با اومدن فصل پاییز و زمستان، دوران بوت‌های رنگارنگ و جذاب شروع می‌شه. بوت و نیم بوت، استایل شما رو کامل و جذاب می‌کنه و یکی از محبوب ترین پوشیدنی‌ها برای خانومای ایرانی به حساب میاد. همچنین برای هر نوع شرایط آب و هوایی یک نوع بوت مخصوص، مثل بوت زنانه چرم، وجود داره. این در حالیه که برخی افراد فکر می‌کنن که فقط باید تو هوای برفی و بارونی بوت پوشید. با توجه به جنس بوت، داشتن یا نداشتن بند، مدل پاشنه و اندازه ارتفاع بوت، می‌شه انواع بوت زنانه رو در دسته‌های مختلف قرار داد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به شما در انتخاب بوت و نیم بوت زنانه در هنگام خرید کمک کنیم.

انواع بوت زنانه

بوت‌ها از جمله محبوب‌ترین و پرکاربردترین کفش‌ها در فصول سرد سال هستن که علاوه بر گرم نگه داشتن پاها، استایل شما رو هم شیک و جذاب می‌کنن. بوت‌ها در انواع مختلفی از نظر ارتفاع ساق، نوع پاشنه، جنس رویه و طرح و مدل تولید می‌شن در دسته‌های مختلف قرار می‌گیرن که در ادامه شما را با همه‌ی اون‌ها آشنا خواهیم کرد:

بوت زنانه چرم

یک بوت زنانه چرم از ضروری‌ترین آیتم‌ها برای کمد هر خانوم شیک‌پوشی به حساب میاد. با خرید مدل‌های مختلف بوت چرمی، می‌تونین در هر جمعی شیک‌ و خوش‌لباس به نظر برسین. یک نیم بوت زنانه از جنس چرم و بدون پاشنه برای پیاده‌روی‌های روزانه انتخاب خوبیه، در حالی که برای مهمانی و مجالس باید از بین انواع پاشنه‌دار این کفش شیک انتخاب کنین. اگر حواستان به حراج‌های فصلی بوت زنانه باشه، قطعا می‌تونین با انتخاب چند مورد از این بوت‌های جذاب کمد خودتون رو برای زمستان سال آینده هم تکمیل کنین.

بوت زنانه چرم

بوت چلسی (Chelsea Boots)

بوت چلسی اغلب از جنس نبوک و چرم براق ساخته می‌شه. این نوع بوت حلقه‌ای پارچه‌ای پشتش داره که هنگام پوشیدن کفش، می‌تونین ازش استفاده کمک بگیرین. این بوت پاشنه کوتاه داره و در هر جایی می‌تونین آن رو بپوشین. در نهایت، برای ست کردن بوت چلسی می‌تونین از هر نوع شلوار پارچه‌ای و جین استفاده کنین.

بوت چلسی

بوت بنددار (Lace up Boots)

این مدل از بوت، با ارتفاع‌ ساق کوتاه یا بلند و مدل‌های متنوعی از پاشنه‌ طراحی و تولید می‌شه. بوت‌های بندی ظاهر اسپرت و ظریفی دارن که تضاد بین این دو ویژگی، باعث می‌شه جذابیت اون‌ها چند برابر به نظر برسه. معمولا افرادی که طرفدار حرفه‌ای مد و فشن هستن، بیشتر به این نوع بوت علاقه دارن. از معروف‌ترین برندهای تولیدکننده این نوع بوت، می‌تونیم به برند محبوب تیمبرلند اشاره کنیم.

بوت بند دار

بوت سوارکاری (Riding Boots)

هرکسی که اهل مد و فشن باشه حتما به بوت سوارکاری علاقه داره. این نوع بوت به راحتی با هر چیزی ست می‌شه و همه جا می‌تونین با اعتماد به نفس ازش استفاده کنین. بوت سوارکاری رو می‌تونین با شلوار جین جذب یا لگ به همراه پالتو کوتاه ست کنین و به این روش، یک استایل جذاب برای خودتون بسازین.

بوت سوارکاری

بوت پوستی آگ (UGG Boots)

این نوع بوت در استرالیا و نیوزلند طراحی می‌شه و برای تولیدش از پوست گوسفند استفاده می‌کنن؛ با این حال امروزه بیشتر از الیاف مصنوعی برای ساخت بوت آگ استفاده می‌شه. برای ست کردن لباس با این نوع بوت پوستی می‌تونین از پالتو‌های کوتاه، کاپشن اسپرت و پانچو استفاده کنین.

نیم بوت زنانه آگ

بوت خزدار زنانه (Fur Boots)

بوت خزدار یکی دیگه از انواع بوت زنانه به حساب میاد که با هر ارتفاع ساقی پیدا می‌شه؛ فقط کافیه در داخل یا بیرونش خز وجود داشته باشه. پالتو‌های بلند ساده به همراه شلوار جذب یا لگ، برای ست شدن با بوت خزدار کاملا مناسب هستن و می‌تونن ترکیب جذابی رو برای شما ایجاد کنن.

بوت خزدار زنانه

بوت جورابی (Sock Boots)

یوت جورابی یکی از محبوب‌ترین مدل‌های بوت در بین استایلیست‌هاست که به پوشیدن راحت و ظاهر جذابش مشهوره. این نوع از بوت با هر اندازه‌ای جذاب به نظر می‌رسه و فقط باید دقت کنین که بوت مورد نظر دقیقا اندازه شما باشه. اگه بوت جورابی شما ارتفاع زیادی داره، بهتره برای ست کردن اون از یک پالتو کوتاه یا یک کت کوتاه استفاده کنین. ولی اگه ارتفاع کمی داره، استفاده از یک پالتو بلند را برای ست کردن پیشنهاد می‌کنیم. از بین انواع بوت زنانه این مدل را باید با یک شلوار جذب جین بپوشین تا مثل یک ستاره سینما بدرخشین.

بوت جورابی زنانه

بوت زنانه جلوباز (Open Toe Booties)

این مدل از بوت، به بوت چهار فصل معروفه؛ چرا که به دلیل بوت بودن در هوای خنک و به دلیل جلو باز بودن در هوای گرم استفاده می‌شه. این بوت کاربردی رو می‌تونین با شلوار جین جذب و یک کت کوتاه ست کنین.

بوت زنانه جلوباز

بوت بایکر (Biker Boots)

این نوع بوت اغلب بند‌های سگک‌دار فلزی داره که دور کفش در قسمت مچ پیچ می‌خوره. بعضی از مدل‌های بوت بایکر ممکنه زیپ هم داشته باشن. برای افراد علاقمند به سبک راک بوت بایکر به همراه یک کت چرم می‌تونه ترکیب جالبی باشه!

بوت زنانه سگک دار

بوت زنانه بالای زانو (Over The Knee Boots)

یکی دیگه از انواع بوت زنانه، بوتی بلنده که تمام زانو یا بخشی از اون رو در بر می‌گیره. امروزه بوت سوارکاری، بوت بارانی و بوت جورابی هم در مدل‌های بالای زانو طراحی می‌شن. بوت‌های بالای زانو با یک شلوار جین جذب یا زاپ‌دار به خوبی ست می‌شن. با این حال بهتره برای بی‌نقص نشون دادن استایل خودتون، به هارمونی رنگ‌ها هم دقت کنین.

بوت زنانه ساق بلند بالای زانو

تفاوت بوت،  نیم بوت و بوتی

بوت (Boots)، نیم بوت (Ankle Boots) و بوتی (Booties) بر حسب ارتفاع ساق نامگذاری می‌شن. در بوت‌ها، ارتفاع کفش دقیقا تا مچ شماست اما در نیم بوت چند سانتی‌متر بالاتر از مچ پا را پوشش می‌ده. در هنگام خرید بوت زنانه همه نوع مدلی‌ پیدا می‌شه که ارتفاع اون‌ها می‌تونه تا زیر زانو و بالای زانو باشه.

بیشتر بخوانید: ۳ ترفند جذاب برای ست کردن کیف و کفش زنانه

حرف آخر!

در نهایت یادتون باشه با به کارگیری یک سری اصول در پوشیدن نیم بوت زنانه و بوت زنانه می‌تونین ظاهر شیک و مدرنی داشته باشین. اگر بعد از مطالعه این مطلب به فکر خرید یک کیف و کفش افتادین، فروشگاه اینترنتی تگموند با بیش از ۳۰۰ برند معتبر داخلی و خارجی می‌تونه در داشتن یک خرید پرسود و شیک به شما کمک کنه.

راستی! باعث خوشحالی ماست که نظرتون راجع به این مطلب رو پایین همین صفحه برای ما بنویسین تا با دیدگاه شما بیشتر آشنا بشیم 🙂