (اندازه طول کفش و بخش پنجه پا مهم است). اگر هم اندازه پای شما نزدیک است می‌توانید کفش او را بپوشید و حین خرید ملاک را بر آن اساس قرار دهید که خیلی انتخاب دقیقی نخواهد بود.

با این حال حین خرید کفش هدیه بهتر است در نظر داشته باشید که اندازه گیری شما دارای خطاست و باید از جایی این خرید را انجام دهید که ضمانت تعویض یا مرجوع داشته باشد و بتوانید آن را بعدا عوض کنید.

فروشگاه اینترنتی تگموند یک فروشگاه آنلاین است که کفش‌های انواع برندهای مطرح ایرانی و خارجی را به صورت آنلاین به فروش می‌رساند که برخی از آن‌ها ضمانت تغویض و مرجوعی دارند. شما می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه و انتخاب محصول مورد نظرتان درباره این شرایط اطلاعات کسب کنید و در صورت تمایل خریدتان را نهایی کنید.

اندازه گیری سایز پا برای خرید اینترنتی

بسته بندی کفش هدیه

کادو کردن کفش اهمیت زیادی دارد و با یک بسته بندی خاص می‌توانید اثرگذاری کادو خود را چندین برابر کنید. اگر این موضوع برایتان مهم است پیشنهاد می‌کنیم باکس کادو کفش تهیه کنید و کفش‌ها را درون آن قرار دهید و برای تزیین کادو کفش مردانه و زنانه از روبان‌های رنگی و پوشال‌های کاغذی استفاده کنید که حس و حالی خاص به هدیه شما خواهد بخشید. اگر کفش‌های خاص لیمیتد ادیشن از برندهای خاص می‌خرید، می‌توانید از یک باکس کادو کفش طلقی استفاده کنید که کفش از درون آن دیده شود و همه را شگفت زده کنید.

باکس کادو کفش

سخن پایانی

کفش هدیه دادن و انتخاب درست سایز و اندازه آن یک چالش است که در صورت داشتن دقت و کافی می‌تواند باعث شود که هدیه‌ای خاص و به یادماندنی به فردی که برایتان مهم است بدهید و مطمئن باشید که به کارش خواهد آمد. در این مطلب سعی کردیم که نکاتی در خصوص خرید کفش هدیه و اصول هدیه دادن صحبت کنیم که بتوانید خیلی راحت در این باره تصمیم بگیرید.

حال شما به ما بگویید چه نکاتی در این مقاله گفته نشد که از نظر شما در کفش هدیه دادن اهمیت دارد؟

دسته بندی شده در: