عده ای از خانوم ها هستند که از کوتاهی موهای خود و یا کم پشت بودن آن ها گله مند هستند. برای رفع این مشکلات اکستنشن مو پیشنهاد می شود. با این کار شما به راحتی مشکل خود را حل کرده اید ولی آیا اطلاعات کاملی درباره اکستنشن دارید؟ در تگ‌موند ما به مهم ترین نکاتی که هرکس باید درباره اکستنشن بداند می پردازیم.

اکستنشن مو یعنی اضافه کردن موهای مصنوعی به موی سر، که موجب پرپشت شدن و یا به منظور بلند شدن موها انجام می شود.

اکستنشن با روش های مختلفی انجام می شود:

اتصال حرارتی: در این روش مقداری کمی از مو به وسیله چسب به قسمت بالایی موی سر وصل می شود. سپس با استفاده از یک انبرک حرارتی موها را به هم فشرده می کنند. در این فرآیند چسب با حرارت انبرک آب شده و موها به هم محکم می شوند. این روش ۶ تا ۱۲ هفته ماندگاری دارد. نگهداری از آن آسان است ولی نمی توان وموها را بالای سر جمع کرد.

اتصال با حلقه (میکرو بید، میکرو لوپ) : در این روش موهای اکستنشن با حلقه های بسیار ریزی به موها وصل می شود. در این روش می توان موها را هم به بالا و هم به پایین موها اضافه کرد. ولی حلقه ها می توانند باعث شکننده شدن ساقه مو می شوند.

اکستنشن بافت یا گره: این روش مناسب کسانی است که موهای پرپشتی دارند ولی می خواهند موهای خود را بلند تر نشان دهند. قسمت باریکی از موهای طبیعی بافته می شود و موهای اکستنشن بوسیله نخ و سوزن روی بافت ها نصب می شوند. این روش نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد.

اتصال کلیپسی: این نوع اکستنشن موقتی بوده و در منزل به راحتی می توان آن را نصب کرد. سر این موها کلیپس یا شانه ریزی قرار دارد که با استفاده از آن می توانید مو را روی سر نصب کنید.

بعد از اکستنشن برای دوام بیشتر موها و هم چنین حفظ جلوه آن باید مراقبت های ویژه ای اعمال نمایید.

۱) در طول روز فقط یک بار موهای خود را شانه بزنید آن هم با شانه مخصوص موهای اکستنشن. از برس هایی که سر دانه های آن گرد است استفاده نکنید. زیاد شانه زدن موها باعث سست شدن چسب و یا کنده شدن آن ها می شوند.

۲) تا ۵ روز بعد از اکستنشن موهای خود را نشویید تا چسب موها کاملا محکم شود.

۳) قبل از اینکه بخواهید موهای خود را در حمام بشویید، آن ها را شانه کنید. سپس از وسط به دو قسمت تقسیم کرده و در دو طرف سرشانه ها بریزید. سپس زیر دوش رفته و موهای خود را خیس کنید. در غیر این صورت موهایتان به هم گره خواهد خورد.

۴) از شامپوی مخصوص موهای اکستنشن شده استفاده کنید. این شامپوها به دوام موها کمک می کند و باعث می شود که شفافیت موها حفظ شود.

۵) اگر از لحاظ هزینه مشکلی ندارید حتما از موهای طبیعی برای اکستنشن استفاده کنید. این موها دوام بالایی در مقابل سشوار و اتو کردن دارند. به راحتی می توان آنها را رنگ کرد و در لابلای موها طبیعی تر جلوه می کنند. درحالی که موهای مصنوعی به مرور کدر شده و در مقابل حرارت آسیب پذیرند. علاوه بر اینکه از لحاظ ضخامت کمی با موهای طبیعی متفاوت اند.

۶) حتما بعد از ۳ ماه استفاده اکستنشن موهای خود را باز کنید. زیرا علاوه بر اینکه ضعیف و آسیب پذیر می شوند، جلوی رسیدن مواد مغذی از بدن به موها را هم می گیرد.

۷) اگر موهای خود را اکستنشن کرده اید سعی کنید به استخر نروید و موهای خود را به مدت طولانی مرطوب نگه ندارید زیرا نمک و کلر موجود در آب موها را کدر می کند.

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

, ,