چرم از دباغی پوست حیوانات مختلف مانند گاو، گوسفند، شترمرغ و …  تهیه می شود. دباغی به فرآیندی اطلاق می شود که طی آن پوست حیوانات را در مواد شیمیایی و گیاهی متفاوتی می خیسانند تا بادوام شوند. با توجه به اینکه نگهداری لوازم چرم بسیار دشوار است، به همین دلیل ما در تگموند موضوع « چگونه از کیف و کفش خود نگهداری کنیم؟ » را انتخاب کرده ایم با ما همراه باشید.

۱- برای جلوگیری از اثر رطوبت در کیف چرمی داخل آن را با روزنامه مچاله شده پر کنید و درب آن را باز بگذارید که هوا در آن جریان داشته باشد.

۲- برای براق شدن کفش می توانید از وازلین استفاده نمایید.

۳- چرم های دباغی شده و سیاه را با مالش با یک پارچه نرم و آب لیمو تمیز و براق کنید.

۴- می توانید از لوسیون برای براق کردن کفش هایتان استفاده کنید. مقدار کمی از لوسیون را بر روی کفش قرار داده و به کمک برس آن را براق نمایید.

۵- اثرات سفید و املاح را روی بوت های زمستانی با محلولی از یک فنجان آب و یک قاشق غذاخوری سرکه و مالیدن پارچه آغشته به آن پاک نمایید.

۶- ریختن نمک در کفش هایی که بو می دهند باعث می شود با جذب رطوبت از بوجود آمدن بو جلوگیری نماید لذا بهترین زمان برای ریختن نمک در کفش شب می باشد.

خرید چرم مرغوب و با دوام که سالیان زیاد قابل استفاده است اولین قدم برای استایلی مناسب و البته صرفه جویی در هزینه هاست. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت تگموند از مجموعه محصولات چرم پاندورا و چرم درسا دیدن کنید و از کیفیت این دو برند ایرانی لذت ببرید.

برچسب ها: