انتخاب کفش زمستانی از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که در هوای نامساعد زمستان و بارش برف و باران که زمین‌ها لغزنده هستند و هوا بسیار سرد است، باید کفشی را انتخاب کنید که علاوه بر هماهنگی با استایل شما از پای شما در برابر سرما محافظت و تعادل شما را حین راه رفتن روی سطوح لغزنده هم حفظ کند. به همین خاطر در این مطلب از تگمگ تصمیم گرفتیم تا راهنمای کامل خرید کفش زمستانی را برایتان بنویسیم. اگر شما هم بارها از خود پرسیده‌اید که چطور نیم بوت خوب انتخاب کنیم؟ با ما همراه باشید.

نوع فعالیت

اولین گام در هنگام خرید کفش مشخص کردن نوع فعالیت است. این کفش را برای چه منظوری تهیه می‌کنید؟ قدم زدن، کوهنوردی، مهمانی یا فعالیت‌های نرمال روزمره؟ چراکه ویژگی‌هایی که کفش هر فعالیت نیاز دارد با دیگری متفاوت است و می‌تواند در صورت انتخاب غلط فعالیت شما را تحت تاثیر و به پای شما آسیب بزند.

ویژگی کفش زمستانی برای پیاده روی

کفش ضدآب با زیره عاج دار متوسط و رویه معطف بهترین انتخاب برای پیاده روی است. این کفش از پای شما در برابر ضربه‌های زمین و لغزندگی سطوح محافظت می‌کند و در عین حال حرکات پای شما را محدود نخواهد کرد.

ویژگی کفش زمستانی برای کوهنوردی

کفش زمستانی مناسب کوهنوردی عموما ساق دار است و دارای چند لایه است که از ورود آب و سرما به داخل کفش جلوگیری می‎کند تا شرایط کوه را برای شما آسان نماید. عاج‌های کفش کوه عمیق هستند و  عموما زیره این نوع کفش‌ها دارای ضخامت زیادی است.

کفش زمستانی

ویژگی کفش زمستانی برای مهمانی

بوت و نیم بوت‌های چرمی بهترین انتخاب برای مهمانی‌های زمستانی هستند و شما می‌توانید این مدل را بر اساس سلیقه و رنگ لباس خود انتخاب کنید. این بوت‌ها در انواع زنانه و مردانه موجودند و شما به راحتی بین هزاران مدل مختلف آن می‌توانید انتخاب کنید.

ویژگی کفش زمستانی برای استفاده روزمره

کفش زمستانی روزمره دارای رویه ضدآب است که از خیس شدن پای شما در هوای بارانی جلوگیری می‌کند. علاوه‌بر این کفی طبی و قالب استاندارد این کفش در طول روز پای شما را آزار نمی‌دهد و  آزادی حرکت شما را نیز سلب نخواهد کرد.

پیشنهاد مقاله: بوت مناسب برای زمستان

انتخاب کفش زمستانی برای افراد دارای کف پای صاف

اگر کفش پای شما صاف است حتما کفش جدید را با کفی مختص پای صاف امتحان کنید چرا که ممکن است لازم باشد یک سایز کفش خود را بزرگ‌تر بگیرید. پس حتما هنگام خرید کفش این نکته را مد نظر داشته باشید.

جنس کفش زمستانی

کفش‌های زمستانی از جنس‌های مختلفی تهیه می‌شوند که همه آن‌ها در ضدآب بودن و گرم نگه‌داشتن پا مشترک هستند. چرم‌های طبیعی و مصنوعی، فوم و پلاستیک هستند.

اهمیت جنس کفش زمستانی

زیره عاج دار

در یک کفش زمستانی داشتن عاج در انتهای کفش اهمیت زیادی دارد. چرا که عاج‌ها به افزایش اصطکاک میان زمین و کفش کمک می‌کنند و مان لغزیدن شما روی سطوح لیز خواهند شد.

نکات خرید کفش زمستانی

  • بهتر است در پایان یک روز نرمال به سراغ خرید کفش بروید که پای شما کمی متورم‌تر از حالت نرمال است.
  • هنگام پا زدن کفش از جوراب ضخیم استفاده کنید.
  • با کفش چند قدم راه بروید تا مطمئن شوید که انگشت‌های شما به جلوی کفش برخورد نمی‌کنند.
  • به دوخت کفش توجه کنید، اگر با کشیدن محل دوخت لایه‌ها از هم جدا شدند این کفش در مقابل رطوبت مقاوم نخواهد بود.
  • عاج کفش را روی کاشی بکشید و ببینید چقدر اصطکاک با سطح دارد.

دو مقاله بوت‌های زنانه ویژه بانوان خوشپوش و انواع بوت مردانه برای آقایان خوش استایل نیز به شما کمک خواهند کرد تا اگر به دنبال بوت هستید، بتوانید بوت مناسب خود را انتخاب کنید.

سه نکته مهم برای انتخاب بوت و نیم بوت

بوت و نیم بوت دو مدل از کفش‎های پرطرفدار زمستانی هستند که هنگام خرید آن‌ها بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید.

نیم بوت مردانه

بوت ساق بلند یا ساق کوتاه

اگر بین انتخاب بوت زنانه ساق بلند و ساق کوتاه مردد هستید، باید در نظر بگیرید که استایل شما بیشتر با چه مدل بوت هماهنگ است؟ اگر از دامن استفاده می‌کنید احتمالا بوت بلند برای شما انتخاب بهتری است. چرا که ساق پای شما را گرم نگه می‌دارد و هماهنگی خوبی با دامن یا پیراهن شما خواهد بود.

اما اگر برای انتخاب بوت مردانه ساق بلند یا ساق کوتاه مردد هستید، باید گفت که بوت‌های ساق بلند برای پیاده روی و فعالیت‌های روزمره مناسب نیستند و پا را خسته می‌کنند.

وزن بوت و نیم بوت

انتخاب بوت‌های سنگین برای استفاده روزمره باعث خسته شدن پای شما خواهد شد. به همین خاطر بهتر است که حتما هنگام خرید و انتخاب بوت به وزن آن توجه کنید. بوت‌های سنگین وزن بهترین انتخاب برای کوهنوردی هستند اما برای مصرف روزمره شما مناسب نخواهند بود.

راهنمای خرید کفش زمستانی

آیا بوت پاشنه دار انتخاب مناسبی است؟

بوت‌های پاشنه دار جلوه بسیار زیبایی دارند اما تعادل شما را روی سطوح لغزنده حفظ نخواهند کرد. به همین خاطر بهتر است انتخاب بوت و نیم بوت پاشنه دار را محدود به زمان مهمانی و دورهمی‌های دوستانه کنید که پیاده روی زیادی ندارید.

خرید نیم بوت مردانه اورجینال

اگر به دنبال خرید بوت و نیم بوت مردانه اورجینال هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه اینترنتی تگموند بزنید و قیمت بوت و نیم بوت مردانه اسپرت، مجلسی و … را مشاهده و به صورت آنلاین خریداری نمایید. بوت‌های مردانه ترند عموما در دسته پرفروش‌ترین‌ها قرار دارند. اگر برایتان ترند بودن مدل کفش اهمیت دارد می‌توانید محصولات را براساس محبوب‌ترین فیلتر کنید.

خرید نیم بوت زنانه اورجینال

اگر برایتان مهم است که بوت یا نیم بوت زنانه را از بین مدل‌های متنوع و با کیفیت انتخاب کنید، فروشگاه اینترنتی تگموند برای شما بهترین گزینه است. در این فروشگاه طیف گسترده‌ای از انواع بوت و نیم بوت برندهای مطرح وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را به صورت آنلاین و با پرداخت از درگاه معتبر بانکی خریداری نمایید. بعد خرید نیم بوت پیشنهاد می‌کنیم سری هم به مقاله استایل بافت زنانه با بوت بزنید و ایده بگیرید.

خرید نیم بوت زنانه

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا نکات کاملی برای انتخاب و خرید کفش زمستانی و بوت و نیم بوت در اختیار شما بگذاریم. حال دیگر نوبت شماست تا با توجه به استایل و سلیقه خود، کفش زمستانی مناسبی را برای فصل‌های سردسال انتخاب کنید.

دسته بندی شده در: