برای اینکه موهای بلند و پرپشت داشته باشید، نیازی نیست که از روش های مصنوعی مثل اکستنشن استفاده کنید. شما می توانید موهای خود را داشته باشید و با روش های طبیعی رشد آن ها را افزایش دهید. به طوری که در مدت کوتاهی شاهد رشد سریع موها باشید. ما در تگ‌موند چند روش مؤثر را برای شما معرفی خواهیم کرد.

۱) ماساژ پوست سر

در هنگام استحمام پوست سر خود را با نوک انگشتانتان ماساژ دهید. ماساژ باید به صورت دورانی باشد. ماساژ اثرات مفیدی برای پوست دارد. علاوه بر اینکه گردش خون را در سطح پوست افزایش می دهد، اکسیژن رسانی به پوست را نیز افزایش می دهد. توصیه می شود هربار حدود ۱۰ دقیقه پوست سر را ماساژ دهید البته نه زمانی که شامپو روی سر هست.

۲) موهای خود را هر روز  نشویید.

شستشوی بیش از حد موها، پیاز مو را تضعیف می کند و درنتیجه ریزش موها افزایش می یابد. علاوه بر اینکه چربی پوست سر شسته شده و پوست دوباره برای محافظت از خود چربی تولید می کند. بدین ترتیب پوست سر به تولید زیاد چربی عادت کرده و پوست سرتان چرب تر می شود. توصیه می شود شستشو بیش از سه بار در هفته نباشد. آن هم بهتر است با شامپوهای حاوی بیوتین انجام شود. می توانید در فواصل بین استحمام ها از اسانس رزماری برای براق کردن و مرطوب کردن ساقه موها استفاده شود.

۳) به غذای خود توجه کنید

ویتامین بیشتری مصرف کنید. دلیل اکثر طاسی ها و ریزش ها کمبود ویتامین در بدن می باشد. اگر می خواهید موهایی سالم و زیبا داشته باشید باید ویتامین A, B, C را در رژیم غذایی خود داشته باشید. مخصوصا B6, B5 ,B3. ویتامین A و E در کربوهیدرات و پروتئین و چربی ها قرار دارند یعنی محلول در چربی هستند. پس بدون مصرف چربی و پروتئین این ویتامین ها را دریافت نخواهید کرد.

۴) هرگز از نرم کننده در قسمت ریشه مو استفاده نکنید.

نرم کننده ها چربی سر را از بین می برد و باعث ایجاد عارضه جدیدی به نام شوره سر می شود. شما می توانید از نرم کننده ها بدون تماس با پوست سر استفاده کنید.

۵) شامپوی مناسب پوست سرتان انتخاب کنید.

شناخت نوع موها و پوست سرتان بسیار بااهمیت است. شامپوی مناسب خود را انتخاب کنید و از شامپوهای حاوی مواد شیمیایی ممنوعه دوری کنید. انتخاب شامپوی نامناسب باعث شکنندگی ساقه وتضعیف ریشه می شود. در نهایت موهایی خواهید داشت که دائما دچار موخوره و شوره هستند. هم چنین درصورتی که شامپوی مناسب موهایتان را یافتید به همین راحتی نوع و مارک آن را تغییر ندهید. تغییر دائمی مارک شامپو آسیب زننده خواهد بود.

۶) از سشوار استفاده نکنید.

از سشوار و اتوی مو استفاده نکنید مگر در مواردی که ضرورت دارد. آن هم فقط در قسمت ساقه باشد و نه در ریشه. ریشه موها معمولا خیلی زود خشک با گرمای حاصل از سر خشک می شوند. استفاده دائمی از سشوار موها را خشک و دچار موخوره می کند.

۷) موهای خود را وارونه خشک کنید.

هنگام خشک کردن و شانه کردن موها، سر خود را پایین بگیرید. در اینصورت گرانش کمک خواهد کرد مواد مغذی در طول ساقه مو بهتر حرکت کنید. وقتی موها در این وضعیت خشک شوند، موها پر تر و حجیم تر نشان داده می شوند.

امیدواریم با رعایت موارد بالا موهایی بلند و سالم داشته باشید.

دسته بندی شده در: