استایل مونوکروم یکی از پرطرف‌دارترین استایل‌ها در دنیای مد است. هرچند ممکن است فکر کنید که این استایل بسیار ساده است، اما قلق‌هایی دارد که کمک می‌کند تا استایل شما مونوکروم واقعی باشد و نه صرفاً شبیه آن. در این مطلب به معرفی استایل مونوکروم و ترفندهای آن می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

استایل مونوکروم چیست؟

استایل مونوکروم یا تک‌رنگ از یک رنگ واحد و سایه‌های مختلف آن کمک گرفته می‌شود تا استایل تکمیل شود. این استایل بسیار قدیمی است؛ ولی نام آن در سال ۱۹۲۰ مشخص شد. در آن سال بانوان از این استایل برای نشان دادن قدرت و استقلال استفاده می‌کردند. برخی این استایل را با استایل مینیمال اشتباه می‌گیرند. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم در کنار این مقاله، مقاله راهنمای ساختن استایل مینیمال + ۱۰ لباس ضروری برای مینیمالیست‌ها را هم مطالعه کنید.

استایل تک رنگ چیست

تاریخچه استایل مونوکروم

استایل تک رنگ از گذشته بسیار دور استفاده می‌شد و این موضوع در لباس‌های سنتی جوامع مختلف نظیر اعراب، فیلادلفیا، ویتنام، چین، کره و هند مشخص است. زنان در اوایل قرن بیستم از لباس سفید یک رنگ برای مقاومت سیاسی اخذ حق رأی استفاده می‌کردند.

این استایل تا سال ۱۹۲۰ نامی نداشت، اما پس از آن کوکو شنل در حال طراحی کلکسیون لباس‌های سیاه سفید خود این نام را مطرح کرد که در دهه ۱۹۳۰ مورد استقبال قرار نگرفت اما در ۱۹۵۰ دوباره توسط کریستین دیور که کلکسیون مونوکروم طراحی کرده بود، مطرح شد.

مونوکروم در میان سلبریتی ها

ریحانا، تیلور سویفت، سلناگومز و بیانسه از جمله سلبریتی‌هایی هستند که در فرش قرمز و جشنواره‌ها از این استایل استفاده کرده‌اند.

استایل مونوکروم سلبیریتی ها

چگونه استایل مونوکروم داشته باشیم

بسیاری از افراد فکر می‌کنند همین که لباس یک رنگ بپوشند استایل مونوکروم دارند. در صورتی که  داشتن این مدل استایل برایتان اهمیت دارد باید حتماً به نکاتی که در ادامه این مطلب به شما می‌گوییم توجه داشته باشید.

جک ما دخترا گاهی دوتا لباس مشکی رو باهم نمی‌پوشیم؛ چون مشکیامون به هم نمیان، مصداق بارز این ادعاست که استایل مونوکروم تنها درباره رنگ نیست!

مهم‌ترین بخش داشتن یک استایل مونوکروم جذاب و اصولی، ترکیب خود رنگ یا سایه‌های رنگ است. چراکه مونوکروم تنها به یک رنگ محدود نمی‌شود و پوشیدن طیف‌های مختلفی از یک رنگ واحد هم استایل تک رنگ است.

استایل مونوکروم

توجه به جزئیات در استایل مونوکروم

جزئیات اهمیت زیادی در این استایل دارند. برای مثال شاید برایتان خوش‌آیند نباشد که با استایل مونوکروم نارنجی خود یک کفش نارنجی بپوشید! برای مسئله می‌توانید از یک کفش کنفی رنگ یا از طیف‌های کم‌رنگ نارنجی استفاده کنید و حس خوبی داشته باشید.

توجه به اندام و فرم بدن

اگر قصد انتخاب رنگ استایل خود را دارید، بهتر است فرم بدنتان را در نظر بگیرید. باید فرم بدنتان را بشناسید و بدانید در کدام قسمت استایل بهتر است از طیف تیره استفاده کنید یا روشن و ویژگی‌های مختلف بدنتان را بولد کنید یا بپوشانید. مجموعه مقالات فرم بدن به شما کمک می‌کند تا بهتر در این خصوص تصمیم بگیرید.

 

استایل تک رنگ

استایل مونوکروم برای چه کسانی مناسب است؟

استایل مونوکروم برای افراد توپر یا ریز نقش بهترین انتخاب است. چرا که قد را بلند و اندام را کشیده و باریک نشان می‌دهد. اما اگر ریز نقش هستید، بهتر است سراغ رنگ‌های تیره نروید. این رنگ‌ها برای افراد چاق و توپر مناسب‌تر هستند.

ویژگی‌های استایل مونوکروم

  • شیک
  • مدرن
  • همواره ترند
  • مناسب برای همه
  • مناسب برای هر موقعیتی

استایل مونوکروم مردانه

قلق‌های استایل مونوکروم

اگر دوست دارید استایل مونوکروم داشته باشید؛ اما فکر می‌کنید که شما را محدود می‌کند، بهتر است بدانید که دست شما در انتخاب انواع مختلف بافت، پارچه و طرح و برش کاملاً باز است و با توجه به این موضوع شما می‌توانید استایل‌های خاص داشته باشید و بدرخشید.

رنگ مونوکروم چه رنگی است؟

ممکن است هنگامی که نام مونوکروم را می‌شنوید، به یاد فلز کروم و رنگ خاکستری مایل به آبی بیفتید. اما مونوکروم در دنیای مد و فشن جور دیگری شناخته می‌شود. چرخه اصلی رنگ دارای رنگ‌های مختلفی است که هرکدام با مقادیر مختلف مشکی یا سفید ترکیب می‌شوند و سایه‌های مختلفی از آن رنگ را ایجاد می‌کنند. به این سایه‌ها مونوکروم می‌گویند.

ترکیب رنگ ها در استایل مونوکروم

همان‌طور که قبل‌تر گفتیم، مونوکروم استایل، یک رنگ پایه با ترکیب مقادیر مختلف مشکی و سفید است و با سایر رنگ‌ها ترکیب نشده است. به همین خاطر یک مانتو طرح‌دار با رنگ‌های مختلف انتخاب مناسبی برای این استایل نیست. رنگ طرح لباسی که برای استایل مونوکروم انتخاب می‌کنید باید حتماً در طیف رنگ پایه استایل شما باشد. برای مثال اگر رنگ کرم را انتخاب کرده‌اید، یک‌پارچه چهارخانه کرم و قهوه‌ای برای استایل شما مناسب است.

یک شلوار جین آبی در هر طیف رنگی (یخی، سورمه‌ای و آبی ساده) با مانتو نخی آبی روشن و شال سورمه‌ای یک استایل مونوکروم محسوب می‌شود. در این نوع استایل معمولاً لباس بالاتنه را روشن‌تر انتخاب می‌کنند و برای اکسسوری و بخش پایین‌تنه از طیف‌های دیگر آن رنگ استفاده می‌کنند.

استایل مونوکروم دخترانه

استایل مونوکروم برای چه محیطی مناسب است؟

مونوکروم یک استایل ساده است و به هیچ عنوان شما را محدود نمی‌کند. تنها موردی که باید حتماً به آن توجه کنید، انتخاب نوع لباس شماست. درست است که تیپ مونوکروم برای هر موقعیتی مناسب است، اما نوع لباسی که انتخاب می‌کنید باید حتماً متناسب با شرایط شما باشد.

شما نمی‌توانید از لباس‌های اسپرت در یک طیف رنگ استفاده کنید و در یک موقعیت رسمی حاضر شوید با این تفکر که استایل مونوکروم شما مناسب همه موقعیت‌هاست!

اکسسوری در استایل مونوکروم

اکسسوری‌ها تنوع رنگی بسیار بالایی دارند و در استایل مونوکروم بسیار جذاب جلوه خواهند کرد. اما اگر اکسسوری فلزی مد نظر شماست، بهتر است به گرم و سرد بودن رنگ استایل و رنگ اکسسوری فلزی خود دقت کنید. برای مثال برای استایل نارنجی مونوکروم، اکسسوری‌های طلایی بهترین انتخاب هستند. اگر هم استایل سفید یا آبی دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ اکسسوری‌های فلزی نقره‌ای بروید. این مورد برای انتخاب ساعت برای استایل مونوکروم هم صدق می‌کند.

ایده استایل مونوکروم

چگونه به صورت مجازی استایل بسازم؟

اگر دوست دارید قبل خرید لباس ببینید که لباس‌های مختلف مورد نظرتان چگونه باهم به نظر می‌رسند، پیشنهاد می‌کنیم با اپلیکیشن تگموند استایل خود را بسازید و سپس خرید خود را نهایی کنید. شما می‌توانید در این اپ میان طیف گسترده‌ای از لباس و اکسسوری محصولات مورد نظر خود را انتخاب و استایل خود را شبیه سازی کنید. همچنین با پیدا کردن محصولاتی شبیه به لباس‌هایی که در خانه دارید می‌توانید ببینید که همنشینی خرید شما با لباس‌هایی که دارید چگونه خواهد بود!

سخن پایانی

استایل مونوکروم یک استایل ساده، خاص و شیک است که نیازمند توجه زیادی به جزئیات مختلف دارد. این استایل تک رنگ بهترین انتخاب برای افرادی است که استایل‌های ساده را دوست دارند و به جزئیات اهمیت می‌دهند. به همین خاطر در این مطلب سعی کردیم شما را در انتخاب رنگ لباس و اکسسوری یاری کنیم. حال شما به ما بگویید که چه نوع استایلی را دوست دارید؟

دسته بندی شده در:

برچسب ها: