در فصل گرم که محیط پیرامون ما با گل‌های رنگارنگ و برگ‌های سبز پر شده است، لباس‌های گل‌دار هم طرف‌دار پیدا می‌کنند و پشت هر ویترینی می‌توانید لباس‌ها و مانتو‌های گل‌دار مختلفی را ببینید که با طرح‌های ریز و درشت و رنگ‌های شاد خود نمایی می‌کنند. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که دوست دارید بهار را به تن کنید و به دنبال راه حل برای استایل با لباس گل گلی هستید این مقاله تگ‌مگ می‌تواند برای شما گزینه خوبی باشد.

چرا لباس گل گلی بپوشیم؟

گل یکی از لطیف ترین عناصر طبیعت است که زیبایی خاصی دارد و احساس را در بیننده بر می انگیزد. به همین خاطر است که استفاده از طرح خاص گل‌ها می تواند تصمیم درستی برای استایل شما باشد. علاوه بر این با انتخاب لباس‌های گل دار توجه خود را به تغییر فصل و ترندهای روز نشان می‌دهید.

ست کردن لباس گلدار را از کجا شروع کنیم؟

طرح گل گلی یکی از خاص‌ترین طرح‌های ترند فصل گرماست. اما اگر تا کنون از این طرح استفاده نکرده‌اید و یا نگران هستید که استایل شما خیلی بولد باشد، می‌توانید از قدم‌های کوچک مانند اکسسوری‌های زنانه و مردانه گل گلی بهره بگیرید و سپس به سراغ لباس‌های گل گلی بروید.

ست کردن لباس گل گلی

 

نکات پوشیدن لباس گل گلی

با نزدیک شدن فصل گرما و تمایل افراد به پوشیدن لباس‌های پر نقش و نگار، لباس‌های گل‌دار یکی از مواردی هستند که به خاص و آیکونیک شدن استایل شما کمک زیادی خواهند کرد. اما در پوشیدن لباس گل‌دار مواردی هست که باید برای داشتن استایلی شیک به آن‌ها دقت کنید.

انتخاب طرح مناسب

لباس‌های گل گلی طیف وسیعی دارند و برای انتخاب کردن طرح لباستان باید حتماً اندام خود را نیز در نظر بگیرید. لباس‌هایی با گل‌های درشت می‌توانند اندام شما را پرتر نشان دهند. این در حالی است که لباس‌هایی با گل‌های ریز به اندام شما ظاهری ریزتر می‌بخشند.

انتخاب رنگ مناسب

اگر اندام پری دارید علاوه بر طرح‌های ریز، باید سراغ رنگ‌های نود یا تیره بروید تا ظاهر اندام شما ظریف‌تر نشان داده شود. گل‌های بزرگ و روشن سطح لباس ظاهری درشت به اندام شما خواهند بخشید در حالی که پس زمینه نود و تیره با گل‌های ریز و محو بهترین انتخاب برای شماست. همچنین اگر ریز نقش هستید، پارچه‌هایی با زمینه‌های روشن و گل‌های بزرگ به درشت‌تر دیده شدن اندام شما کمک زیادی خواهند کرد.

علاوه بر موارد بالا، توجه به رنگ‌های ترند هم از اهمیت بالایی برخوردار است و شما می‌توانید با مطالعه مقاله پرطرفدارترین رنگ‌های بهاره انتخابی جامع داشته باشید.

لایه لایه بپوشید

لایه‌لایه پوشیدن لباس‌های گل‌دار می‌تواند یک راه حل مناسب برای ترکیب کردن لباس گلدار باشد. برای مثال یک تاپ ساده با یک کت خوش‌دوخت و خاص پر گل خاص جلوه‌ای عالی به استایل شما خواهد بخشید. علاوه بر این، استایل‌های لایه‌لایه شخصیتی خاص دارند و می‌توانند تاثیر زیادی بر شیک بودن ظاهر افراد بگذارند.

 

نکات پوشیدن لباس گل گلی

نحوه ست کردن لباس‌های گل گلی

برای ست کردن لباس گل دار در وهله اول باید به رنگ غالب (گل‌ها و پس‌زمینه) لباس توجه کنید و رنگ سایر موارد استایل خود را با آن پیش ببرید. هرچند رنگ سفید و مشکی در اکثر مواقع همنشین تمامی طرح‌ها هستند و شما بدون نگرانی می‌توانید لباس‌های گل‌دار خود را با سفید یا مشکی ست کنید. اما اگر به دنبال استایلی خاص‌تر هستید باید از رنگ‌های غالب لباستان بهره ببرید.

دیگر رنگ‌هایی که می‌توانید در استایل خود از آن‌ها استفاده کنید رنگ‌های خنثی مانند طوسی، بژ، خاکی و رنگ‌های نود هستند.

ست کردن شومیز گل‌گلی

شومیز‌های بسیار زیبایی با پارچه‌های گل‌دار وجود دارند. اگر برای مهمانی تصمیم گرفته‌اید که یک شومیز گل‌گلی بپوشید، بهتر است آن را با یک شلوار جین زنانه و کفش ساده ست کنید تا جلوه خود را حفظ کند. اکسسوری‌های ظریف و مدل موی ساده هم کمک زیادی به حفظ شدن جلوه شومیز شما می‌دهند.

ست کردن شومیز گلدار

 

ست کردن مانتو یا پیراهن گل‌گلی

مانتو و پیراهن‌هایی با طرح‌های محو یا شلوغ را به راحتی در تابستان می‌توانید پیدا کنید. اما به دلیل این که بخش زیادی از استایل را تشکیل می‌دهند بهتر است از شال، کیف، اکسسوری‌های ساده و بدون طرح و جزئیات و کفش کالج استفاده کنید تا از شلوغ شدن ظاهر و از بین رفتن جلوه مانتو یا پیراهن خود جلوگیری کنید.

ست کردن دامن یا شلوار گل گلی

شلوار و دامن زنانه گل‌گلی یکی از خاص‌ترین آیتم‌هایی هستند که می‌توانید در استایل خود انتخاب کنید. یک بلوز یا شومیز با رنگ پس‌زمینه شلوار یا دامن می‌تواند یک انتخاب خاص و متفاوت برای استایل شما باشد.

 

ست کردن لباس با شلوار و دامن گلدار

ست کردن پیرهن مردانه گل گلی

در بین لباس‌های آقایان هم طرح‌های گل‌گلی دیده می شود، آقایان می توانند این لباس‌های گلی را با شلوارهای کتان رنگ خنثی یا انواع شلوارک مردانه ست کنند. کراوات‌های گل‌دار هم معمولا با پیراهن‌های تیره جلوه خاصی به استایل شما می‌بخشند.

یکی از ترندهای اخیر روز هم شلوار جاگر است که نحوه ست کردن آن را با لباس‌های مختلف در این مقاله برایتان شرح داده‌ایم.

انواع استایل گلدار مردانه

اکسسوری مناسب ست کردن با لباس گل گلی

اکسسوری‌ها معمولاً یکی از مواردی هستند که استایل را از یک نواختی خارج می‌کنند، اگر به دنبال استایلی بولد و خیلی متفاوت نیستید، پیشنهاد می‌کنیم از اکسسوری‌های ساده در استایل گل گلی خود استفاده کنید. یک شال ساده، دستبند تک رنگ و گوشواره کم جزئیات از بهترین موارد برای استایل گل‌گلی خواهد بود. برای مثال یک شال ساده همرنگ با مانتو گل‌دار بهترین ترکیب است و جلوه مانتو شما را از بین نخواهد برد.

اما در برخی مواقع می‌توانید از اکسسوری‌های پر زرق و برق و شلوغ هم استفاده کنید! آن هم فقط وقتی که لباس شما طرح‌های پراکنده داشته باشد و زمینه آن خلوت باشد.

اگر هنوز نمی‌دانید چه اکسسوری برایتان مناسب است، مطالعه مقاله راهنمای انتخاب انواع اکسسوری تگ‌مگ را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

سخن پایانی

لباس گل‌دار در فصل گرم یکی از مواردی است که پشت هر ویترینی دیده می‌شود و حس خوبی را به خریدار القا می‌کند. اما بسیاری از افراد سراغ طرح‌های گل‌دار نمی‌روند؛ چون فکر می‌کنند که ست کردن لباس طرح دار و استفاده از پارچه‌های گل‌دار در استایل کاری دشوار است. به همین خاطر در این مقاله تمام نکات پایه ست کردن لباس‌های گل‌دار را برایتان شرح دادیم که از آن‌ها می‌توانید برای لباس‌های طرح دار دیگر هم استفاده کنید. آیا شما هم نکته‌ای برای اضافه کردن به موارد بالا دارید؟ در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

همچنین پیشنهاد می‌کنم سری به فروشگاه اینترنتی تگموند بزنید و محصولات تابستانی موجود در این فروشگاه را که از برندهای معتبر و مطرح داخلی و خارجی تامین می‌شود را مشاهده کنید.