سیاهی یا همان سایه زیر چشم مشکلی است که امروزه بیشتر افراد را به استفاده از کرم های آرایشی و یا ماسک های دور چشم ترغیب می کند. بسیاری برای برطرف کردن این مشکل هزینه های گزافی پرداخت می کنند درحالی که نتیجه چندانی نمی گیرند. این افراد باید بدانند که با اصلاح برخی از عادت های غلط روزمره براحتی می توانند از شر این عارضه پوستی نجات پیدا کنند.در اینجا به برخی از این رفتارها اشاره می کنیم.

۱)  به پشت بخوابید و از یک بالش اضافی استفاده کنید.

حتما تا بحال متوجه شده اید که زمانی که از خواب بیدار می شوید سیاهی زیر چشم شما بسیار بیشتر از زمان های دیگر است. این به آن دلیل است که در شب گردش خون در زیر پلک ها به خوبی انجام نمی شود و به دلیل تجمع خون در این ناحیه سایه ای نسبتا پررنگ در زیر چشم ایجاد می شود.

۲) کمی بیشتر بخوابید.

هر فرد بزرگسال به طور متوسط به ۷-۸ ساعت خواب مفید شبانه نیازمند است. اگر کمتر از این زمان بخوابید و یا زمان خوابیدن و بیدار شدن منظمی نداشته باشید حتما با عارضه سیاهی دور چشم روبرو خواهید شد.

۳) کرفس و مارچوبه و موز بخورید.

این دفعه که به میوه فروشی رفتید فراموش نکنید که حتما کرفس و موز و مارچوبه بخرید. اسنایدر عقیده دارد:” این مواد غذایی الکترولیت های مهمی نظیر پتاسیم را در بدن متعادل می نمایند و نیز فیبرهای سالم و ضروری بدن را تامین می کنند. پس در نتیجه موجب کاهش سایه زیر چشم می شوند.”

۴) از چای کیسه ای کمک بگیرید.

اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که از چای کیسه ای فقط برای نوشیدن یک چای گرم و لذتبخش استفاده می کنند، سخت در اشتباهید.

شما میتوانید چای سبز کیسه ای را در شیر سرد یا گلاب غوطه ور کنید و سپس آن را روی چشمان بسته خود قرار دهید. بعد اذ چند روز خودتان تاثیر شگرف این روش را مشاهده خواهید کرد.

۵) از نمک بگذرید.

احتمالا شما هم از آن افرادی هستید که از پاشیدن نمک روی غذایشان لذت می برند. اشکالی ندارد… غذای بدون نمک بپزید و قبل از خوردن غذا کمی نمک به آن اضافه کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد که سدیم کمتری مصرف کنید.

۶) از روغن های اصلی استفاده کنید.

درست متوجه شدید. شما با استفاده از روغن های اصلی و طبیعی مثل نارگیل و زیتون می توانید از این عارضه نجات پیدا کنید. فقط کافی است یکی از این روغن ها را با عصاره گل رز و یا رزماری، لوندر یا فلانل ترکیب کنید و کمی ازآن را اطراف پلک های خود بمالید. فقط مراقب باشید وارد چشمتان نشود.

۷) زیاد آب بنوشید.

با نوشیدن آب بدن خود را هیدراته نگه دارید. این امر کمک خواهد کرد که شما شاداب و باطراوت به نظر برسید. در تمام طول روز نوشیدن آب را فراموش نکنید. با اینکار مواد مضر و سمی بدن نیز دفع خواهند شد.

 

دسته بندی شده در: