سلولیت یک عارضه پوستی است که افراد بی شماری را در سرتاسر جهان درگیر خود نموده است. بیشترین افراد درگیر را نیز  کهنسالان، زنان و نوجوانان تشکیل می دهند، هرچند گاهی در کودکان و مردان نیز دیده می شود. این عارضه خود را به صورت ناهمواری های پوستی نشان می دهد. هرچند که یک بیماری محسوب نمی شود اما عارضه ای نامطلوب است که تأثیرات زیادی بر زیبایی افراد دارد. سلولیت در اثر اختلال در رشته های عصبی اتصال دهنده که بافت چربی و پوست را به ماهیچه های زیرین متصل می کنند، ایجاد می‌شود. این عارضه درمان های متفاوتی نظیر: ساکشن، لیزر و … دارد ولی ما در تگ‌موند به شما درمان طبیعی را پیشنهاد می دهیم. شاید کمی وقت گیر باشد اما نتیجه بهتری برای شما در پی خواهد داشت.

اسانس ها و روغن ها می توانند به عمق پوست نفوذ کرده و بسیاری از مشکلات بدن مثل استرس، سر درد، آکنه و مشکلات خواب را حل کنند. آروماتراپی با روغن های گیاهی می تواند در درمان سلولیت نیز مفید واقع شود.

بسیاری از اسانس ها قابلیت درمان عدم تعادل در هورمون ها را نیز دارا می باشند و به طور کلی برای حل مشکلات پوستی مفید هستند. در واقع، برخی هورمون ها خاصیت دیورتیک دارند که باعث می شوند که ران ها حالت سلولیتی پیدا کنند.

این روغن ها کمک به دفع سموم از چربی های بدن می کنند. آن ها گردش خون در بدن را بهبود داده و اکسیژن رسانی را افزایش می دهند. این اکسیژن به بدن کمک می کند که سلولیت ها از بین ببرد. با توجه به توضیحات بالا در اینجا بهترین روغن هایی که برای درمان سلولیت می توان از آن ها بهره برد را به شما معرفی می کنیم.

۱) روغن گریپ فروت

خواص این روغن بسیار مشهور است. این روغن به حذف سموم از بدن و نیز درمان سلولیت بسیار کمک می کند. روش استفاده نیز به این شکل است که این روغن را با یک روغن حامل مخلوط کرده و روزی دو بار، صبح و شب به مناطق آسیب دیده بمالید.

شما می توانید هر روز با نوشیدن آب گریپ فروت نیز به همین هدف برسید.

۲) روغن ذغال اخته

این روغن توانایی این را دارد که از حبس شدن آب در سلول ها و چربی های بدن جلوگیری کند و در نتیجه سلولیت ایجاد نمی شود. هر روز این روغن را روی بدن ماساژ دهید تا هم از شر سلولیت خلاص شوید و هم کلسترول های بد.

۳) روغن رزماری

این روغن به گردش خون بهتر در بدن کمک می کند و از کاربردی ترین روغن های موجود در بازار می باشد. توانایی مبارزه با انسداد لنفاوی را دارد و برای رفع سلولیت بسیار مؤثر است. هر روز این روغن را در مناطق مورد نظر بمالید. امید خود را از دست ندهید، سلولیت ها به زمان زیادی برای آب شدن نیاز دارند.

۴) روغن ماندارین

این اسانس گردش خون در بدن را افزایش داده و سموم را از بدن دفع می کند. یک قطره از این روغن را به یک لیوان آب اضافه کرده و بنوشید. این کار را ۸ بار در روز انجام دهید. می توانید در پخت و پز هم از این روغن استفاده کنید. این روغن خلق و خوی ما را بهبود بخشیده و آرام بخش نیز می باشد.

۵) روغن دارچین

دارچین خاصیت چربی سوزی بالایی دارد و گردش خون در بدن را بالا می برد.

۶) روغن فندق

این روغن هم پوست را لطیف و نرم می کند و هم سلولیت ها را آب می کند.

۷) روغن جوجوبا

این روغن علاوه بر حذف سموم و سلولیت ها برای پوست هم بسیار مفید است و به سرعت جذب بدن می شود.

۸) روغن مرکبات

این روغن ها از انسداد شریان ها جلوگیری کرده و به جلوگیری از انباشت آب کمک می کند. رگ های خونی را تقویت کرده و رنگ پوست را شاداب تر می نماید.

۹) روغن نعناع

حالت ضد التهابی آنتی باکتریایی بسیار قوی دارد. نعناع سیستم متابولیسم چربی بدن را تنظیم می کند. وقتی این روغن را با روغن گریپ فروت مخلوط کنید اثر آن ها چند برابر می شود.

۱۰) روغن لیمو گراس

این روغن بویی شبیه بوی لیمو دارد. رسوبات سلولیتی را از بین می برد. برای درمان پرخوری و عرق زیاد هم مفید است. این روغن را با یک روغن کاربردی دیگر مخلوط کرده و به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید.

 

 

دسته بندی شده در: