هر کسی در طول زندگی خود به نقطه ای می رسد که در آن به شدت احساس خستگی می کند و این خستگی تمام ابعاد زندگی فرد را تحت تأثیر خود قرار می دهد. یکی از دلایل خستگی مزمن در فرد وجود سم در بدن است. سموم در محیط زیست، غذا و لوازم آرایشی ما وجود دارند و به تدریج وارد بدن شده و در آن ذخیره می شوند. یکی از روش های بسیار مفید و قابل اعتماد برای دفع سموم روش «دتوکسین» کردن بدن است. ما در تگ‌موند به کمک این مطلب این روش را به شما آموزش خواهیم داد.

۱) دوری کردن از شکر و غذاهای فرآوری شده

بدن انسان به قندهای غیرطبیعی، غذاهای فرآوری شده و تنقلات ناسالم نیازی ندارد و لازم است که این غذاها از رژیم غذایی حذف شوند. غذاهای فرآوری شده مثل کوکی ها، آبنبات ها، چیپس ها، کیک ها و… باعث ایجاد سم در بدن فرد می شوند.  در کل هر غذایی که در جعبه یا کیسه در فروشگاه به فروش می رسد، غذای فرآوری شده است به جز دانه ها و غلات و نان کامل.

پس اولین کاری که نیاز است انجام دهیم این است که جلوی ورود سم را به بدن بگیریم و در قدم بعدی سم های وارد شده را از بین ببریم.

۲) آب بنوشید.

نوشیدن آب یک نکته کلیدی برای حذف سموم از بدن است. آب سموم را بدون ایجاد مشکلی جدید، از بدن حذف می کند. کمبود آب در بدن باعث ایجاد رکود در سیستم های بدن شده و کارکرد آن ها را مختل می کند.

افراد عادی باید در روز بین ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشد. اما ورزشکاران و کسانی که در آب و هوای گرم زندگی می کنند و نیز خانم های باردار و شیرده نیاز به مصرف آب بیشتر دارند. آن ها باید ۲ تا ۳ لیوان بیشتر آب مصرف کنند تا کار سم زدایی به خوبی انجام شود.

۳) میوه جات و سبزیجات ارگانیک مصرف کنید.

میوه جات و سبزی ها به طور طبیعی دارای مقادیر بالای فیبر و مواد مغذی هستند. محصولات ارگانیک آن ها دارای ویتامین های زیادی هستند که با آفت کش ها و سموم کشاورزی از بین نرفته اند. مصرف میوه و سبزی باعث پاک سازی روده ها و بدن می شود البته به شرطی که حاوی یموم کشاورزی نباشند. سموم کشاورزی خود می توانند توکسین یا سم بدن را افزایش دهند. رژیم غذایی که در آن مقادیر زیاد گوشت وجود دارد و سبزی جات کم دارد، باعث ایجاد سم در بدن شده، مخصوصا اگر گوشت قرمز باشد. مواد موجود در گوشت قرمز اغلب در روده ها رسوب کرده و فاسد کننده است. پس تا جای ممکن باید از مصرف گوشت قرمز اجتناب شود.

۴) اندام خود را متناسب نگه دارید (چاق نشوید).

پاکسازی بدن نیاز به ورزش دارد، به دو دلیل:

بهبود گردش خون در بدن باعث جا به جایی سموم و در نهایت دفع آن ها از بدن می شود.

عرق کردن حین ورزش، سموم را از طریق منافذ پوستی خارج می کند.

با ورزش کردن چربی های اضافی بدن به عضله تبدیل شده، این چربی ها همان سموم رسوب شده هستند. برای اینکه طی ورزش کردن بیشتر عرق کنیم باید ورزش های هوازی انجام دهیم، مثل ایرو بیک، تنیس.

۵) محصولات مراقبت از پوست طبیعی را انتخاب و مصرف کنید.

در بحث سم زدایی محصولات بهداشتی و مراقبت از زیبایی چیزهایی هستند که معمولا به آن ها توجه نمی شود در حالی که برخی از این محصولات حاوی سمومی هستند که جذب بدن می شوند. اما امروزه خوشبختانه جایگزین های طبیعی برای تمامی این محصولات وجود دارد. استفاده از مواد طبیعی واقعا دارای اهیمیت است زیرا زیرا ۶۰ درصد این محصولات از طریق پوست جذب می شوند و بیشتر موجب سرطان و برهم خوردن تعادل هورمون ها می شوند.

 

امیدواریم با بهره گیری از این توصیه ها زندگی سالم تری پیش رو داشته باشید.

 

 

دسته بندی شده در: