با سرد شدن هوا، نقش محافظتی کفش از پا در مقابل سرما و بارندگی‌های فصلی پررنگ‌تر شده و همه ترجیح می‌دهند از نوع پوشیده‌تر آن ـ یعنی پوتین یا چکمه ـ استفاده کنند. اگر شما هم قصد خرید دارید، پیش از آن، نیم نگاهی به نکاتی که ما در تگموند برایتان نوشته ایم بیندازید

۱.هنگام خرید چکمه زمستانی، به قد مناسب چکمه دقت کنید. قد چکمه به میزان گرمایی که از کفشتان انتظار دارید، جایی که می‌خواهید آن را بپوشید و البته سلیقه شخصی شما بستگی دارد. بیشتر مردم چکمه‌هایی را که تا وسط نیمه پایینی ساق پا است و برای کاربردهای روزمره مناسب است، می‌پسندند.

۲.به جنس کفش توجه کنید. چکمه‌های زمستانی که از چرم یا چرم جیر تهیه شده‌اند، هم شیک و مد هستند و هم مناسب هوای سرد و مرطوب زمستان هستند.

۳.پاپوشی بزرگ‌تر از پاهایتان بخرید برای خرید چکمه نیز مانند کفش‌های معمولی بهتر است صبح هنگام را انتخاب نکنید؛ زیرا معمولا پاهای اغلب افراد بعد از استراحت طولانی‌مدت شبانه، کمی کوچک‌تر از اندازه واقعی آن شده و در صورتی که شما برای خرید کفش، صبح راهی بازار شوید، احتمال این وجود دارد که کفش خریداری شده چند ساعت بعد، برای پاهایتان تنگ شده و حتی تحمل آن نیز غیرممکن شود. این مشکل در مورد افرادی که به دلایل مختلف با مشکل ورم پا مواجه هستند،جدی‌تر است.

۴.به کفه و پاشنه چکمه دقت کنید. شما باید به دنبال موادی باشید که قابلیت کشش خوبی داشته باشند. یک تخت کفش مقاوم در مقابل لغزش مانند کفه لاستیکی، برای کفش زمستانی بسیار عالی است.

۵.رنگ چکمه را طوری انتخاب کنید که با لباس شما ست بشود، البته چکمه مشکی معمولا با بیشتر لباس‌های زمستانی به‌خوبی ست می‌شود و کثیفی را کمتر نشان می‌دهد. رنگ‌های قهوه‌ای هم از رنگ‌های روشن بهتر است و انواع مختلف آن در بازار موجود است.